Gjest BIstudent Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Hva hadde dere gjort om dere ikke trivdes med den utdanningen dere tar nå? Jeg kan si det slik at jeg valgte en utdanning som ble anbefalt av en venn og tok det uten å tenke seg om. Bak det lå at faren min hadde blitt grundig lei av at jeg ikke i hans øyne var "seriøs" nok. Sannheten er at jeg slet med depresjoner og frustrasjoner som gjorde at jeg aldri helt kom meg inn i det sosiale. Nå er jeg på andre året på denne utdanninga men mistrives. Til sommeren var det meneing at jeg skulle studere 18 måneder i utlandet som en del av studiet. Men jeg føler at jeg ikke trives her og da vil jeg ihvertfall ikke trives der borte. Derfor undersøkte jeg om hva mulighetene var og fikk vite at siden jeg hadde tatt det første året så slapp jeg for eksempel å ta første på eiendomsmegling. Dette vil ta like mye tid siden det studiet jeg har er på 3 1/2 og eiend.megling er på 3 år. Jeg føler liksom at jeg har stagnert og at jeg trenger miljøskifte for å utfolde meg slik jeg vil. Dette året får jeg terapi og ting går bedre. Jeg er ihvertfall overbevist om at dette ikke er det rette studiet for meg. Men så var det utlandet som frister også da. Hva mener dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138818-utdanning-p%C3%A5-binmh/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daisy Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Ser at du studerer på BI. Har ingen konkrete råd å gi deg (bortsett fra at det er dumt å gå et sted som koster så mye hvis man ikke er sikker på om man vil), men heller noen trøstende ord. Tror det er mange i samme båt som deg. Jeg går selv på NMH (BI) og er til tider skikkelig forbanna på de. De gjør så utrolig lite for elevene sine! Jeg kunne skrevet side opp og ned om dette, men det er vel ikke det du egentlig spurte om. Tenkte jeg bare skulle fortelle deg at du ikke er den eneste som har det sånn der. Er det Oslo du går i foressten? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138818-utdanning-p%C3%A5-binmh/#findComment-869082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daisy Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Svarer litt til også jeg... Er det FAGENE du er misfornøyd med? Eller er det miljøet? For hvis det er utlandet som frister går det an å ta utveksling på andre linjer enten på BI eller på andre skoler. Dumt å fortsette med noe du ikke trives med bare for å komme til utlandet. Men hvis det er miljøet og at du ikke har kommet ordentlig "i gang" sosialt, kan jo skifte av studiested (f.eks til utlandet) gjerne hjelpe. Ved utveksling har de helt sikkert programmer (som fadderordning osv) for å integrere studentene litt bedre enn de har her i Norge for studenter som f.eks kommer fra Trondheim til Oslo i 2.året. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138818-utdanning-p%C3%A5-binmh/#findComment-869085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BIstudent Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Ser at du studerer på BI. Har ingen konkrete råd å gi deg (bortsett fra at det er dumt å gå et sted som koster så mye hvis man ikke er sikker på om man vil), men heller noen trøstende ord. Tror det er mange i samme båt som deg. Jeg går selv på NMH (BI) og er til tider skikkelig forbanna på de. De gjør så utrolig lite for elevene sine! Jeg kunne skrevet side opp og ned om dette, men det er vel ikke det du egentlig spurte om. Tenkte jeg bare skulle fortelle deg at du ikke er den eneste som har det sånn der. Er det Oslo du går i foressten? Ja, det gjør jeg, Jeg har ikke kommet meg i det miljøet jeg ville komme meg i og har havnet med slabbedasker. Så jeg vurderer sterkt å hoppe over til et annet studium og få miljøskifte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138818-utdanning-p%C3%A5-binmh/#findComment-869283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BIstudent Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Svarer litt til også jeg... Er det FAGENE du er misfornøyd med? Eller er det miljøet? For hvis det er utlandet som frister går det an å ta utveksling på andre linjer enten på BI eller på andre skoler. Dumt å fortsette med noe du ikke trives med bare for å komme til utlandet. Men hvis det er miljøet og at du ikke har kommet ordentlig "i gang" sosialt, kan jo skifte av studiested (f.eks til utlandet) gjerne hjelpe. Ved utveksling har de helt sikkert programmer (som fadderordning osv) for å integrere studentene litt bedre enn de har her i Norge for studenter som f.eks kommer fra Trondheim til Oslo i 2.året. Jeg føler det slik at da jeg valgte dette studiet (fikk anbefaling av en venn) så var det ikke nøye gjennomtenkt. Går jo på NMH og er usikker på om det er salg og slikt jeg vil drive med i framtiden. Videre ser jeg for meg den ideele nmh-studenten som en person som er kreativ, omgjengelig og slikt og der har jeg mye å gå på. Jeg føler at jeg hele tiden har gått på første gir og at jeg heller ikke har fåt ur det beste av meg selv. Skjønner du hva jeg mener? Videre blir det dumt å dra til utlandet bare for å dra dit. Jeg usikker på dette nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138818-utdanning-p%C3%A5-binmh/#findComment-869285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daisy Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg føler det slik at da jeg valgte dette studiet (fikk anbefaling av en venn) så var det ikke nøye gjennomtenkt. Går jo på NMH og er usikker på om det er salg og slikt jeg vil drive med i framtiden. Videre ser jeg for meg den ideele nmh-studenten som en person som er kreativ, omgjengelig og slikt og der har jeg mye å gå på. Jeg føler at jeg hele tiden har gått på første gir og at jeg heller ikke har fåt ur det beste av meg selv. Skjønner du hva jeg mener? Videre blir det dumt å dra til utlandet bare for å dra dit. Jeg usikker på dette nå. Kanskje det er en god ting å ikke være den gjennomsnittlige NMH-student? Jeg har heller ikke så mange jeg kjenner på skolen. Føler meg mange ganger ikke helt som de andre der. Jeg tror det som er viktig er at man trives med faget og at dette er noe man ser seg selv jobbe med i fremtiden. Det er aldri for sent å snu. Vil du bytte linje, gjør det! Eller skole for den sags skyld. Men det er jo lurt å fullføre dette semesteret i allefall. Kanskje du skal ta deg en tur og snakke med studieveilederene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138818-utdanning-p%C3%A5-binmh/#findComment-869548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.