Gjest lege kanskje? Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Vurderer å studere medisin men må da ta to år for å skaffe meg ekstra poeng først. Hvor mange år tar det før man kan starte å jobbe som lege, 5,6,7år?? Ome en vil spesialisere seg innenfor fks.idretts el. barne medisin, hvor mange år må en regne med da? Virker som en får mye fortere svar her enn på andre forum,så jeg prøver meg her og håper noen kan svare... jente_19... 0 Siter
Gjest eval Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 http://www.med.uio.no/ism/medisin.html Spesialiseringer pleier å være 5 år, dette er jobbing på flere ulike avdelinger med veiledning samt kurs/undervisning ved siden. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Medisinstudiet tar vanligvis 6 år. Deretter starter du i lønnet arbeid som turnuslege i 1,5 år. Deretter kan du starte spesialisering. Du arbeider da som assistentlege. Etter 5-6 år blir du spesialist og kan søke jobb som overlege. 0 Siter
Gjest lege kanskje? Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Medisinstudiet tar vanligvis 6 år. Deretter starter du i lønnet arbeid som turnuslege i 1,5 år. Deretter kan du starte spesialisering. Du arbeider da som assistentlege. Etter 5-6 år blir du spesialist og kan søke jobb som overlege. Takk for svar, var noe sånt jeg hadde trodd.. Må i mitt tilfellet ha to år for å skaffe nok poeng først, så da tar det en stund! Men, uten tvil et fagområde jeg syns er utrolig intressant, og mulighetene er vel en del etter som jeg har forstatt... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.