Gå til innhold

Jenter og selvtilitt

Anbefalte innlegg

Gjest Ungmanna
Skrevet

Har aldri vært noen modell og har dermed aldri vært populær hos jentene. Selvtiltitt har det vært lite av og har vært deprimert av den grunn.

I fjor fikk jeg kjæreste og alt ble mye bedre. Selvtilitten økte mye, fikk et nytt liv. Etter bruddet tenkte jeg at dette ble vedvarende, men nå er jeg på vei tilbake der jeg var før.

Noen tips til hvordan få opp selvtilitt i forhold til jenter?

Gjest Lonkil
Skrevet

Hoho - klassisk problem (unnskyld at jeg ler).

Har noen råd, selv om jenter her inne nok ikke vil like dem (som vanlig).

1. Ikke ta jenter for mer enn de er - nemlig jenter. De er ikke verdt mer enn det de er - nemlig jenter.

2. Sett deg selv i sentrum, og andre er underordnet deg selv om dine behov. Først når du kjenner deg selv kan du lære en annen å kjenne.

3. Se på jenter som en kamerat og tenk heller på at du ikke vil inn i et forhold enn at du vil det (på den måten kommer du ofte raskere inn i forhold.)(Hun jeg var sammen med sist tok det som en utfordring at jeg sa at jeg ikke ville ha dame).

4. Utseende ditt er ikke viktigere enn du gjør det - samme med andres utseende. Blir det for ille kan du jo kaste speilet ditt.

5. Start å tren, trening er ofte bra for selvbildet.

6. Tenk kjennskap og vennskap før forhold.

7. Finn deg noen fritidsinteresser hvor du føler deg til rette. Da er du mer deg selv og folk lærer å kjenne deg slik som du er.

Hum...kommer ikke på mer :)

Lykke til, og ikke glem at du er ett kupp - så det er heller deres tap enn ditt at de ikke sjekker deg opp :)

Gjest forever young
Skrevet

husk å leggge merke til de litt stille jentene, (som kanskje titter på deg i smug..) Bli kjent med dem også, ikke bare se etter de mest populære jentene.

Et forslag - blink eller bom -prøv det iallfall?!

Kizza1365380506
Skrevet

Det aller viktigste er at du er deg selv. Og husk at det ikke er de mest populære jentene som er de beste kjærestene (vet jo ikke om du tror det).

Lykken venter nok rundt neste hjørne. Du har jo tross alt hatt en kjæreste. Hold ut.

Klem fra

Gjest Daisy
Skrevet

Hoho - klassisk problem (unnskyld at jeg ler).

Har noen råd, selv om jenter her inne nok ikke vil like dem (som vanlig).

1. Ikke ta jenter for mer enn de er - nemlig jenter. De er ikke verdt mer enn det de er - nemlig jenter.

2. Sett deg selv i sentrum, og andre er underordnet deg selv om dine behov. Først når du kjenner deg selv kan du lære en annen å kjenne.

3. Se på jenter som en kamerat og tenk heller på at du ikke vil inn i et forhold enn at du vil det (på den måten kommer du ofte raskere inn i forhold.)(Hun jeg var sammen med sist tok det som en utfordring at jeg sa at jeg ikke ville ha dame).

4. Utseende ditt er ikke viktigere enn du gjør det - samme med andres utseende. Blir det for ille kan du jo kaste speilet ditt.

5. Start å tren, trening er ofte bra for selvbildet.

6. Tenk kjennskap og vennskap før forhold.

7. Finn deg noen fritidsinteresser hvor du føler deg til rette. Da er du mer deg selv og folk lærer å kjenne deg slik som du er.

Hum...kommer ikke på mer :)

Lykke til, og ikke glem at du er ett kupp - så det er heller deres tap enn ditt at de ikke sjekker deg opp :)

"De er ikke verdt mer enn det de er - nemlig jenter"

Snufs...

Gjest Lonkil
Skrevet

"De er ikke verdt mer enn det de er - nemlig jenter"

Snufs...

Heh, poenget er at mange gutter ser på jenter som guder. Det å sjekk opp en Gud er ingen spøk :P

Når de da finner seg ei jente oppdager de fort at hun faktisk ikke er noen Gud - hun er bare ei jente. Når vi begynner å se på dere som de enkle skapningene dere egentlig er blir jo alt betydelig lettere :P

Selvsagt er jenter merkelige irrasjonelle skapninger, men ei jente er ikke stort mer enn ei jente.

Det er jenter overalt og jeg påstår fortsatt at alle som vil finne seg en kjæreste kan klare det (spørsmålet er bare hva man vil ha og da ikke minst om en vil prøve å få hva man vil ha).

Du mener dere er noe mer enn jenter?

Gjest karmena
Skrevet

Det er viktig at du flere ganger i døgnet messer for deg sjøl at du har dårlig selvtillitt.

Skrevet

Heh, poenget er at mange gutter ser på jenter som guder. Det å sjekk opp en Gud er ingen spøk :P

Når de da finner seg ei jente oppdager de fort at hun faktisk ikke er noen Gud - hun er bare ei jente. Når vi begynner å se på dere som de enkle skapningene dere egentlig er blir jo alt betydelig lettere :P

Selvsagt er jenter merkelige irrasjonelle skapninger, men ei jente er ikke stort mer enn ei jente.

Det er jenter overalt og jeg påstår fortsatt at alle som vil finne seg en kjæreste kan klare det (spørsmålet er bare hva man vil ha og da ikke minst om en vil prøve å få hva man vil ha).

Vi jenter er mennesker!(ihvertfall synes jeg at det er viktigere at jeg er menneske enn at jeg er hunkjønn - selv om jeg trives med det også).

Men ellers synes jeg faktisk rådene fra Lonkil er ganske gode, ihvertfall i en fase for å bygge opp selvtillitt. Hvis det kommer dit at man VIRKELIG begynner å se på seg selv som guds gave til det annet kjønn, er det kanskje på tide å begynne å fokusere på andre igjen.

Men glem det med dårlig utseende. Trygghet på seg selv, litt omtanke ang. hygiene, klesvalg, evt. jobbe med å bli kvitt uvaner som andre finne frastøtende, er viktig - men drømmemannen trenger slett ikke være den kjekkeste. Jeg faller stort sett alltid for personlighet - og gjerne for menn med ett utseende som ikke er helt A4 pent. Og smaken er veldig forskjellig. Noen liker høye, slanke menn, jeg har faktisk en tendens til å trekkes mot de som er litt lavere og gjerne bredere enn gjennomsnittet, noen synes hår er viktig, andre kan synes at et glatt isse som bæres med stolthet kan være vel så flott. Det finnes sikkert noen som liker deg akkurat slik som du er, særlig hvis de får tid til å bli kjent med en fin personlighet før de begynner å vurdere om du er kjærestemateriale.

Gjest Daisy
Skrevet

Neida, hehe. Du har nok rett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...