Gå til innhold

gjør ikke annet enn å spise/spy

Anbefalte innlegg

Gjest student 23 år gammel

mista helt grpet om livet nå. Tenker mer og mer på selvmord.

Har bulimi, hatt det i 10 år. undervektig(166cm og 40 kilo) overspiser og kaster opp for mange tusen kroner i måneden. Vennene mine er borte. de har jo et liv å leve. det har ikke jeg lenger. maten og treningen er mitt liv. et lite verdig liv etter min mening. jeg er bare så lei av å henge over doen, spy og spy. spise mer mat, spy igjen. jeg skjelver, besvimer, klarer ikke å se klart. Jeg vet ikke hvor mye mer jeg orker. Jeg har ikke kontroll. det er en kraft som styrer meg.

Unnskyld, men jeg føler meg bare helt gal nå. har kastet opp omtrent 15 ganger i dag og spist masse,masse,masse mat. husker ikke hva og hvor mye engang. Vært ute av huset en gang idag. det var for å kjøpe mere mat.

Familien min vet at jeg har en spiseforstyrrelse. nå bor jeg på hybel alene. går til psykolog, men føler ikke at det hjelper noe særlig. klarer ikkke å få orden på spisemønsteret uansett hvor mye jeg snakker. dessuten har jeg ingen problemer fra fortiden. det er nesten flaut, for da føelr jeg meg så bortskjemt. har ingen grunn til å ha problemer. hvorfor meg??skjønner det bare ikke----

forventer ingen svar egentlig..bare et lite rop om hjelp dette her. føler meg motløs, håpløs og alt som kan finnes. føler jeg lever i en gal verden. føler at maten og oppkasten driver meg til vannvidd. føler meg desorientert.

hilsen jente 23 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140872-gj%C3%B8r-ikke-annet-enn-%C3%A5-spisespy/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest erfaring lærer

Du er alvorlig syk og trenger hjelp.

Jeg har også sf..men anoreksi og hadde jeg veid like lite som du gjør nå hadde jeg blitt tvangsinnlagt av min psykiater.

Du som kaster opp i tillegg kan få hjertestans pga elektrolyttforstyrrelser. Det er faktisk veldig alvorlig.

Kom deg til lege så fort som f...

Hei!

Det er vondt å lese dette! Du trenger virkelig mer hjelp enn psykolog! Du er ganske alvorlig undervektig, og når du kaster opp så mye som du gjør, er det alvorlig fysisk fare på ferde!

Har du regelmessig kontakt med fastlege? Det bør du ha. Når du er så syk som du forteller om her, er det ekstremt viktig med fysiske undersøkelser så legen kan følge med på elektrolyttforstyrrelser, hjerterytmeforstyrrelser og så videre. Kanskje hadde det vært en idè for deg å prøve Fontex, som egentlig er antidepressiva, men som brukes av bulimipasienter, i store doser over kort tid. Fontex kan hemme sultfølelsen og dermed hindre overspising. Du burde kanskje også hatt kontakt med en dietetiker som kan hjelpe deg med å sette opp en tilpasset kostplan slik at du er sikker på å få i deg de næringsstoffene alle (og spesielt du akkurat nå) trenger.

Ta kontakt med fastlege, og skaff deg mer hjelp! Det trenger du!

Lykke til!!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...