Gå til innhold

til webmaster, og dere andre

Anbefalte innlegg

Unnskyld, men jeg har jo ikke noe valg. Det eneste jeg anger på i år 2000 var at jeg ikke tok livet av meg da jeg skulle, men jeg var såpass dum at jeg virkelig trodde at noen brydde seg.

Det har nok vært veldig dumt av meg å skrive disse innleggene her, men jeg har absolutt ingen som jeg kan betro meg til, og det har blitt altfor mye for meg nå. Jeg har ikke ment å gjøre noe galt.

Jeg kan ikke ringe legevakten, da kommer de bare til å stoppe meg, og det vil jeg ikke. Ikke denne gangen. Jeg kan ikke mer, men jeg skal vente. Jeg skal ikke gjøre noe her og nå, webmaster, jeg må vente, men jeg skal ikke trekke meg, ikke denne gangen. Jeg orker ikke å gjennomgå mer. Hadde jeg visst hvordan jeg skulle klare meg, og at jeg i det hele tatt kom til å få det bedre, så kanskje, men det er ikke sånn.

Jeg vet at dere ikke kjenner bakgrunnen min, men jeg har egentlig ingen heller. Omgivelser rundt meg finnes det heller ikke. Jeg har ikke en enste venn, jeg står midt i mellom alle i familien –jeg har ingen! Og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg vet ikke hva jeg har gjort feil.

Jeg skal ikke skrive flere innlegg her av hensyn til dere andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13875-til-webmaster-og-dere-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke forsøke å skrive mer om hva som har skjedd det siste året, og på hvilke måter du føler deg sviktet?

Går du fortsatt i behandling? Hvis ikke, så kunne du vel kanskje ta kontakt med den tidligere terapeuten din og fortelle om hvor fortvilet du er.

Går du på skole eller er i jobb?

Fortell mer om hvem du er og hva du sliter med. Kanskje vil du ha nytte av å se hva andre tenker om det du skriver.

Et forhåpentligvis godt nytt år til deg!

vil du ikke heller bli bedre..?

snakke med noen..?

få hjelp for selvmordstankene dine..?

kanskje kan det hjelpe..men over tid..

ble kjemperedd for deg når jeg leste innlegget ditt..hadde ikke tenkt å svare men følte jeg *burde*

og jeg kan vel ikke stoppe deg, eller snakke fra dge..men jeg vil du skal vite min mening..at du burde få hjelp..fort..!

tenk på alle de som er glad i deg..kanskje kan du en gang bli glad selv..se tilbake på denne tiden og bli sterkere på erfaringene dine..

ønsker deg lykke til og kunne ønske det var noe jeg kunne gjøre for deg..

Hvorfor ikke forsøke å skrive mer om hva som har skjedd det siste året, og på hvilke måter du føler deg sviktet?

Går du fortsatt i behandling? Hvis ikke, så kunne du vel kanskje ta kontakt med den tidligere terapeuten din og fortelle om hvor fortvilet du er.

Går du på skole eller er i jobb?

Fortell mer om hvem du er og hva du sliter med. Kanskje vil du ha nytte av å se hva andre tenker om det du skriver.

Et forhåpentligvis godt nytt år til deg!

DU ser her hva Camilla skriver. Og jeg støtter henne 100% du må bli her på doktoronline. Vi kan skrive noen ord og svare deg når du trenger det.

Jeg har fått venner her på forum.

Vi som er her har kjent det du skriver om på kroppen, og vet hvor vondt du har det, så ikke trekk deg bort fra oss.

Vær her. Mange nyttårsklemmer fra:

Hvis du virkelig har bestemt deg for å ta livet av deg er det lite jeg kan gjøre for deg, men jeg håper du lar det være.

Du vet ikke hva morgendagen bringer, og hvis du tar livet av deg får du aldri vite det.

Er du ikke litt nysgjerrig?

Du har sikkert hatt noen gode dager i ditt liv, selv om det kanskje er lenge siden. Dør du mister du muligheten til flere gode opplevelser. De vil komme, enten du tror det eller ikke.

DU ser her hva Camilla skriver. Og jeg støtter henne 100% du må bli her på doktoronline. Vi kan skrive noen ord og svare deg når du trenger det.

Vi som er her har kjent det du skriver om på kroppen, og vet hvor vondt du har det, så ikke trekk deg bort fra oss.

enig med oline..[holdt på å si magna]

mange av oss forstår de tankene du har..om du vil fortelle mer så leser vi gjerne det du skriver, og svarer og prøver og støtte deg..veldig mange støttende mennesker her..har fått flere dusin nye venner..og det har faktisk hjulpet litt..

Annonse

Da jeg var 20 år hadde jeg det som deg. Jeg var ensom, hadde det vondt og mine psykiske problemer gnagde meg istykker, slik som de gjør med deg.

Jeg hadde ingen...., men jeg ville ikke erkjenne at jeg hadde psykiske vansker. Nektet, og jeg sloss bare for å klare meg...

Livet mitt da var forferdelig.

Men jeg hadde en setning i hodet hele tiden og den lød slik: Livet kan ikke bli værre enn det har vært. Derfor måtte det bli bedre. :o)

Det ble det heller ikke i første omgang, men jeg gjorde noe for å få til livet mitt. Jeg var i et sant hælvete fram til jeg var 23 år ca.

Jeg gjorde noe som har vært en hemmelighet i 25 år. (Jeg kan fortelle det nå.)

Jeg skrev et innlegg i Dagbladet for å finne en venn.

Jeg hadde ingen venner. Men da fikk jeg en venn for livet. Og han er min mann i dag.

Med han fikk jeg et nettverk. Jeg fikk barn og familie som er som skapt for meg. Jeg flyttet til et nytt sted og skapte meg ett nytt liv.

Det tok mange år før jeg kom i terapi, så jeg har levd meg angst og depresjoner i en årrekke, uten å fortelle det til noen.

Jeg ville bare fortelle deg at du kan få et godt liv selv om det ikke ser slik ut i dag, med meg som eksempel.

Men det er DU som må kjempe for det. Og et nettverk kommer ikke av seg selv. Alt er opp til deg. Sier du ja til livet så må du sloss.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Som alle andre som tenker på selvmord har også du motforestillinger. Du skulle sikkert ønske at noen brydde seg og kunne hjelpe deg til å se en mening med livet.

Det er ikke lett gjort å snu en slik situasjon. Det kreves ofte mange års psykoterapi, og veien er tung å gå.

Derfor oppfordrer jeg deg til å oppsøke lege for å bli henvist til en spesialist. Kanskje kan du ta direkte kontakt med din tidligere terapeut.

Du er velkommen til fortsatt å bruke Dr.Online for å få råd og konstruktive innspill på hvordan du skal komme deg videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...