Gå til innhold

Kan baderomsfliser males?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja de kan males over. Har ikke gjort det selv da jeg trengte noen fler fliser etter å ha pusset opp kjøkkenet. Resultaet skal bli veldig bra bare du gjør grundig arbeid. Spør på en fargehandel, det skal være en spesiell maling for fliser.

Mvh

Takk for svar!

Hører gjerne fra flere med erfaringer.

Gjest ikke male fugene

Ja.

Grunnarbeidet er viktig, og malinstypen er viktig.

Vil du at det skal bli helt pent, er det penest å ikke male fugene, men det tar lang tid (male annenhver flis, og mye bruk av tape..)

Hvis det bare er noen få fliser (over vask, pyntelist etc) går det, men det er et evighetsarbeid på større vegger.

Annonse

i big strong boys og house invaders på bbc prime maler de stadig vekk fliser i alle fasonger og typer.

bare sørg for at flisene er skikkelig rene, får eget vaskemiddel i malerforhandlere, samt riktig malingstype til den typen fliser du har.

Ja du skrev det som jeg hadde tenkt å skrive! :-)

Jeg visste ikke at det gikk an å male fliser før jeg så det i disse programmene.

Og heeeelt utenfor tema må jeg legge til at håndtverkerne i disse programmene er esktremt mye kjekkere enn de karene som p.t. loffer rundt på kontoret her og fikser på saker og ting.... ja, ja....

"Coca Cola Light Break" er oppskrytt! ;-))

Ja du skrev det som jeg hadde tenkt å skrive! :-)

Jeg visste ikke at det gikk an å male fliser før jeg så det i disse programmene.

Og heeeelt utenfor tema må jeg legge til at håndtverkerne i disse programmene er esktremt mye kjekkere enn de karene som p.t. loffer rundt på kontoret her og fikser på saker og ting.... ja, ja....

"Coca Cola Light Break" er oppskrytt! ;-))

og gutta i big strong boys er myyyyye flinkere og kjekkere enn i house invaders.

og gutta i big strong boys er myyyyye flinkere og kjekkere enn i house invaders.

Enig!

Kanskje hun har fordypet seg i disse programmene den venninnen min som stadig vekk fantaserer om håndverker-sex? For hun kan neppe ha sett de før nevnte som er her på kontoret! ;-))

Ja.

Grunnarbeidet er viktig, og malinstypen er viktig.

Vil du at det skal bli helt pent, er det penest å ikke male fugene, men det tar lang tid (male annenhver flis, og mye bruk av tape..)

Hvis det bare er noen få fliser (over vask, pyntelist etc) går det, men det er et evighetsarbeid på større vegger.

Ok. Tenkte å male over sånne fæle pynteborder vet du.

Gjest ikke male fugene

Ok. Tenkte å male over sånne fæle pynteborder vet du.

Da ville jeg, etter å ha vasket og pusset slik de anbefaler i malingsbutikken, tapet over og under borden, og oppå dette på annenhver flis, slik at alle fugene var dekket. Når du har malt (to strøk?) på disse flisene, ville jeg tatt bort tapen mellom flisene (latt den som går over og under stå igjen). Når malingen er herdet, taper du de nymalte flisene og maler de umalte flisene. Det bir _mye_ penere når du ikke maler fugene.

Da ville jeg, etter å ha vasket og pusset slik de anbefaler i malingsbutikken, tapet over og under borden, og oppå dette på annenhver flis, slik at alle fugene var dekket. Når du har malt (to strøk?) på disse flisene, ville jeg tatt bort tapen mellom flisene (latt den som går over og under stå igjen). Når malingen er herdet, taper du de nymalte flisene og maler de umalte flisene. Det bir _mye_ penere når du ikke maler fugene.

tapen må bort før malingen er helt tørket, eller så kan det bli stygge merker når stivnet maling følger med tapen. eller tapen sitter fast. ikke pent det heller.

tapen bort mens malingen er våt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...