Gå til innhold

Skal det virkelig ta så lang tid?

Anbefalte innlegg

Gjest why_not?

Nå har jeg endelig innsett at jeg nok lider av en slags depresjon.

Ringte fastlegen min idag for å bestille time, men fikk beskjed at de ikke hadde ledig time før om en uke.

Skal det virkelig ta så lang tid når en lider av noe såpass alvorlig som en depresjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139299-skal-det-virkelig-ta-s%C3%A5-lang-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tjohooo

Jorden kaller :)

En uke er INGEN TING!

Har du lest avisene i det siste? Det er utrolig lang ventetid ellers, for eksempel i psykiatrien. Med lang ventetid menes måneder og år.

Kun når det er akutt får du time på dagen, og du greier å vente i en uke, gjør du ikke? Depresjon er svært vanlig.

Hvor lenge tror du du har hatt depresjonen? Hvor lenge har du gått med det uten å kontakte lege eller gjøre noe annet med det. Uker, måneder, år? Har det nettopp skjedd noe som dramatisk har forverret din situasjon? Har det plutselig blitt helt akutt?

Hvis ikke har vel dette ventet så lenge at det fint kan vente en liten uke til.

Jeg forstår at når du endelig har bestemt deg, ønsker du at alt skal skje med en gang. Men kan du ikke bruke denne uken til å tenke gjennom og eventuelt skrive ned hva du ønsker å ta opp med legen?

En uke er kort ventetid i denne sammenhengen og jeg kan ikke se noe uforsvarlig med det.

Lykke til hos legen.

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...