Camilla Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 lurer på om det er mulig å gjøre noe med den uhyggelige stemningen som har kommet den siste tiden. med Lyvert og 21år gammel gutt. så klart de får lov til å skrive om de trenger noen til å lese det de skriver, eller støtte andre her, men ikke så det blir ubehagelig for de som skriver. sånn at de kritiserer for så og slå hardt tilbake når den stakkeren som har skrevet innlegget sier at "sånn er det ikke". og si at de prøver bare å hjelpe, og at de er våres feil fordi vi ikke leser ordentlig det de skriver.. og aner ikke hva jeg ber deg om å gjøre..men jeg syns det er blitt veldig ukoselig her.. og bare be oss synge kumbalaa-my-lord og være venner, men skriv noen ord til dem.. takk.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14115-nhd-ang%C3%A5ende-lyvert-og-21-%C3%A5r-gammel-gutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Hei Camilla:-) Jeg er enig med deg at det har vært noen litt vel krasse ordvekslinger her de siste dagene - men jeg synes ikke vi skal rope på "onkel politi" av den grunn. Vi som bruker dette forumet må heller forsøke å si fra når noen er mer uforstående eller krasse enn det vi liker - og både Lyvert og 21 år gammel gutt har fått kraftig motbør - så de som skrev de opprinnelige innleggene har vel også oppfattet at de fleste ikke likte tonen som ble brukt. Både i RL og her vil man av og til møte på folk som sårer en, og det må man vel dessverre egentlig tåle? Jeg synes det er viktig at forum for psykiatri ikke blir for mye sensurert, det vil gjøre det mindre spennende og konstruktivt å "være" her. Vi må heller forsøke i fellesskap å formidle at vi ønsker at de som skriver om sin fortvilelse her skal behandles respektfullt - selv om man godt kan si seg uenig med det som blir skrevet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14115-nhd-ang%C3%A5ende-lyvert-og-21-%C3%A5r-gammel-gutt/#findComment-67763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
søkende Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Hei Camilla:-) Jeg er enig med deg at det har vært noen litt vel krasse ordvekslinger her de siste dagene - men jeg synes ikke vi skal rope på "onkel politi" av den grunn. Vi som bruker dette forumet må heller forsøke å si fra når noen er mer uforstående eller krasse enn det vi liker - og både Lyvert og 21 år gammel gutt har fått kraftig motbør - så de som skrev de opprinnelige innleggene har vel også oppfattet at de fleste ikke likte tonen som ble brukt. Både i RL og her vil man av og til møte på folk som sårer en, og det må man vel dessverre egentlig tåle? Jeg synes det er viktig at forum for psykiatri ikke blir for mye sensurert, det vil gjøre det mindre spennende og konstruktivt å "være" her. Vi må heller forsøke i fellesskap å formidle at vi ønsker at de som skriver om sin fortvilelse her skal behandles respektfullt - selv om man godt kan si seg uenig med det som blir skrevet. Det virker ikke som fex Lyvert og gutt 21 tar det alvorlig at folk blir såret over deres tone....det er ikke så vanskelig å dempe krasshetn litt, og likevel si hva man mener. Tonen passer dårlig. De kan ikke vite hvem som tåler det eller ikke, og kan risikere at folk slutter å skrive her, av redsel for å bli "angrepet" av disse. Det er ikke spesielt heldig. Forumet er mer for de andre enn for dem..! I hverfall trenger disse andre dette forumet...det er jeg usikker på om Lyvert og gutt 21 gjør. Har aldri før sett slike innlegg her...liker det IKKE! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14115-nhd-ang%C3%A5ende-lyvert-og-21-%C3%A5r-gammel-gutt/#findComment-67767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Forum for psykiatri bør være åpen for alle som følger de generelle reglene til Dr.Online. De som har vært her en stund, vet at den som sist vil ta i bruk sensur er meg. Jeg tror det er meget bra for mange brukere av dette forum at de av og til får litt motbør og ikke bare jatting og trøst. Motgang vil en få også i RL, og da kan det være lettere å trene seg til å tåle det her. Dessuten er alle innlegg merket med nick, så det er mulig å være selektiv på hva en velger å lese. På den annen side er det et krav at også motforestillinger mot innlegg fremsettes på en respektfull måte som ikke unødig krenker andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14115-nhd-ang%C3%A5ende-lyvert-og-21-%C3%A5r-gammel-gutt/#findComment-67774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Forum for psykiatri bør være åpen for alle som følger de generelle reglene til Dr.Online. De som har vært her en stund, vet at den som sist vil ta i bruk sensur er meg. Jeg tror det er meget bra for mange brukere av dette forum at de av og til får litt motbør og ikke bare jatting og trøst. Motgang vil en få også i RL, og da kan det være lettere å trene seg til å tåle det her. Dessuten er alle innlegg merket med nick, så det er mulig å være selektiv på hva en velger å lese. På den annen side er det et krav at også motforestillinger mot innlegg fremsettes på en respektfull måte som ikke unødig krenker andre. Jeg synes det er positivt at det har kommet brukere med et noe annet syn enn det de fleste har. Jeg vil likevel be om at dere fremsetter deres syn på en måte som ivaretar respekten for de andre brukerne. Det er viktig for oss alle å huske at andre har helt andre forutsetninger, erfaringer og tenkemåter enn det vi selv har. Derfor må vi ha en huske at vi ikke kan forstå andre kun ut fra oss selv, men prøve å sette oss inn i hvordan verden og livet ser ut fra deres ståsted. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14115-nhd-ang%C3%A5ende-lyvert-og-21-%C3%A5r-gammel-gutt/#findComment-67775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Det virker ikke som fex Lyvert og gutt 21 tar det alvorlig at folk blir såret over deres tone....det er ikke så vanskelig å dempe krasshetn litt, og likevel si hva man mener. Tonen passer dårlig. De kan ikke vite hvem som tåler det eller ikke, og kan risikere at folk slutter å skrive her, av redsel for å bli "angrepet" av disse. Det er ikke spesielt heldig. Forumet er mer for de andre enn for dem..! I hverfall trenger disse andre dette forumet...det er jeg usikker på om Lyvert og gutt 21 gjør. Har aldri før sett slike innlegg her...liker det IKKE! Tonen her inne har variert en del i den perioden jeg har vært her. I enkelte perioder har folk faktisk vært ganske krasse mot hverandre, mens det den siste tiden har vært en veldig "snill" og ivaretakende tone. Jeg tror at de gangene noen er for krasse, så kan andre "rette opp skaden" ved å påpeke nettopp det. Det er vel ikke så godt å vite hvem som trenger dette forumet og ikke. Av og til er man mest kritisk i forhold til de som har mye til felles med en selv... Jeg hadde en gang en lang debatt med en som fordømte selvskading på det sterkeste. Mange måneder senere fikk jeg vite at vedkommende selv hadde slitt mye med selvskading. Det lærte meg å være mye mer forsiktig med å trekke bastante slutninger om de som skriver her... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14115-nhd-ang%C3%A5ende-lyvert-og-21-%C3%A5r-gammel-gutt/#findComment-67776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
søkende Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Forum for psykiatri bør være åpen for alle som følger de generelle reglene til Dr.Online. De som har vært her en stund, vet at den som sist vil ta i bruk sensur er meg. Jeg tror det er meget bra for mange brukere av dette forum at de av og til får litt motbør og ikke bare jatting og trøst. Motgang vil en få også i RL, og da kan det være lettere å trene seg til å tåle det her. Dessuten er alle innlegg merket med nick, så det er mulig å være selektiv på hva en velger å lese. På den annen side er det et krav at også motforestillinger mot innlegg fremsettes på en respektfull måte som ikke unødig krenker andre. NHD, jeg hadde forventet med at du kanskje ville advare mot slike "harde" innlegg...ikke sensurere, men rettlede litt i forhold til hva de to ovennevnte sier. De gir folk her inne dårlig samvittighet når de vil skrive om følelsene sine og om hva de sliter med. Man bør slippe å høre at man er bortskjemt og sytete!? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14115-nhd-ang%C3%A5ende-lyvert-og-21-%C3%A5r-gammel-gutt/#findComment-67778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 NHD, jeg hadde forventet med at du kanskje ville advare mot slike "harde" innlegg...ikke sensurere, men rettlede litt i forhold til hva de to ovennevnte sier. De gir folk her inne dårlig samvittighet når de vil skrive om følelsene sine og om hva de sliter med. Man bør slippe å høre at man er bortskjemt og sytete!? Det er det jeg har forsøkt i mitt siste innlegg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14115-nhd-ang%C3%A5ende-lyvert-og-21-%C3%A5r-gammel-gutt/#findComment-67780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
søkende Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Tonen her inne har variert en del i den perioden jeg har vært her. I enkelte perioder har folk faktisk vært ganske krasse mot hverandre, mens det den siste tiden har vært en veldig "snill" og ivaretakende tone. Jeg tror at de gangene noen er for krasse, så kan andre "rette opp skaden" ved å påpeke nettopp det. Det er vel ikke så godt å vite hvem som trenger dette forumet og ikke. Av og til er man mest kritisk i forhold til de som har mye til felles med en selv... Jeg hadde en gang en lang debatt med en som fordømte selvskading på det sterkeste. Mange måneder senere fikk jeg vite at vedkommende selv hadde slitt mye med selvskading. Det lærte meg å være mye mer forsiktig med å trekke bastante slutninger om de som skriver her... Du er klok. Og forsiktig. Og diplomatisk. Glad du er innom her og hjelper og trøster og motiverer. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14115-nhd-ang%C3%A5ende-lyvert-og-21-%C3%A5r-gammel-gutt/#findComment-67784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Du er klok. Og forsiktig. Og diplomatisk. Glad du er innom her og hjelper og trøster og motiverer. Klem Ble ganske så glad for den tilbakemeldingen:-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14115-nhd-ang%C3%A5ende-lyvert-og-21-%C3%A5r-gammel-gutt/#findComment-67785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pip Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Ble ganske så glad for den tilbakemeldingen:-)) Om du ble glad så skriver jeg også under. For det er sant. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14115-nhd-ang%C3%A5ende-lyvert-og-21-%C3%A5r-gammel-gutt/#findComment-67796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oline Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Om du ble glad så skriver jeg også under. For det er sant. :-) Jeg kom til å tenke på spørsmålet for litt siden om alder, kjønn osv. på oss som bruker forum og jeg registrete da at det var en overvekt av kvinner som er aktive forumskrivere. "Undersøkelsen" tror jeg er representativ. Det blir en egen kvinnekultur også her som jeg anser som uheldig. Jeg ønsker meg innlegg av menn også. Det er et nyttig perspektiv å ta med seg. Når vi skriver her er vi åpne for tilbakemeldinger på godt og vondt. Jeg regner med at sjefen her følger litt med på svarene som blir gitt av oss forumskrivere. Camilla, jeg likte reaksjonen fra deg og denne debatten det ble litt mer temperament.....her. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14115-nhd-ang%C3%A5ende-lyvert-og-21-%C3%A5r-gammel-gutt/#findComment-67865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyvert Skrevet 5. januar 2001 Del Skrevet 5. januar 2001 Jeg synes det er positivt at det har kommet brukere med et noe annet syn enn det de fleste har. Jeg vil likevel be om at dere fremsetter deres syn på en måte som ivaretar respekten for de andre brukerne. Det er viktig for oss alle å huske at andre har helt andre forutsetninger, erfaringer og tenkemåter enn det vi selv har. Derfor må vi ha en huske at vi ikke kan forstå andre kun ut fra oss selv, men prøve å sette oss inn i hvordan verden og livet ser ut fra deres ståsted. Jeg mener fremdeles at jeg ikke har vært respektløs overfor noen her Jeg har blitt ganske irritert, det er sant, og det har nok falt noen litt tungt for brystet. Det er imidlertid en reaksjon de må regne med ute i RL også. Jeg er sterk motstander av at man skal slutte å stille krav til folk bare for at de har psykiske problemer. På den annen side skal man ikke sparke folk som ligger nede heller. det synes jeg ikke jeg har gjort. Jeg synes at bildet Camilla prøver å tegne av meg blir litt for endimensjonalt. Hvis hun hadde lest innleggene jeg har skrevet til Enkied ville hun se en annen side av meg, men det passer kanskje ikke inn i hennes ønskebilde av meg som den stor stygge ulven?. Jeg har stor respekt for folks personlige vekstprosesser, derfor sier jeg fra når jeg synes de stopper opp eller når folk luller seg inn i selvmedlidenheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14115-nhd-ang%C3%A5ende-lyvert-og-21-%C3%A5r-gammel-gutt/#findComment-68725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.