Gå til innhold

Jeg mister så mye hår!! (kvinne)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest hormonelt

Det er normalt å ha perioder hvor man mister ganske mye hår, og noen har også perioder hvor de mister veldig mye hår. Jeg har hatt ca fire slike perioder de siste tolv årene, vanlig vis har jeg veldig tykt hår, men så faller nesten halvparten av. Det har kommet tilbake hver gang!

Noen ganger kan jeg knytte det til spseiselle hendelser, gjerne hormonelle (sluttet / begynt på hormonprevensjon, graviditet/fødsel/amming, langvarig sykdom osv)

Da jeg sluttet på p-piller mistet jeg kjempemye hår! Også rett etter fødsel har jeg mistet ekstremt mye hår,(mens jeg ikke mistet noe da jeg var gravid).

Gjest jjj999g88+

Det er normalt å ha perioder hvor man mister ganske mye hår, og noen har også perioder hvor de mister veldig mye hår. Jeg har hatt ca fire slike perioder de siste tolv årene, vanlig vis har jeg veldig tykt hår, men så faller nesten halvparten av. Det har kommet tilbake hver gang!

Noen ganger kan jeg knytte det til spseiselle hendelser, gjerne hormonelle (sluttet / begynt på hormonprevensjon, graviditet/fødsel/amming, langvarig sykdom osv)

Da jeg sluttet på p-piller mistet jeg kjempemye hår! Også rett etter fødsel har jeg mistet ekstremt mye hår,(mens jeg ikke mistet noe da jeg var gravid).

Jeg har ikke født, bruker ikke prevensjon eller noe.

Glemte å si at farmora mi brukte parykk. Men det trodde jeg skjedde pga en mageoperasjon hun hadde...Men tenk om ikke....? Noe arvelige greier?

Kizza1365380506

Jeg ville gått til legen om jeg var deg. Spesielt siden det med bestemoren din. Be han også ta prøve av stoffskifte ditt. Tror ikke det er noe feil med det om du er veldig ung, men det kan være ett tegn på problemer med stoffskifte.

Det går nok fint. :o)

Gjest kroppogsjel

Jeg har ikke født, bruker ikke prevensjon eller noe.

Glemte å si at farmora mi brukte parykk. Men det trodde jeg skjedde pga en mageoperasjon hun hadde...Men tenk om ikke....? Noe arvelige greier?

Kan være noe som i den medisinske verden blir kalt alopceia- altså håravfall. Noen mennesker rammes plutselig og uten at det skulle være en logisk grunn for hårtapet. Trøsten er at det er forbigående og at håret vil komme tilbake.

En liten telefon/ tur til legen kan jo være greit, om så enn bare for å føle seg litt tryggere...

Annonse

En kvinne jeg kjenner, mistet alt håret for en del år siden (jeg tror hun var vel 40 år da), og hun har ikke fått det igjen. Legene har problem med å finne ut hva som feiler henne, men det er trolig noe med stoffskiftet. Hun har lagt veldig mye på seg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...