Gjest Kanon-Ståle Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg har fått høre av både psykolog og psykiater at jeg sannsynligvis er bipolar. Slik jeg forstår det er det liksom light-versjonen jeg har, for jeg blir aldri virkelig manisk. Men det jeg lurer på er om det er vanlig å ha svingninger inni svingninger, på en måte. Jeg har hatt alvorlig depresjon flere ganger. I tillegg har jeg noen kortere perioder hvor jeg sover mindre, er mer aktiv, pratsom, uvanlig sosial til meg å være, veldig aktiv. Bruker egentlig ikke så mye mer penger, bare litt, så jeg mister liksom ikke kontrollen helt. Men i tillegg til dette har jeg mer softe svingninger i humøret, der jeg kanskje er mildt deprimert i en periode, og så mildt oppstemt i en periode, uten at dette vel egentlig er sykelig. Hvordan har andre med biplar det når det gjelder dette, har dere også flere typer svingninger og på en måte svingninger inni svininger? Hvis noen skjønner hva jeg mener... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140852-cyclotymi-bipolar-2-hypomani/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
dette er mitt nick Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Hei! Jeg har også en light-versjon av bipolar lidelse. Jeg vil si at denne lidelsen kommer i veldig mange forskjellige former, og få opplever det helt likt. Men det er likevel endel fellestrekk som gjør at man kan stille diagnose. Jeg har opplevd å være i en alvorlig depresjon men med korte innslag av oppstemthet, og også omvendt (hypomani men likevel deprimert). En gang var jeg manisk og alvorlig deprimert samtidig. Det var den verste episoden jeg har hatt. Jeg kan også få enda lettere svigninger som du snakker om, men jeg vet ikke om dette kan skilles fra normalen (vansklig å vite hva som er normalt når man har slitt med svigninger snart så lenge man kan huske). Jeg har også i tillegg en pers.forstyrrelse som påvirker svigningene mine. Håper dette hjalp deg noe:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140852-cyclotymi-bipolar-2-hypomani/#findComment-883782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.