Gå til innhold

Hvor gml er far tilbarna dine?

Anbefalte innlegg

Gjest frodof

og når synes du man er for gammel til å bli far?(din mening)

Jeg snakket med ei som fikk unge med en gammel mann på nesten 60 år.Hun var såvidt kjønnsmoden selv.Må innrømme at jeg fikk gysninger oppover ryggen av den historien, og vel...ja ble litt kvalm.Overreagerer jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138803-hvor-gml-er-far-tilbarna-dine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det interessante må vel være hvor gammel denne faren var ved barnets fødsel - ikke hvor gammel han måtte ha rukket å bli siden dengang?

Min var 35 (og et halvt! *S*) da vårt første og eneste barn kom.

Hva som er "for gammelt" vil jeg egentlig ikke ha noen mening om, for det er mange årsaker til at tingene blir som de blir.

Kjenner f.eks. noen hvor han var 48, hun 40, og de hadde vært gift i nesten 20 år før det endelig ble barn på dem! :-) En solskinnshistorie.

Om f.eks. Arve Tellefsen synes han er "ung nok" til å være småbarnsfar godt etter fylte 60-år får være opp til han selv å vurdere.

Men jeg også grøsser litt over tanken på en mann på 60+ som formerer seg med en meget ung dame!

Gjest frodof

Det interessante må vel være hvor gammel denne faren var ved barnets fødsel - ikke hvor gammel han måtte ha rukket å bli siden dengang?

Hva som er "for gammelt" vil jeg egentlig ikke ha noen mening om, for det er mange årsaker til at tingene blir som de blir.

Kjenner f.eks. noen hvor han var 48, hun 40, og de hadde vært gift i nesten 20 år før det endelig ble barn på dem! :-) En solskinnshistorie.

Om f.eks. Arve Tellefsen synes han er "ung nok" til å være småbarnsfar godt etter fylte 60-år får være opp til han selv å vurdere.

Men jeg også grøsser litt over tanken på en mann på 60+ som formerer seg med en meget ung dame!

morsan.Det er det som gjorde at jeg reagerte, han var 60 når ungen ble født, hun var rundt 20 påstår hun*gulp...*

Annonse

Gjest Let me

Hvordan klarte du å lese DET ut av Dorthes innlegg?

De to som har samme far er ikke tvillinger, og derfor var deres felles far ikke på samme alder ved fødselstidspunktet! :-)

Jeg vet søren meg ikke, men det sto dette:#Faren til de to eldste var 26 og 29 da jeg fikk dem#. Jeg tolket det vel sånn som,fedrene til de to, istedet for faren.

*banker meg i hodet*

Aner ikke hvorfor, men subbet gjennom svaret for fort kansje.

Gjest frodof

Arve Tellefsen er dau før ungene blir myndige ifølge statistikken.Men han etterlater seg en god slump peeng som sikrer framtiden økonomisk for dem da.Men farskontakten blir det så som så med.Senil,skrøpelig eller død?

"Det interessante må vel være hvor gammel denne faren var ved barnets fødsel - ikke hvor gammel han måtte ha rukket å bli siden dengang?"

Joda. Men det er neppe så trivelig for ungen som i en alder av 15 har en far på 75.

"..........................."

Annonse

Gjest Daisy

Nei, synes ikke det var rart at du ble kvalm.

Hver sin smak, men man må jo tenke litt på ungens ve og vel... tenk når h*n er 20 år, vil faren være 80! Det blir samme aldersforskjell som jeg og morfar har! Forguder han, men kunne ikke tenkt meg at han var min far.

Og når barnet en gang gifter seg, vil faren etter all sannsynlighet være død for lenge siden.

Man har ikke overskudd til å være småbarnspappa ved pensjonsalder. Min egen far er noen-og-femti nå, og han kunne ALDRI tenkt seg flere små.

Jeg synes barneproduksjon bør stoppe ved 35-års alderen, jeg.

Gjest Daisy

Arve Tellefsen er dau før ungene blir myndige ifølge statistikken.Men han etterlater seg en god slump peeng som sikrer framtiden økonomisk for dem da.Men farskontakten blir det så som så med.Senil,skrøpelig eller død?

Kunne jeg velge mellom en stor arv og de stundene jeg har hatt (og kommer til å ha) med min unge og spreke far (som var 30 da han fikk meg), hadde jeg UTEN TVIL valgt han.

Nei, synes ikke det var rart at du ble kvalm.

Hver sin smak, men man må jo tenke litt på ungens ve og vel... tenk når h*n er 20 år, vil faren være 80! Det blir samme aldersforskjell som jeg og morfar har! Forguder han, men kunne ikke tenkt meg at han var min far.

Og når barnet en gang gifter seg, vil faren etter all sannsynlighet være død for lenge siden.

Man har ikke overskudd til å være småbarnspappa ved pensjonsalder. Min egen far er noen-og-femti nå, og han kunne ALDRI tenkt seg flere små.

Jeg synes barneproduksjon bør stoppe ved 35-års alderen, jeg.

syns ikke jeg. min far var rett rundt 40 da jeg som yngstemann ble født. har en barn, holder en seg yngre. aldri følt at pappa er gammel.

og min samboer vil bli ca det samme dersom vi får de tre barna vi planlegger.

syns ikke jeg. min far var rett rundt 40 da jeg som yngstemann ble født. har en barn, holder en seg yngre. aldri følt at pappa er gammel.

og min samboer vil bli ca det samme dersom vi får de tre barna vi planlegger.

Helt enig - man kan ikke sette noen grense for når det er akseptabelt eller ikke. Svært mange av mine venner, bekjente og familiemedlemmer har vært over 30 før man har startet barneproduksjonen. Hvis man da skal få fler enn en så blir man jo nærmere 40 før man er i boks! :-)

Helt enig - man kan ikke sette noen grense for når det er akseptabelt eller ikke. Svært mange av mine venner, bekjente og familiemedlemmer har vært over 30 før man har startet barneproduksjonen. Hvis man da skal få fler enn en så blir man jo nærmere 40 før man er i boks! :-)

akkurat.

og bare fordi min samboer er noen år eldre enn meg, så skulle vi nøyd oss med to og ikke tre barn?

blir helt feil det. og en er da ikke så gammel heller da når en nærmer seg 40.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...