Gå til innhold

Rar tale etterfulgt av hodepine

Anbefalte innlegg

Hei

For to dager siden hadde jeg en skremmende opplevelse. Hadde ligget på sofaen hjemme med feber og verking i kroppen 1 dag. Utpå etter middagen fikk jeg kjempevondt i hodet og smerten ble ikke borte selv om jeg tok smertestillende. Det var svært vondt å bevege hodet og når jeg skulle forsøke å snu meg danset synet mitt også. Når jeg skulle snakke til min familie, klarte jeg kunn si enstavelsesord. Klarte ikke å snakke i setninger. I tillegg forandret jeg stemmeleiet slik jeg aldri hadde gjort før. Senere da jeg fikk hjelp til å bli fulgt ned på badet var det som jeg ikke husket hvordan jeg skulle ta papir når jeg skulle tørke meg. Deretter når jeg skulle tørke meg på hendene husket jeg ikke hvordan jeg gjorde dette.

Mannen min og ungene mine ble svært bekymret. De fikk meg til sengs men snakket og reagerte ikke normalt før dagen etterpå.

Hva kan dette ha vært?

Jeg er 38 år gammel.

Vennlig hilsen en forvirret liten dame

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140856-rar-tale-etterfulgt-av-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å skremme deg, men jeg synes du skal kontakte lege med en gang. Det der kunne høres ut som et lite hjerneslag rett og slett!

Hei dere

Jeg fryktet nettopp for det dere har svart.Men siden dette skjedde på torsdag og jeg ikke har merket noe mer så kan jeg vel vente til mandag? Det er vel masseå gjøre på sykehusene i helgene, eller hva?

Vil ikke rope ulv ulv uten at det er nødvendig...

Annonse

Gjest kontakt legen din

Hei dere

Jeg fryktet nettopp for det dere har svart.Men siden dette skjedde på torsdag og jeg ikke har merket noe mer så kan jeg vel vente til mandag? Det er vel masseå gjøre på sykehusene i helgene, eller hva?

Vil ikke rope ulv ulv uten at det er nødvendig...

Det er ikke å rope ulv. Sykehus/leger har plikt til å ta imot deg uansett hvor opptatte de måtte være når det gjelder en så alvorlig diagnose! Ta kontakt med dem med en gang. *gir ordre*

Det er ikke å rope ulv. Sykehus/leger har plikt til å ta imot deg uansett hvor opptatte de måtte være når det gjelder en så alvorlig diagnose! Ta kontakt med dem med en gang. *gir ordre*

Skal mote meg opp å ringe.

Takk for sparket bak.Jeg er bare en stor tanke redd for sykehus, skjønner du.

Enig med de andre som har svart deg. Ville nok tatt det opp med lege og få sjekket skolten var jeg deg! Ikke godt å si hva som skjedde. Håper legen tar deg på alvor og at du får tatt en del tester for å utelukke eller bekrefte om det kan være alvorlig eller tyde på at noe er på gang.

Mer redd for sykehus enn for å dø fra familien?

Klart jeg ikke vil dø fra familien min. Har bare ikke lyst på så mye oppstyr.

Har ringt til sykehuset nå. De svarte at jeg kunne nok vente til mandag men at hun skulle snakke med lege og ringe meg tilbake for sikkerhets skyld.

Så jeg får nok vente å se hva de lærde blir enige om.

Hilsen nervøs liten dame

P.S For 4 år siden falt en nabodame på 37 år om og døde etter hjerneslag. Det skremmer meg veldig nå.....

Gå til legen, det kan ha vært et drypp.

Hei

Jeg dro på legevakta.

Jeg ble anbefalt å ringe min fastlege og få satt i gang nevrologisk utredning.Han kritiserte oss for at vi ikke straks hadde tatt kontakt, noe vi ikke måtte nøle med å gjøre.

Takk for dytten til å gjøre noe med problemet.

Hei

Jeg dro på legevakta.

Jeg ble anbefalt å ringe min fastlege og få satt i gang nevrologisk utredning.Han kritiserte oss for at vi ikke straks hadde tatt kontakt, noe vi ikke måtte nøle med å gjøre.

Takk for dytten til å gjøre noe med problemet.

Det er ikke så lett å være den som skremmer folk her inne når man tror det er noe alvorlig.

Så jeg er glad for at du fikk snakket med legen og at vi anbefalte deg det riktige

Lykke til da.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...