Gå til innhold

Hvor gml er far tilbarna dine?

Anbefalte innlegg

Gjest malun

Nei, synes ikke det var rart at du ble kvalm.

Hver sin smak, men man må jo tenke litt på ungens ve og vel... tenk når h*n er 20 år, vil faren være 80! Det blir samme aldersforskjell som jeg og morfar har! Forguder han, men kunne ikke tenkt meg at han var min far.

Og når barnet en gang gifter seg, vil faren etter all sannsynlighet være død for lenge siden.

Man har ikke overskudd til å være småbarnspappa ved pensjonsalder. Min egen far er noen-og-femti nå, og han kunne ALDRI tenkt seg flere små.

Jeg synes barneproduksjon bør stoppe ved 35-års alderen, jeg.

"Jeg synes barneproduksjon bør stoppe ved 35-års alderen, jeg."

Skal passse på nevne det for min 37-årige venninne som har ønsket seg barn i 6 år, og endelig har funnet mannen hun kan tenke seg som far.

Ikke alle kan velge alderen å bli foreldre i selv.

Fortsetter under...

Gjest Daisy

syns ikke jeg. min far var rett rundt 40 da jeg som yngstemann ble født. har en barn, holder en seg yngre. aldri følt at pappa er gammel.

og min samboer vil bli ca det samme dersom vi får de tre barna vi planlegger.

Rett rundt 40 er jo ikke det samme som 60. Men jeg sa jo det med max. 35... Holder fortsatt litt på dette, men det må jo være slingringsmål.

Presiserer at dette er noe jeg synes. Om meg og mine. Greit for meg om din mann er 40 :o)

Gjest Daisy

"Jeg synes barneproduksjon bør stoppe ved 35-års alderen, jeg."

Skal passse på nevne det for min 37-årige venninne som har ønsket seg barn i 6 år, og endelig har funnet mannen hun kan tenke seg som far.

Ikke alle kan velge alderen å bli foreldre i selv.

Jeg er klar over at ikke alle kan velge. Men jeg synes det er litt dumt når et gift par på 35 år sier at de vil ha barn en gang... i fremtiden. Man kan ikke ta det for gitt at det vil skje.

I dag skal man gjerne erobre verden før man får barn.

Vi er jevngamle, mannen min og jeg, så det var i "normal", fertil alder nå til dags:-) (I begynnelsen av tredve-årene).

Men å få unger med en på seksti når man selv er knapt myndig, det synes jeg hørtes litt ekkelt ut, ja. Stakkars barn. De kan vel knapt forvente å forvente at faren er i live ved konfirmasjonen deres. Det er noe som heter "oppfølgning". Å få småbarn når du er seksti, sier seg selv. Du orker knapt å leie ungen i barnehagen, og kanskje du ligger hjemme med slag når ungen har sin første skoledag. (satt på spissen)

Kizza1365380506

Jeg er klar over at ikke alle kan velge. Men jeg synes det er litt dumt når et gift par på 35 år sier at de vil ha barn en gang... i fremtiden. Man kan ikke ta det for gitt at det vil skje.

I dag skal man gjerne erobre verden før man får barn.

Enig, sjansene for å få barn minker jo fra den alderen. Men det går jo greit å få barn når en er 40, men jeg kunne ikke tenkt meg det. Får noia når jeg hører unger skrike på butikken og bussen og er kjempeglad for at det ikke er min. Men man innstiller seg jo anderledes når det er ens egen.

Mvh

Enig, sjansene for å få barn minker jo fra den alderen. Men det går jo greit å få barn når en er 40, men jeg kunne ikke tenkt meg det. Får noia når jeg hører unger skrike på butikken og bussen og er kjempeglad for at det ikke er min. Men man innstiller seg jo anderledes når det er ens egen.

Mvh

Jeg synes også ungeskrik er en forferdelig lyd. Like ille som blokkfløyte. Det hender også at det kommer en unge krabbende eller gående inn når jeg står på et prøverom i butikk. Må innrømme at jeg får lyst til å hive dem i veggen.

Men jeg gjør det ikke, da.

Det er vel ikke alltid så greit for mødrene, heller. Vanskelig å holde en 2-åring i sjakk når man prøver klær selv.

Annonse

Kizza1365380506

Jeg synes også ungeskrik er en forferdelig lyd. Like ille som blokkfløyte. Det hender også at det kommer en unge krabbende eller gående inn når jeg står på et prøverom i butikk. Må innrømme at jeg får lyst til å hive dem i veggen.

Det er vel ikke alltid så greit for mødrene, heller. Vanskelig å holde en 2-åring i sjakk når man prøver klær selv.

Hmm, ja. Jeg gleder meg egentlig til den dagen jeg blir bestemor, gud forby - la det bli ett par år til enda. Jeg elsker jo egentlig små unger, men er veldig glad når jeg kan levere dem til mammen når de starter å skrike.

Skal på ferie i sommer med ett par som har to små. Men jeg er veldig glad i hele gjengen, men som sagt veldig glad for at det ikke er mine. Nei jeg er for gammal til slikt.

Mvh

gleder meg jeg. gleder meg til alt............tror jeg.

Gjest Daisy

Mvh

Nå kan ikke jeg uttale meg på vegne av meg selv siden jeg bare er 21, men tror når man kommer over 40 at man er glad for å bare kunne få være tante, bestemor e.l

:o)

Kizza1365380506

Nå kan ikke jeg uttale meg på vegne av meg selv siden jeg bare er 21, men tror når man kommer over 40 at man er glad for å bare kunne få være tante, bestemor e.l

:o)

Kanskje det, men om man har drømt om barn i alle år og endelig blir gravid så blir nok situasjonen en annen. Har en kollega som adopterte to stykker etter at hun var 40 og hun stortrives og blomstrer. Men jeg kunne aldri ha klart det idag. Men så har jeg to flotte ungdommer også da.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...