Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 17år som gjerne vil begynne å trene magen litt. Jeg skal ikke trene den for å få den sterkere, bare litt finere (den blir vel sterkere uansett). Jeg er 180cm, og veier 70kg. Men... så er det det at jeg har litt fett rundt magen, må jeg slanke vekk det først? eller kan jeg bare begynne å trene så går det vekk av seg selv? Også var det en liten ting til. Jeg har gått ned 10kg på 3-4måneder nå, jeg vet ikke hva det kan komme av? Så sier alle til meg at "det er unormalt at en 17åring går ned 10kg" "du må komme deg til lege" "det er noe galt med deg siden du har gått ned 10kg i den alderen" Stemmer dette da? går det ikke ann å gå ned 10kg sånn plutselig uten at det er noe galt med deg? Jeg har ikke gått ned noe mer nå, jeg tror at jeg kommer til å holde meg på 70kg en god stund fremover nå.

Hilsen

Fortsetter under...

Gjest SnilleGutten

Hei! Jeg er slett ingen ekspert da, men jeg har da noen betraktninger likevel.

Joda, 10 kg hørtes mye ut... Ofte så er det jo slik at en mister muskelmasse også, ikke bare fett, og det er jo kjedelig... Kanskje derfor du har gått ned såpass mye?

Ang. magetrening: Uansett hvor mye situps o.l. du trener, så synes ikke musklene på magen før fettet er borte... Tren gjerne situps mens du "slanker deg" mener nå jeg. Men når du har den høyden og vekten du oppgir, så høres det ikke ut som du har voldsomt med overflødig fett da...

Selv jeg jeg 165 høy og veier 61 kg... Jeg har trent mye situps og HAR magemuskler, men de synes dessverre ikke særlig fordi jeg har noen kilo med fett på magen som skjuler dem... :( *slanke seg* :)

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

fettet vil ikke automatisk forsvinne selv om du begynner å trene. Men øker muskelmassen vil det kunne føre til at du ser slankere ut. Dersom du i en periode mister matlysten, kan kiloene rase av. Det trenger ikke være noe i veien med helsen din, men det kan være en indikator på at noe ikke er slik det burde være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...