Gå til innhold

Kan de gjøre akkurat som de vil?

Anbefalte innlegg

Kizza1365380506

Hva med min som studerer norrøn og latin? Hva i all verden skal han bli med det?

Han synes det er moro da og det er faktisk viktig det også. Han får vel planlegge litt mer etterhvert :o)

Det er sikkert veldig interessant. Han kan jo bli historielærer eller noe sånt. Ordner seg som regel til slutt.

Mvh

Fortsetter under...

Det er sikkert veldig interessant. Han kan jo bli historielærer eller noe sånt. Ordner seg som regel til slutt.

Mvh

Jeg er egentlig bare happy for at han har startet på en utdannelse, var stygt redd han skulle havne bak kassa på Rema en periode. Han er altfor makelig anlagt.

Ikke har jeg mast noe heller, kanskje det hjalp :o)

Kizza1365380506

Jeg er egentlig bare happy for at han har startet på en utdannelse, var stygt redd han skulle havne bak kassa på Rema en periode. Han er altfor makelig anlagt.

Ikke har jeg mast noe heller, kanskje det hjalp :o)

Ingenting i veien med Rema om de trives der. De tjener jo like mye som meg. Har faktisk vurdert det selv, men det er ikke helt meg det da. Vi får vel gi oss her før vi får kjeft av webmaster. :o(

Mvh

Gjest petrinem

I helsike. Det er for drøyt. Og vi lar oss utnytte fordi vi ikke vet bedre. Skal liksom stole på disse med høyere utdannelse som liksom er mer kultiverte. Puh, viser seg at de bare er mennesker de og. Nei, jeg har bare respekt for mennesker som behandler alle mennesker likt og ikke utnytter dem.

Mvh

Utrolig som dere sutrer i denne tråden...

Galt er det tydeligvis å bli sendt til spesialist - og galt er det om en ikke blir sendt.

Kanskje det er slik klaging som gjør at enkelte leger lukker øra?

Galt er det tydeligvis å bli sendt til spesialist - og galt er det om en ikke blir sendt.

Har du aldri vært ordentlig syk og ikke fått hjelp?

Annonse

Kizza1365380506

Går til øyelege jeg som jeg er veldig fornøyd med. Og gynekolog. Så sutring og sutring fru Blom. Sant er det enten du vil være med på det eller ei. Er du ikke enig i at 250 kroner for 5 min. er litt vel drøy kost. Dessuten kjørte jeg i 40 min for å komme dit, en vei. Han kunne virkelig spart meg for det.

Mvh

Gjest petrinem

Går til øyelege jeg som jeg er veldig fornøyd med. Og gynekolog. Så sutring og sutring fru Blom. Sant er det enten du vil være med på det eller ei. Er du ikke enig i at 250 kroner for 5 min. er litt vel drøy kost. Dessuten kjørte jeg i 40 min for å komme dit, en vei. Han kunne virkelig spart meg for det.

Mvh

Men får du ikke dette beløpet godskrevet på egenandelskortet ditt?

Gjest petrinem

Det er helt forkastelig. Jeg synes det er litt sløkket at jeg skal gå til spes. for å ta blodprøver for stoffskifte og jeg. Jeg mener, det kan vel fastlegen gjør. Nå betaler jeg ikke mer hos denne spes. men det er så kronglete å komme dit.

Mvh

En annen ville kanskje synes det var et privilegium at spesialist - og ikke fastlege - følger opp?

Men hvis du ikke ønsker å dra dit til kontroll, så kan du kanskje bare si det til legene slik at dette blir endret.

Kizza1365380506

Men får du ikke dette beløpet godskrevet på egenandelskortet ditt?

Jo selvfølgelig. Men når man er skikkelig dårlig, burde sikkert ikke kjørt bil engang, så kjennes det veldig bortkastet å kjøre så langt uten å få ett skikkelig svar. Jeg var helt fortumlet og kom selvfølgelig på alt jeg burde sagt og skulle spørre om først når jeg kom ut. Har bare vært hos denne legen en gang. Heldigvis er det jo de færreste legene som er sånn.

Mvh

Kizza1365380506

En annen ville kanskje synes det var et privilegium at spesialist - og ikke fastlege - følger opp?

Men hvis du ikke ønsker å dra dit til kontroll, så kan du kanskje bare si det til legene slik at dette blir endret.

Ja jeg har tenkt på det. Så lenge blodverdiene er stabile så er det jo ikke nødvendig å "plage" ham heller. Han har sikkert nok å gjøre. Eneste endokrinolog i området. Skulle noe annet skje så kan jeg jo ta kontakt med ham igjen. Får liksom litt problemer med å forholde meg til så mange leger. Fastlege, endokrinolog, øyelege, gynekolog og psykiater. Det ble litt for mye for meg i høst. De fleste er bare en gang i halvåret nå, så egentlig går det greit.

Mvh

Jo selvfølgelig. Men når man er skikkelig dårlig, burde sikkert ikke kjørt bil engang, så kjennes det veldig bortkastet å kjøre så langt uten å få ett skikkelig svar. Jeg var helt fortumlet og kom selvfølgelig på alt jeg burde sagt og skulle spørre om først når jeg kom ut. Har bare vært hos denne legen en gang. Heldigvis er det jo de færreste legene som er sånn.

Mvh

Alltid kjipt å ikke få en løsning når man hadde grunn til å håpe på det.

Annonse

Gjest med hilsen meg

Hvis du ikke er fornøyd med din fastlege (og det ville ikke jeg gjort etter din beskrivelse), har du full rett til å bytte. Var jeg deg ville jeg først prøve ut et par stykker uten å ha dem til fastlege, for jeg tror man bare kan bytte en gang i året.

Selv om legen må ta sine egne avgjørelser, plikter han å vise respekt for pasientene og lytte til deres ønsker. Hvis han ikke har særdeles gode grunner (og det mener jeg han ikke har her) så burde han ikke nekte deg den medisinen du er vant til å få.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...