Gå til innhold

Forvirret angående utdanning...

Anbefalte innlegg

Gjest Studentinnen
Skrevet

Etter et år på folkehøgskole (musikk - linja) kan jeg ikke tenke meg noe annet enn å jobbe innenfor kreative fag, jeg har lyst til å skaffe meg en karriere, enten som lærer, musiker eller "journalist".

Problemet er at jeg ennå ikke er god nok på fiolinen til å søke på konserviatoret, og jeg har ikke gode nok karakterer til å komme inn på estetiske- fag i Oslo (der musikk, drama, dans er kombinert).

For det er en slik utdanning/kombinasjon jeg kunne tenkte meg (musikkvitenskap blir nesten litt for ensporet). Jeg vet det finnes to gode lærerutdanninger innenfor disse feltene i Nord, men jeg har veeeeldig lite lyst til å dra opp dit.Det finnes andre tilsvarende men med et langt kjedeligere opplegg.

Så for å ta et år til å tenke på, samtidig som jeg ikke sløser det helt vekk, tenkte jeg på årstudium i musikk i Bergen. Har veldig lyst til å studere i den byen der:) Det står bare oppført ordinærkvote på studiet men har fått vite at man kan søke rett etter videregående. Er det noen som vet om man uansett må oppfylle det ordinære karakterkravet?

Selv om jeg føler at jeg har sett på alle muligheter (i Norge) er det noen som vet om utdanninger i Norge eller utland der:

- musikk, dans, drama og kunst og håndverk er representert.

- der primærkvota er under 4,5

- Opptakskravet er generell studiekompentanse

Hadde vært fint om noen gadd å svare på noe av dette rotete innlegget iallefall=)

Hilsen

Gjest Studentinnen
Skrevet

Glemte å si at jeg kunne tenke meg å søke på Bårdar (musikk teater linjen) neste år, men jeg har bare få "skoleprosjekt" erfaringer innenfor dans og teater. Derfor trenger jeg et år til å skaffe meg erfaring på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...