Gå til innhold

Kviselignende utslett ved nesa og på haka

Anbefalte innlegg

Gjest rudolphine
Skrevet

Har lenge hatt rødt "utslett" inne ved nesevingene og på den ene siden av haka. Noen ganger er det talg i disse som jeg kan klemme ut, men ellers er det bare røde små "topper".

Ikke pent.

Prøver nå å smøre på Hydrocortison, kan det hjelpe? Andre tips?

Skrevet

Jeg har i mange år hatt et utslett som minner om ditt, da prikkene stort sett er på hake og ved nese. Har prøvd det meste av vidunderkremer, bortsett fra Hydrocortison, uten å bli kvitt det. Noen mener vel at Hydrocortison gjør vondt verre.

Den siste tiden har jeg ikke vært fullt så stygg, men jeg er dessverre ikke sikker på hva det skyldes. Tar en del oljekapsler og tar planteekstrakt hver dag. Bruker p.t. Jo-jobaolje i ansiktet. Dessuten blir jeg verre, når jeg spiser sjokolade og andre godterier. Det har muligens også med hormoner å gjøre, så forbedringen kan skyldes at jeg trolig er ferdig (uten særlige plager) med overgangsalderen.

Skrevet

Jeg har i mange år hatt et utslett som minner om ditt, da prikkene stort sett er på hake og ved nese. Har prøvd det meste av vidunderkremer, bortsett fra Hydrocortison, uten å bli kvitt det. Noen mener vel at Hydrocortison gjør vondt verre.

Den siste tiden har jeg ikke vært fullt så stygg, men jeg er dessverre ikke sikker på hva det skyldes. Tar en del oljekapsler og tar planteekstrakt hver dag. Bruker p.t. Jo-jobaolje i ansiktet. Dessuten blir jeg verre, når jeg spiser sjokolade og andre godterier. Det har muligens også med hormoner å gjøre, så forbedringen kan skyldes at jeg trolig er ferdig (uten særlige plager) med overgangsalderen.

Din beskrivelse høres ut som Rosacea. Det kan behandles effektivt med Metronidazol krem.

Skrevet

Din beskrivelse høres ut som Rosacea. Det kan behandles effektivt med Metronidazol krem.

Hva inneholder den, og hvor selges den?

Skrevet

Takk for tipset. Som sagt er utslettet bdre nå, så jeg vet ikke om jeg vil utsette ansiktet for en krem som inneholder masse jeg ikke vet hva er. Skal imidlertid sjekke ingrediensene. Må vel først få en diagnose av lege da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...