Gå til innhold

spiseforstyrrelser og eksamen vk2

Anbefalte innlegg

Gjest eksamen til sommeren

Jeg har slitt med spiseforstyrrelser (anoreksi/bulimi) i endel år nå, og har vært igjennom endel behandlingsopplegg på sykehus osv. jeg har vært borte fra skolen ganske så mange måneder, men hadde privatlærere da jeg var innlagt.

jeg har helt ok karakterer. ligger mellom 4 og 5 i de fleste fag, og blir sett på som en oppegående og smart jente.

Men...problemet er nemlig det at konsentrasjonen min er på bånn. Jeg klarer rett og slett ikke å konsentrere meg når det gjelder skolearbeid.

Det går greit når vi skal ha vanlige prøver, for da har vi jo fått info om dette gjerne flere uker i forveien, og da har jeg god tid til å lese.

Jeg overspiser og kaster opp endel ganger fremdeles, og spes før prøver fordi jeg er så stressa.

hva skal jeg gjøre til muntlig eksamen?

forrige gang jeg hadde eksamen hadde jeg mange spisekick. Klarer ikke det stresset med 48 timer, og nå i år blir det ekstra ille ettersom jeg har gått glipp av endel undervisning.

er det mulig å få noen særordning? er det mulig å slippe unna muntlig eksamen, og hvordan går man frem?

håper virkelig noen kan svare på dette.

på forhånd takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139564-spiseforstyrrelser-og-eksamen-vk2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tviler sterkt

Jeg tviler sterkt på at du kan få fritak fra eksamen pga eksamensangst.

Du får bare prøve å lese en god stund før du skal opp i eksamen. Man vet jo hvilke fag man har mulighet til å komme opp i. Og det er ikke så vanskelig med muntlig eksamen at man ikke klarer å stå.

Gjest eksamen til sommeren..

Jeg tviler sterkt på at du kan få fritak fra eksamen pga eksamensangst.

Du får bare prøve å lese en god stund før du skal opp i eksamen. Man vet jo hvilke fag man har mulighet til å komme opp i. Og det er ikke så vanskelig med muntlig eksamen at man ikke klarer å stå.

problemet er ikke eksamensangst, men konsentrasjonsproblemer pga overspising/oppkast.

Er ikke så greit å lese norsk pensum for 2 år på 48 timer med spisekick annenhver time. og hvis ikke jeg har det, sitter jeg bare og tenker på mat..

er no dritt dette her!

Gjest tviler sterkt

problemet er ikke eksamensangst, men konsentrasjonsproblemer pga overspising/oppkast.

Er ikke så greit å lese norsk pensum for 2 år på 48 timer med spisekick annenhver time. og hvis ikke jeg har det, sitter jeg bare og tenker på mat..

er no dritt dette her!

Jeg skjønner problemet. Det er en frist for å søke om særordninger for eksamen. Du bør ta kontakt med rådgiveren på skolen i morgen og forklare problemet for denne personen også får du se om dere kommer fram til noen løsning eller om du bare må la det stå til.

Du får krysse fingrene og håpe at du IKKE kommer opp i norsk muntlig (selv slapp jeg muntlig eksamen. Hadde bare de obligatoriske skriftlige eksamenene).

Jeg skjønner problemet. Det er en frist for å søke om særordninger for eksamen. Du bør ta kontakt med rådgiveren på skolen i morgen og forklare problemet for denne personen også får du se om dere kommer fram til noen løsning eller om du bare må la det stå til.

Du får krysse fingrene og håpe at du IKKE kommer opp i norsk muntlig (selv slapp jeg muntlig eksamen. Hadde bare de obligatoriske skriftlige eksamenene).

Hei,

Kansje du kan forsøke å tenke at eksamen er bare en test på hvor mye av pensumet du har fått med deg iløpet av året, så har du fulgt med og gjordt oppgaver og slik burde det jo gå bra.

Gjest cerruti 1881

Hei,

Kansje du kan forsøke å tenke at eksamen er bare en test på hvor mye av pensumet du har fått med deg iløpet av året, så har du fulgt med og gjordt oppgaver og slik burde det jo gå bra.

Hei!

Føler virkelig med deg her. Muntlig er for meg noe av det verste jeg kan gjennomgå. Likevel kommer man seg gjennom det gang etter gang..

Tviler på at du får til en særording når det er snakk om muntlig. Hva med å tilbringe dagene før eksamen på skolen, på biblioteket, eller samarbeide med en venn eller familie? Snakk med legen din, så kanskje du kan få noe beroligende ev. sovetbl som du kan benytte på kvelden.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...