Gå til innhold

Deodorant og brystkreft

Anbefalte innlegg

Gjest Vesletrollet76

BRYSTKREFT

Denne informasjonen dreier seg om en forklaring angående en mulig årsak til

brystkreft. Den ble skrevet av en spesialist i cellulær biologi; Gabriela

Casanova Larrosa, ved Universitetet i Uruguay. "For kort tid siden var jeg

tilstede ved et seminar om brystkreft. Under spørretimen etterpå spurte jeg

hvorfor armhulen er det stedet på kroppen hvor brystkreft utvikler seg

oftest. Spørsmålet mitt kunne ikke besvares på det tidspunktet, men

forleden mottok jeg et brev med svaret på mitt spørsmål, og dette vil jeg

gjerne dele med dere; Hovedårsaken til brystkreft er bruk av

anti-perspiranter! De meste produktene på markedet er en kombinasjon av

anti-perspiranter og deodoranter. Deodoranter er uskadelige. Vær så snill og

se på sammensetningen av stoffer i de produktene De har hjemme! Dersom de

inneholder ALUMINIUM CHLORHYDRAT, KAST DEM! (Selv under navnet deodorant).

Prøv å bruk andre merker som ikke inneholder denne bestanddelen. Grunnen er

enkel; Det er bare noen få deler av kroppen vår som er i stand til å

eliminere giftige stoffer, og det er; baksiden av knærne, baksiden av ørene,

mellom beina og armhulene. Disse giftige stoffene blir utskilt gjennom

svette. Anti-perspiranter forhindrer svette. De giftige stoffene forsvinner

dermed ikke ut av kroppen, men hoper seg opp i lymfekjertlene under armene.

De fleste tilfeller av brystkreft starter i denne øvre delen av brystet.

Menn er mindre følsomme for utvikling av denne typen sykdom. Selv om de

bruker anti-perspirant, har denne en tendens til å bli hengende i hårene i

armhulen, og trenger ikke direkte inn i huden. Kvinner som bruker

anti-perspirant rett etter hårfjerning, løper en enda større risiko, fordi

de kjemiske stoffene trenger inn i kroppen fortere via små sår etter

hårfjerningen.

Dette kom til meg på mail... stemmer dette???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138631-deodorant-og-brystkreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest selje

Eh.. menn har ikke de samme tingene inni puppene sine da. De har jo bare brystvorter.. Kjertlene, som det også kan bli kreft i, har ikke menn.

Min nettop innkjøpte Dove Deodorant inneholder aluminium chlorhydrat, det har jeg akkurat nå vært på badet og sjekket. I svarte!

Akkurat nå er jeg glad for at jeg veldig sjelden barberer meg under armene, jeg bare klipper...

Gjest polity

Min nettop innkjøpte Dove Deodorant inneholder aluminium chlorhydrat, det har jeg akkurat nå vært på badet og sjekket. I svarte!

Akkurat nå er jeg glad for at jeg veldig sjelden barberer meg under armene, jeg bare klipper...

Hva har barbering under armene med saken å gjøre da? Trekker det bedre inn da? Og er det ikke litt ekkelt å ha hår under armene?

Annonse

Gjest polity

Tror ikke du leste det første innlegget ordentlig.. der finner du svar på begge dine spørsmål. ; )

Gadd ikke lese det innlegget da, personen har jo ikke skjønt hva avsnitt er for noe.

Hvorfor svarer du ikke på det jeg spør om da siden du svarer mener jeg.. mye vits å svare uten å svare..

Jeg har også hørt at aluminium i deodoranter ikke er bra, men det blir jo bortforklart med at kroppen ikke tar det opp.

Mange deodoranter inneholder også parabener, som jeg nevnte i et innlegg her for noen uker siden. En annen forskerdame fant ut at de stoffene også kunne framkalle kreft, men det ble også tilbakevist.

Hvordan kan vi vite hvilke forskere vi skal stole på og "Hvem" som er kjøpt av kosmetikkgigantene? Og det er vel ingen røk uten ild?

Den deodoranten jeg p.t. bruker (Shine), inneholder dessverre både aluminium og parabener, så jeg er på jakt etter noen som er fri for sånne stoffer. Men da er de vel fulle av andre skadelige stoffer. Det er jo umulig for menigmann å vite hvilke stoffer som skader mest...

Jeg skal sjekke Cosmica sin roll-on for aluminium; fikk høre i dag at den ikke inneholder parabener.

Gjest papirtiger

Det kan sikkert være en sammenheng med deodorant. Men hvorfor får ikke flere menn brystkreft da?

Fordi sammenhengen mellom deodorant og brystkreft er spuriøs. Dvs, deodorant brukes av de fleste som får brystkreft, men deodorant forårsaker ikke brystkreft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...