Gå til innhold

er jeg også psykisk utviklingshemmed?

Anbefalte innlegg

Jeg har to søster. Den største er psykisk utviklingshemmed og ble hjerneskadet under fødselen.Noe som har ført til at hun er på stadiet til en på 6 år, hun er 27 år.

Min lille søster er 10 år og er psykisk utviklingshemmed på det fagligeplanet. Hun kan nesten ikke lese eller skrive. På min lille søster så vises det ikke at hun er psykisk utviklingshemmed. Hun gjør ting som ikke er normalt for en 10 åring å gjøre, det gjør meg engstelig. Jeg livredd for at hun skal komme borti stoff når hun blir større. Hun er svært hyperaktiv av seg. Men jeg er jo kjempe glad i mitt lille nurk...

Det er blitt funnet ut at mamma har noen gener i seg som gjør at hun får barn med denne diagnosen.

Burde ikke jeg også da være psykisk utviklingshemmed som min to søster??

Fortsetter under...

Dette må du snakke ordentlig med moren din om og evt. med den legen som har fastslått dette. Selv om søstrene dine arvet disse egenskapene, er det ikke gitt at alle barna gjør det. Men kanskje er det slik at du er bærer av denne egenskapen, slik at de barn du evt. måtte få kan arve egenskapene.

Snakk med moren din slik at du får vite det hun har blitt fortalt, og be evt. om at dere i fellesskap kan snakke med den legen som har gitt informasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...