Gå til innhold

Hva betyr diagnosen?

Anbefalte innlegg

Gjest kaoooos

Har fått utskrift av epikrise ifra en innleggelse, men forstår ikke helt hva diagnosen sier. Har spurt men føler jeg ikke får tilstrekkelig svar. Har vel også gitt mer eller mindre opp når det gjelder disse leger, psykologer osv.. Kan noen fortelle meg.

"det er diskutert om det foreligger en peronlighetsforstyrrelse som følge av påvirkninger tidligere. Det foreligger depreson som gjør det vanskelig og bedømme event. en forstyrrelse, slik at konklusjonen er en moderat depressiv episode.

For tiden går jeg bare og gråter og gråter, og føler selv jeg ikke har det så bra, samtidig er jeg blitt sint på alt og alle, og kjenner meg selv ikke igjen. Snufs Snufs.

Er redd jeg bare en dag gjør noe jeg ikke burde.

Gi meg råd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139808-hva-betyr-diagnosen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kaoooos

Det betyr at du er deprimert.

Pf diagnoser kan ikke stilles etter kort observasjon og spesielt ikke on vedkommende har en depresjon i denne tiden. En har dog luftet tanken på at du kan ha en pers forst.

Oservasjonen var ved en 4 mnd's innleggelse. Etter dette skulle ettervernet være så bra, men jeg har verken snakket med noen eller hørt fra noen på 3 mnd. Hva syntes du jeg bør gjøre. Sliter, gråter mange ganger om dagen, tester bilens hastighet og tenker skjer det noe så skjer det. Orker ikke gå ut, føler meg som en stappa saccosekk etter all medisineringen, og er egentlig mer eller mindre både skuffet og sint på alt og alle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139808-hva-betyr-diagnosen/#findComment-876163
Del på andre sider

Gjest Sett igang

Oservasjonen var ved en 4 mnd's innleggelse. Etter dette skulle ettervernet være så bra, men jeg har verken snakket med noen eller hørt fra noen på 3 mnd. Hva syntes du jeg bør gjøre. Sliter, gråter mange ganger om dagen, tester bilens hastighet og tenker skjer det noe så skjer det. Orker ikke gå ut, føler meg som en stappa saccosekk etter all medisineringen, og er egentlig mer eller mindre både skuffet og sint på alt og alle.

Ta kontakt selv da vel, og si du TRENGER oppfølging! Til lege eller psykolog eller hvem det var som skulle følge deg opp. Eller ring til alle på en gang kanskje, så de skjønner at du mener det du sier. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139808-hva-betyr-diagnosen/#findComment-876579
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...