Gå til innhold

Til guttene: om mor, slanking og godterier

Anbefalte innlegg

Gjest Svigermor selv?

Alle må gjærne svare på dette inlegget, men jeg er særlig intresert i guttene sin menig om temaet.

Jeg er litt for stor, har en bmi på 24-25 noe som er litt overvekt, langt fra fedme altså. Har vært slit siden kjæresten fant meg, så han har ikke fått seg en "overraskelse" sånn sett.

Jeg har ikke kontroll over godteri spisingen min på samme måte som andre. Enten begynner jeg og spiser KJEMPE MYE, klarer ikke slutte før det er tomt eller jeg er blitt kvalm. Ellers spiser jeg ingenting, det klarer jeg uten problemer, men jeg klarer ikke bare smake litt.

Han er en smake litt og ofte person og jeg en mye og sjelden, så sånn sett er vi jo veldig forsjellig. I perioder på flere månder har jeg holdt meg unne godterier, chips og brus for å ungå å legge på meg, det gjør meg ingen ting om han spiser rett foran meg da, men det plager han litt at jeg ikke vil ha. Blir litt festbrems om dere skjønner. Så derfor har jeg sluttet med det.

Nå har jeg oppdaget at jeg har blitt akkurat som min mor på dette området, hun er nemmelig helt like. Pappa får godterier og hun spiser det opp før han rekker det, for hun er en mye person, og han en litt og litt person.

Min kjæreste begynner å bli lei av at jeg spiser godteriet hans, men han kjøper for det meste til seg, jeg deler gjærne det jeg kjøper og har ikke noe mitt og ditt. Det iriterer meg at han ikke vil dele med meg, han vet jo om mine "problemer" på dette området.

Jeg har blitt som min mor i en alder av 20 år!!..litt tidlig eller hva.

La meg presisere at dette er ikke noe jeg kan noe for, men har prøvd i alle år å forkjempe. Har prøvd det meste fra cla, respetbelagte medisiner, eplecider eddikk til krom.

Hva sier dere gutter? Hvordan hadde dere hatt det? Han er slank og vil legge på seg. Jeg tror han hadde likt med bedre om jeg var tynnere, han liker slanke jenter, men han valgte jo meg?? Jeg har hatt en spiseforstylelse, og har prøvd å forklare han om det, men det virker ikke som om han forstår seg på det, og ignorerer det hele

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138702-til-guttene-om-mor-slanking-og-godterier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ganske normalt

Kikk på søtsaker er vanlig å ha. Særlig for kvinner i tiden før mensen!

Det er også vanlig at folk du lever med blir irritert hvis du tar av godteriet deres! Selvfølgelig! På samme måten som dattera de blir irritert hvis DU bruker opp det dyre badeskummet hun fikk i julegave. Feks. Det er slike ting en må lære seg å takle når en lever i et forhold.

Gjest Lonkil

Personlig ser jeg på det som mye mer viktig at hun har et naturlig forhold til mat og kropp enn om hun har noen kilo ekstra. Jeg takler det ikke når alt dreier seg om dårlig samvittighet for mat og kropp.

Du må muligens jobbe litt for bremse dine "lyster" på godterier, men alt med måte. Finnes jo etterhvert mye godt som også er sunt? Hva med frukt? Finnes jo mye god frukt, og en fruktskål kan kanskje være alternativet til en godteriskål? Vel, litt snop i forbindelse med mensen er nok helt ok - du blir lettere å ha med å gjøre da :)

Vet ikke om det var svar på spørsmålet ditt, men ikke glem at man lever bare en gang. Enkelte ganger er prisen vi betaler høyere enn hva det er verdt.

Annonse

Gjest Daisy

Personlig ser jeg på det som mye mer viktig at hun har et naturlig forhold til mat og kropp enn om hun har noen kilo ekstra. Jeg takler det ikke når alt dreier seg om dårlig samvittighet for mat og kropp.

Du må muligens jobbe litt for bremse dine "lyster" på godterier, men alt med måte. Finnes jo etterhvert mye godt som også er sunt? Hva med frukt? Finnes jo mye god frukt, og en fruktskål kan kanskje være alternativet til en godteriskål? Vel, litt snop i forbindelse med mensen er nok helt ok - du blir lettere å ha med å gjøre da :)

Vet ikke om det var svar på spørsmålet ditt, men ikke glem at man lever bare en gang. Enkelte ganger er prisen vi betaler høyere enn hva det er verdt.

Veldig bra.

Enig i det med at noen ganger er prisen for høy... tenk på all den tiden vi bruker på å bekymre oss over ting som egentlig ikke spiller noen rolle.

En ting om man veier 100kg, men med en BMI på 24-25 er hun vel helt normal. (I den grad noen jenter i det hele tatt kan betegne seg selv som normal kroppsmessig)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...