Gå til innhold

Cyclotymi / bipolar 2 / hypomani

Anbefalte innlegg

Gjest Kanon-Ståle

Jeg har fått høre av både psykolog og psykiater at jeg sannsynligvis er bipolar. Slik jeg forstår det er det liksom light-versjonen jeg har, for jeg blir aldri virkelig manisk.

Men det jeg lurer på er om det er vanlig å ha svingninger inni svingninger, på en måte. Jeg har hatt alvorlig depresjon flere ganger. I tillegg har jeg noen kortere perioder hvor jeg sover mindre, er mer aktiv, pratsom, uvanlig sosial til meg å være, veldig aktiv. Bruker egentlig ikke så mye mer penger, bare litt, så jeg mister liksom ikke kontrollen helt.

Men i tillegg til dette har jeg mer softe svingninger i humøret, der jeg kanskje er mildt deprimert i en periode, og så mildt oppstemt i en periode, uten at dette vel egentlig er sykelig.

Hvordan har andre med biplar det når det gjelder dette, har dere også flere typer svingninger og på en måte svingninger inni svininger? Hvis noen skjønner hva jeg mener...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140852-cyclotymi-bipolar-2-hypomani/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er mitt nick

Hei!

Jeg har også en light-versjon av bipolar lidelse. Jeg vil si at denne lidelsen kommer i veldig mange forskjellige former, og få opplever det helt likt. Men det er likevel endel fellestrekk som gjør at man kan stille diagnose.

Jeg har opplevd å være i en alvorlig depresjon men med korte innslag av oppstemthet, og også omvendt (hypomani men likevel deprimert). En gang var jeg manisk og alvorlig deprimert samtidig. Det var den verste episoden jeg har hatt.

Jeg kan også få enda lettere svigninger som du snakker om, men jeg vet ikke om dette kan skilles fra normalen (vansklig å vite hva som er normalt når man har slitt med svigninger snart så lenge man kan huske).

Jeg har også i tillegg en pers.forstyrrelse som påvirker svigningene mine.

Håper dette hjalp deg noe:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...