Gå til innhold

Nr. 2 på Tullingtoppen...

Anbefalte innlegg

...er Torill «farten dræp» Skogsholm, bare slått av Dagfinn Helsefrik. Det er kanskje symptomatisk at de tre øverste plassene til enhver tid okkuperes av statsråder?

4 og 5 plass okkuperes av henholdsvis Lars A Larsen og Thorbjørn Yggeseth for deres siste indiskresjon i media, men etter min mening er de i veien for noen som fortjener plassen mer.

Ingunn Yssen og Gerd Liv Valla, f. eks...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139007-nr-2-p%C3%A5-tullingtoppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi får håpe at denne Skogsholm blir saksøkt en eller annen gang. Hun er anonym og tekkelig som samferdselsminister, men folks dauer som fluer på veiene. For hennes skyld håper jeg ingen har slike tanker som han som knerta flygelederen forleden.

Nå ser det ut til av Høyre tar til vettet og lover firefelts gjennom hele Vestfold, som en begynnelse. Hvis vi får stell på strekningen fra Oslo til lillehammer, vil det bedre seg kraftig.

Gjest QuePasta

Vi får håpe at denne Skogsholm blir saksøkt en eller annen gang. Hun er anonym og tekkelig som samferdselsminister, men folks dauer som fluer på veiene. For hennes skyld håper jeg ingen har slike tanker som han som knerta flygelederen forleden.

Nå ser det ut til av Høyre tar til vettet og lover firefelts gjennom hele Vestfold, som en begynnelse. Hvis vi får stell på strekningen fra Oslo til lillehammer, vil det bedre seg kraftig.

"Nå ser det ut til av Høyre tar til vettet og lover firefelts gjennom hele Vestfold, som en begynnelse. Hvis vi får stell på strekningen fra Oslo til lillehammer, vil det bedre seg kraftig. "

Høres veldig bra ut. Så får vi også håpe at bilistene er villige til å betale det det koster.

Jepp, og nå legger vi ut på landeveien i vår trygge og solide VW Caravelle. Ser jeg Skogsholm, så kjører jeg over'a.

Ha er hælvetes fin søndag, og kjør i Jacob et par kanner kaffe, for nå er'n litt bakfull, trur jæ.

"Nå ser det ut til av Høyre tar til vettet og lover firefelts gjennom hele Vestfold, som en begynnelse. Hvis vi får stell på strekningen fra Oslo til lillehammer, vil det bedre seg kraftig. "

Høres veldig bra ut. Så får vi også håpe at bilistene er villige til å betale det det koster.

Bilistene betaler tre ganger så mye i avgifter og fanskap som det politikerne bruker på veier her i landet.

De kan altså begynne med å bruke litt av det vi allerede betaler.

Gjest QuePasta

Bilistene betaler tre ganger så mye i avgifter og fanskap som det politikerne bruker på veier her i landet.

De kan altså begynne med å bruke litt av det vi allerede betaler.

Nå er det også andre kostnader innvolvert ved bilbruk enn bare veibygging.

Vil du ha mer, må det betales mer, det er opplagt.

Annonse

Nå er det også andre kostnader innvolvert ved bilbruk enn bare veibygging.

Vil du ha mer, må det betales mer, det er opplagt.

Men jeg forsøker altså å fortelle deg at vi betaler inn mange ganger så mye i bilavgifter som det vi får i form av veier.

Det er altså ingen sammenheng mellom å "betale mer og få bedre veier".

Politikerne må rett og slett bruke mer av bilpengene til det de er ment å brukes til.

....

Er dette ukjent for deg?

Gjest QuePasta

Men jeg forsøker altså å fortelle deg at vi betaler inn mange ganger så mye i bilavgifter som det vi får i form av veier.

Det er altså ingen sammenheng mellom å "betale mer og få bedre veier".

Politikerne må rett og slett bruke mer av bilpengene til det de er ment å brukes til.

....

Er dette ukjent for deg?

Altså: Du vil ha bedre veier, men ikke betale mer penger. Da må pengene komme annenstedsfra, for bedre veier koster faktisk penger.

Helsevesnet? Skoleverket? Politiet? Forsvaret? De gamle?

Ja, for det finnes jo ikke en kjeft her i landet som ikke bor i Oslo. Dere skal se hva vi kjører rundt på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...