Gå til innhold

FU: hvor ofte vasker dere huset?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest what the...

Vasker gulv og tørker støv hver fredag.Vasker bad ca en dag i uka,ingen bestemt dag.

Støvsuger også en gang i uka.

Hender at filla må fram innimellom de faste dagene også.Rydder stua og kjøkkenet hver dag etter at barna har lagt seg.

Så er de siste timene før leggetid MINE.(gjør ingenting fornuftig ;o))

Vi er to stykker (og en katt). Gulvene blir støvsuget og vasket hver søndag, badet likeså. Støvtørking har vi vel gjort 3 ganger på de 4 årene vi har bodd her, vinduene har kanskje vært vasket 2 ganger. Benkene på kjøkkenet holdes ryddige og rene omtrent hver dag.

Annonse

Kizza1365380506

Jeg vasker vel huset en gang i uken. (Støvmopper oftere. Vi har katt.) Badet like ofte men hater skitten toalett så det tar eg ofte. Ellers tørker jeg støv så ofte det trenges, vasker kjøkkenbenker etc hver dag. Vinduer litt for skjeldent.

Mvh

Støvsuger tepper, gang og vaskerom, og tørrmopper gulvene to ganger i uka. Hvis det er nødvendig, våtmopper jeg kjøkken og bad i tillegg (det er som regel nødvendig, ihvertfall en gang i uka med våtmopp).

Våtmopping av resten av gulvene tas innimellom, men ikke så ofte.

Jeg vasker vasker og toaletter to ganger i uka, og dusjkabinett og badekar en-to ganger i uka.

Støvtørk er sjeldnere, kanskje en gang i måneden (burde vært oftere)

Vindusvask når det trengs (her ved kysten vasker jeg kanskje hver eller annenhver måned, for det kommer så mye salt på dem fra lufta, og det ser nokså ille ut etter en tid). Før vasket jeg kanskje 2-3ganger i året (da bodde vi i innlandet)

Kjøkkenet etter behov (komfyr og benkeplater omtrent hver dag), ellers vifte osv innimellom.

(Det hadde ikke forrige huseier gjort...da vi flyttet inn var hele viftehetta _full_ av inngrodd fett! Først trodde jeg det var struktur i overflaten, men fant fort ut at det var møkk. Etter noen runder med salmiakkvann, skrubbing og Jif kjøkken, ble overflaten glatt igjen - o salighet - - - )

Må jo legge til at jeg elsker å vaske, da... ;)

Annonse

Badet vasker jeg som regel et par ganger i uka (ikke alltid jeg vasker gulvet, men prøver å moppe/støvsuge iallfall). Ellers støvsuger vi en gang eller to i uka, tørker støv altfor sjelden (en gang i mnd, kanskje?), vasker kjøkkengulvet annenhver dag eller noe sånt (har ei på 7 mnd som nettopp har begynt å spise brødskive..). Vasker gulvene ordentlig kanskje annenhver uke eller noe, men burde nok ha gjort det oftere med tanke på veslefrøkna som ligger mye på gulvet (vasker når det begynner å bli for mange gulpeflekker...).

Rommet til storesøster tar vi i skippertak, annenhver uke kanskje, men prøver å rydde og støvsuge litt oftere enn det.

Det varierer vel egentlig veldig, men jevnt over synes jeg alltid det er møkkete jeg...(er liksom like ille dagen etter et storraid..)

Vi er i alle fall noen rotekopper alle fire her i huset, så det flyter stort sett alltid...

Gjest Pricilla

Gjør sånn som dere... Eller skal gjøre det! ; ) Ikke hver uke i det siste vi har vaska gulver og tørka støv - går med hver 14. dag. har vi tid blir det hver uke. Badet vasker jeg to ganger i uka - og støvsuger ca. tre ganger i uka. Rotete er det aldri. Så lenge det ser bra ut så er det bra! ; ) Men hybelkaniner på gulvet finnes ikke hos oss.. Da kommer vi med støvsugern med en gang. kanskje gulvet ikke er altfor rent alltid, men det synes i hvert fall ikke og sokker blir aldri møkkete under.

men i gangen er det møkkete, men kan ikke unngås med det været...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...