Gjest Anonym som bare det! Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Natt til idag fikk jeg ikke sove, for tredje natt på rad. I 0400-tida i natt fikk jeg det for meg at jeg måtte vaske vekk appelsinjuice-sølet i kjøleskapet, fordi det var blitt brunaktig og muggent. Litt senere kollapset jeg i senga og bråvåknet av at klokka ringte i 0600-tida. Ute på kjøkkenet står bøtta med såpevann og klut, men det har aldri vært sølt noe i mitt kjøleskap. Og iallefall ikke appelsinjuice, for det kjøper jeg ikke. Hva er det egentlig som skjer her? Det har skjedd flere ganger at jeg ser/hører og opplever ting som ikke er der i virkeligheten, er det de kaller psykose? En gang hørte jeg musikk fra monitoren, enda min samboer hardnakket påsto at det ikke sto på noen ting, og en annen gang var det en slange som sto og kikka meg over skulderen mens jeg lagde mat. Og hvor enn jeg snudde meg, så fløy slangene fritt omkring i rommet. De hadde striper og mange farger og seilte gjennom lufta som papirfly...En annen gang trodde jeg at jeg hadde drept noen, og vurderte seriøst om jeg skulle melde meg til politiet, eller ta livet av meg før jeg drepte noen flere... men da var jeg veldig deprimert. Nå er jeg ikke egentlig det... Jeg har visstnok en bipolar lidelse. Jeg har også en jobb som er temmelig krevende fysisk og ikke minst psykisk, med konstante omstillingsprosesser, underbemanning, stress, negativt arbeidsmiljø m.m. I det siste har det vært ekstra ille. Kan det ha noe med stress å gjøre? Jeg blir litt skremt av dette her, er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette? Å roe ned på jobben er nesten umulig, for vi har som sagt dårlig bemanning og et vanvittig høyt sykefravær... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140387-hjelp-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chaos1365380623 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hvis du har bipolarlidelse saa kan det hende stresset du er under faar deg til aa hoere aa se ting. Det jeg proever aa si er at det du opplever ikke trenger aa vaere psykotiske episoder. jeg har Borderline personlighets forstyrrelse og har hatt perioder hvor jeg har sett og hoert ting uten at det har vaert psykoser. Er det noen mulighet for aa finne ny jobb? Har du snakket med lege om opplevelsene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140387-hjelp-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-880304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.