Gå til innhold

Noen overstyrer startsiden min!

Anbefalte innlegg

Gjest siiint

Ofte, når jeg går inn på Internett, så er det en annen startside enn den jeg har satt.

Jeg går da inn på "verktøy" og "alternativer", og setter den jeg vil ha i stedet, det funker noen ganger, men plutselig så dukker den andre "møkkasiden" opp igjen når jeg logger meg på nettet.

Er det et virus?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138884-noen-overstyrer-startsiden-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det kan være internettleverandøren din. Da jeg fikk ADSL, så har Telenor tvunget på meg Online.no som startside. Det er ikke mulig å fjerne, iflg. den telefonen jeg tok til dem.

Jeg har Startsiden.no registrert som startside, og når Online.no kommer opp, klikker jeg på "Huset" (hjem) med en gang i feltet øverst. Da kommer MIN startside opp.

Kizza1365380506

Nei, det kan være internettleverandøren din. Da jeg fikk ADSL, så har Telenor tvunget på meg Online.no som startside. Det er ikke mulig å fjerne, iflg. den telefonen jeg tok til dem.

Jeg har Startsiden.no registrert som startside, og når Online.no kommer opp, klikker jeg på "Huset" (hjem) med en gang i feltet øverst. Da kommer MIN startside opp.

Jeg har telenor og, jeg hadde samme problemet som siiint tidligere som sagt. Men kanskje det var de som ordnet det for meg. Jeg har e-posten min der så for meg passer det greit med den siden.

Mvh

Jeg har også ADSL fra Telenor, men startsiden kan vi da sette selv.

Annonse

Jeg har også ADSL fra Telenor, men startsiden kan vi da sette selv.

Forklar meg da. Jeg har ordnet det om og om igjen, men når jeg kobler til internett, så kommer den jæv...Online.no opp uansett!

Da jeg ringte, sa de kort at det ikke gikk an å fjerne den.

Forklar meg da. Jeg har ordnet det om og om igjen, men når jeg kobler til internett, så kommer den jæv...Online.no opp uansett!

Jeg bare setter det i Verktøy...alternativer for Internett. Har ikke endret på den jeg fikk levert med maskinen, som er MSN Norge, men sambo har startsiden.no, og jeg sjekket nettopp, det fungerer fortsatt.

Kobler du opp med telenors programmvare (fra CD), eller bruker du en oppkoblingsprogramvare som lå inne i windows/ evt har du lastet ned en RASPPPOE oppkoblingsprotokoll?

Jeg mener på at denne låste startsiden kommer av oppkoblingssoftwaren, og at dette kan omgås ved å ikke bruke Telenors oppkblingsprotokoll.

Last f.eks ned raspppoe istedet. http://www.online.no/guide/veiledninger/programvare/kommunikasjon/forside-RASPPPoE.html

Kobler du opp med telenors programmvare (fra CD), eller bruker du en oppkoblingsprogramvare som lå inne i windows/ evt har du lastet ned en RASPPPOE oppkoblingsprotokoll?

Jeg mener på at denne låste startsiden kommer av oppkoblingssoftwaren, og at dette kan omgås ved å ikke bruke Telenors oppkblingsprotokoll.

Last f.eks ned raspppoe istedet. http://www.online.no/guide/veiledninger/programvare/kommunikasjon/forside-RASPPPoE.html

Der kan vi ha det. Jeg tror ikke jeg brukte Telenors CD, jeg definerte det som skulle defineres manuelt.

Åh hjelpe meg...det der skjønte jeg ikke noe av:-) Jeg har Telenor ADSL, og jeg husker ikke engang om jeg måtte innstallere noe selv da vi gikk over til det fra ISDN.

Jeg kan vel ikke tukle med oppkoblingen, om jeg har ADSL fra en viss leverandør??

Får du opp online.no er det vel bare å trykke på "startside" (huset øverst på sida), så kommer korrekt startside opp.

JUeg åpner alltid to skjermer når jeg logger meg på. Da kommer online.no på den ene og Startsiden på den andre.

Annonse

Pappa Bjørn

Høres stygt ut som noe spyware. Det kan snike seg inn på maskinen din og gjøre slikt. Det vanligste er små spionprogrammer som logger seg opp mot annonsører hele tiden så du utsettes for drøssevis med pop-ups, eller sjekker hva du til enver tid driver med. Hva du handler over nett, bruker bank osv. Gratis markedsundersøkelse det der.

Du må ha et spyware program. Det finner du på www.download.com eller ved å søke på spyvare scan i google. DA kan du komme på en side fra en sikkerhetsleverandør som tilbyr online sjekk av maskinen din.

Åh hjelpe meg...det der skjønte jeg ikke noe av:-) Jeg har Telenor ADSL, og jeg husker ikke engang om jeg måtte innstallere noe selv da vi gikk over til det fra ISDN.

Jeg kan vel ikke tukle med oppkoblingen, om jeg har ADSL fra en viss leverandør??

Altså.. det eneste jeg vet,... er at jeg aldri kunne bruke oppkoblingsCD'en jeg fikk fra Telenor, fordi det var feil på den. Da ba de meg laste ned RASPPPOE og bruke den til å koble opp med istedet.

Og jeg har aldri måttet slite med online.no som oppkoblingsside

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...