Gå til innhold

Kommunisere med noen som stammer

Anbefalte innlegg

Gjest anonym arbeider

Hvordan kommuniserer man best og mest behagelig med noen som har et alvorlig stammeproblem?

Det stopper seg totalt opp hos en kunde som er innom jobben min og jeg vil at vedkommende skal føle seg mest mulig trygg og godt behandlet, men jeg er usikker på hvordan en håndterer slike problemer best mulig.

Håper på gode tips!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140125-kommunisere-med-noen-som-stammer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde seminar om dette da jeg gikk på folkehøgskole...

Man tar seg rett og slett tid, om man stresser, blir det bare værre for vedkommende...

Man avslutter heller ikke setninger for dem, og heller ikke nikking gjennom HELE setningen er ok...

og heller ikke medlidenhet i øynene er noe populært.

Ifølge dem som hadde seminaret

Gjest anonym arbeider

Man gir seg god tid og fullfører ikke setningene for vedkommende.

mvh

Hvordan bør man bruke blikket? Skal man ta pauser som om vedkommende har sakt noe? Det er ikke så lett å få med seg hva vedk. sier, men det er ikke hyggelig å nikonsentrere seg for å forstå, da oppfattes det fort som man stirrer.

Vi hadde seminar om dette da jeg gikk på folkehøgskole...

Man tar seg rett og slett tid, om man stresser, blir det bare værre for vedkommende...

Man avslutter heller ikke setninger for dem, og heller ikke nikking gjennom HELE setningen er ok...

og heller ikke medlidenhet i øynene er noe populært.

Ifølge dem som hadde seminaret

Du må da være en utrolig flink kundebehandler!!!

Flott:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...