Gå til innhold

Anfall/faller om

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en kjæreset som i mange mnd nå har fått anfall. Altså hu detter bare plutslig om og ligger der helt Død.

Noen ganger har hun store krampetrekk, mens andre ganger er hun bare helt borte. enkelte ganger kan hun høre hva jeg sier, men hun ser ingen ting, og hun kan heller ikke bevehe noe serlig på kroppen sin, Ingen kontroll med andre ord.

Hun er tetst for eplepsi, det har hun ikke, hun har gjenomgåt en KAT scann og har ikke noe svulster i hode. MEN legene sier at det er noe spykisk.

Hun har tidligere blitt missbrukt av stefaren sin, men det er en stund siden. legene hennes mener st det er derfor hun får disse anfallene. noe jeg syns er rart siden det er en stund siden, og hun har hatt disse anfalla snart i 5 mnd. men jeg tror ikke helt på den forklaringen. jeg vet ikke helt hva jeg skal tro som er årsaken til dette, og det vet jo egentlig ikke legene helt heller, så jeg lurer på om du har vert borti noe liknende, jeg er redd for at hun må leve med disse plutslige anfalla resten av livet, og det er jo kipp når man bare er 20 år. hun går selvfølgelig til spykolog, men jeg tror ikke helt på den hjelpen.

Jeg er ganske så desperat selv og trenger litt informasjon om dette.

kan hun bli frisk hvor mange er dte som lider av dette.

jeg er fortvilet over hennes situasjo og føler meg ganske så hjelpesløs og informasjons løs. trenger hjelp.

på forhond stor TAKK..

Hilsen Ken-andre

Beklager min dårlige Norsk skriving, er dysletiker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139717-anfallfaller-om/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om kjæresten din. Dette er et ganske kjent fenomen blant overgrepsutsatte, dvs, jeg kjenner ganske mange som har og har hatt denne typen anfall.

Jeg hadde i mange år en type anfall som begynte med sterk angst, hyperventilering, for så å gå over i kramper og at jeg ikke klarte å respondere på folk rundt meg. Dette var lenge før jeg var klar over at jeg hadde blitt utsatt for overgrep.

Men, det jeg vil frem til... Det som skjedde, både med meg og mange av de jeg kjenner med lignende anfall, var at anfallene forsvant når ting kom frem i lyset og vi begynte å sette ord på det som hadde skjedd.

Det kan virke som anfallene er kroppens måte å fortelle på. Så hvis jeg har rett, så tipper jeg at kjæresten din vil få det bedre om hun klarer å begynne å sette ord på det som har skjedd henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139717-anfallfaller-om/#findComment-875686
Del på andre sider

Gjest pomona

Hei.

Jeg har slike anfall, har hatt dem i snart 4 år. De har blitt mindre i hyppighet, etterhvert som jeg har fått satt ord på ting. Det kalles dissosiering. Det er ikke farlig, men fryktelig ubehaglig for den det gjelder og de som står rundt. Jeg kjenner igjen når anfallene kommer og prøver å ta kontroll. Tror det er vanlig som vanilje sier at der er vanlig at overgrepsutsatte har disse anfallene. Det er som om kroppen kortslutter for så å starte på nytt igjen. Du virker som en reflektert mann, støtt kjæresten din godt. vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139717-anfallfaller-om/#findComment-875710
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...