Gå til innhold

trenger noen råd

Anbefalte innlegg

ADHD Kvinne

Jeg har fått diagnosen ADHD, for 1 år siden, og har nå godt på ritalin i ca 6 mnd. Saken er den at jeg føler meg ganske så tom, nedstemt.

Jeg har til tider store depresjeoner og har ikke store selvtilitten, så det er jeg vant til å takle, men denne følesen jeg nå har er vond.

Min samboer kan ikke forstå meg, men jeg føler at han burde ta noen hensyn til at jeg ikke alltid fikser hverdagen så godt.Tror at mye av min tristhet nå, er at han ikke forstår. Jeg har flyttet til hans hjemsted, der jeg ikke kjenner noen. Har fått legebehandling her og nå skal jeg gå ut i jobb for å komme meg ut av ensomheten. Håper bare at jeg er sterk nok til å klare dette.

Jeg har bodd her i ca. 1 år nå, og det har vært enormt vanskelig. Det at han jobber en masse og er veldig mye borte, gjør at jeg er veldig mye alene.Dette igjen resulterer i at det er ikke noe energi igjen til at vi kan finne på noe koselig sammen da han er så sliten. Dersom jeg nevner dette tar han det så personlig at det blir en kjempe krangel, av noe jeg bare har lyst til at han skal forstå og kanskje hjelpe meg litt med. Jeg blir da angripet med at jeg må finne på ting selv, og stakkars deg du har det fælt, du har valgt å flytte opp hit selv, osv.

Ja jeg flyttet opp hit fordi jeg ønsket det,men jeg ønsket ikke å være alene hele tiden, og det å ikke møte noen forståelse er vondt. Jeg går til en psykolog,men for ikke noe svar der om hva jeg skal gjøre, evnt. gå til en famileterapaut sammen, men det vil ikke han.

Jeg vet at jeg sliter en del med meg selv og at det til tider kan være tøft for han, det er derfor jeg går til behandling og har begynt på medisiner for å få hjelp. Men jeg vet ærlig talt ikke hvor lenge jeg klarer å bare fikse alt alene, for det er virkelig det jeg føler at jeg må nå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140016-trenger-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Tøft å lese om hvordan du har det. Og ekstra tøft når man føler at de nærmeste ikke forstår. Det finnes jo endel bøker om ad/hd og kanskje lesing om emnet kunne gitt en større forståelse av hva du sliter med.Håper at ritalinen hjelper deg og at du får det bedre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140016-trenger-noen-r%C3%A5d/#findComment-877906
Del på andre sider

Gjest lilletup

Tøft å lese om hvordan du har det. Og ekstra tøft når man føler at de nærmeste ikke forstår. Det finnes jo endel bøker om ad/hd og kanskje lesing om emnet kunne gitt en større forståelse av hva du sliter med.Håper at ritalinen hjelper deg og at du får det bedre

Det er mulig samboeren kan få bedre forståelse, men problemet er at ADHD utarter seg ikke på samme måte hos kvinner og menn. Og det meste av litteratur rundt emnet ADHD er vinklet mot menn/gutter. Noe er det nok å få tak i. Psykiater burde kunne være behjelpelig med å få tak i info.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140016-trenger-noen-r%C3%A5d/#findComment-878307
Del på andre sider

Bra at du er godt i gang med behandling og snart skal prøve deg i jobb!

Som regel er det slik at man ikke får forandret andre, kun seg selv. Derfor er det vel en ide at du begynner å orientere deg i lokalsamfunnet der du bor for å se om det finnes noen aktivitet du kan tenke deg å delta på og som også vil gjøre at du etterhvert blir kjent med noen andre. Dersom du selv klarer å bli litt mer aktiv, så kanskje din samboer etterhvert også vil gjøre flere ting sammen med deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140016-trenger-noen-r%C3%A5d/#findComment-878507
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...