Gå til innhold

Stygge feite folk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heller feit enn dum i huet slik du virker.

Hehe. "Jeg er feit - du er dum. Jeg kan slanke meg."

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

4

• nanna

1

• Dorthe

1

• fresja

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest perifekti
Skrevet

Kan jo hende at man bare er trøtt og da!!!

Er dette noe du er sykelig opptatt av eller?

Er fornøyd jeg nå da, skulle gjerne ha hatt litt ekstra, da jeg fryser mere en før!!!

Men så er det også snakk om HVOR mye overvekig du er da!

Om man skal snakke om hva som er sunn overvekt og undervekt, og hva som er ikke...

Hehe, jeg vil bare diskutere, og jeg vet at dette er et betent tema.

Gjest Perifekti
Skrevet

Hehe. "Jeg er feit - du er dum. Jeg kan slanke meg."

Hehe, "jeg er både feit og dum, jeg kan også slanke meg ;o)

Gjest strandhai
Skrevet

Negativ til fedme?? Hvilken hensikt har det å være negativ til fedme? Da ville jeg heller forsøkt å være oppmuntrende, og hjelpsom. Dersom jeg kjente noen som virkelig trengte hjelp.

En kar på i svømmehallen hvor jeg jobber,er ufattelig stor. Han må være den feiteste jeg noensinne har sett, og ja, fordomsfull som jeg er, så var det ikke fnugg av positive tanker om han da jeg så han første gang. Men så har jeg begynt å snakke litt med han hver gang han kommer innom, og du verden for en hyggelig kar han egentlig er! Trener og jobber hardt for å legge om livsstilen. Jeg er selv litt "annerledes" og syns det er fælt når jeg skal ha sånne negative tanker om andre som ikke er like "mainstream" som de fleste.

Kan vi klare å være negative til femde, uten å være negativ ovenfor de feite?

De er vanlige mennesker, akkurat som deg og meg, og fortjener hverken mer eller mindre respekt enn noen av oss.

Skrevet

Selvsagt har mange av oss lagt merke til at spiser vi søtsaker og annet usunt, blir gjerne huden feit og kvisete. Håret trives heller ikke Det samme mer vi om vi ikke er helt friske og kanskje tar tabletter. Men det gjelder mennesker i alle vektklasser.

Jeg var på et arrangement i går, hvor jeg så ei smellfeit jente (150 kg ?). Men hun var virkelig søt...

Annonse

Gjest malun
Skrevet

Negativ til fedme?? Hvilken hensikt har det å være negativ til fedme? Da ville jeg heller forsøkt å være oppmuntrende, og hjelpsom. Dersom jeg kjente noen som virkelig trengte hjelp.

En kar på i svømmehallen hvor jeg jobber,er ufattelig stor. Han må være den feiteste jeg noensinne har sett, og ja, fordomsfull som jeg er, så var det ikke fnugg av positive tanker om han da jeg så han første gang. Men så har jeg begynt å snakke litt med han hver gang han kommer innom, og du verden for en hyggelig kar han egentlig er! Trener og jobber hardt for å legge om livsstilen. Jeg er selv litt "annerledes" og syns det er fælt når jeg skal ha sånne negative tanker om andre som ikke er like "mainstream" som de fleste.

Kan vi klare å være negative til femde, uten å være negativ ovenfor de feite?

De er vanlige mennesker, akkurat som deg og meg, og fortjener hverken mer eller mindre respekt enn noen av oss.

Godt innlegg, strandhai! :o)

Gjest strandhai
Skrevet

Godt innlegg, strandhai! :o)

Takk!:-) Så koslig å få sånne meldinger! Nå blei jeg i godt humør!:D

Gjest Naturbarn
Skrevet

Fedme fører til helseproblemer som vi andre skattebetalere er med på å betale for:-(

Det er selvsagt noen som er uforskyldt i sin egen livssituasjon, men jeg tror de aller fleste ikke tar godt nok vare på seg selv...

Jeg oppfatter fortsatt at det er "tabu" å snakke om at folk er feite,men det er liksom greit å slenge ut en kommentar når folk er tynne!?

Jeg har ikke vært overvektig, så jeg vet ikke hvor mye det sårer å evt få høre at man er feit, men jeg kan jammen skrive under på at det IKKE er kjekt å høre det motsatte heller!!!!

Noen er født tynne, andre har anlegg for å legge mer på seg, vi er forskjellige. Det viktigste er hvordan kroppen fungerer på innsiden!

Ei fyldig dame som trener og spiser bra mat er f.eks. mye sunnere enn ei flis som bare ligger på sofaen og røyker!

Gjest Bare så det er sagt
Skrevet

Jeg er svært overvektig. Men huden er tørr og håret det samme. Min tynne kusine har både fett hud og hår.

Ingen regler uten unntak.

Gjest 1009gdfhg
Skrevet

Jeg er svært overvektig. Men huden er tørr og håret det samme. Min tynne kusine har både fett hud og hår.

Ingen regler uten unntak.

Kansje du har en hormonlidelse, ettersom du tørker ut selv om du er fet?

Ikke for å fornerme, men det harmonerer ikke med sterk overvekt at hud og hår skal være så tørr.

Har hørt at mennesker med hormonlidelser kan oppleve det du opplever.

Eller som du skriver, du kan være et unntak!

Annonse

Gjest Bare så det er sagt
Skrevet

Ikke for å fornerme, men det harmonerer ikke med sterk overvekt at hud og hår skal være så tørr.

Har ingen hormonlidelse. Mennesker er forskjellig. Har ikke plagsomt tørr hud og hår. Med et tynt lag fuktighetskrem så er alt bra.

Poenget var heller at jeg verken har fett hår eller fett hud. Og frisk er jeg også.

Skrevet

Hva slags udnersøkelser er det som dokumenterer de påstandene du kommer med?

Gjest ikke nå, nei
Skrevet

Samme unntak gjelder i så fall for meg. Jeg har plagsomt tørr hud. Veier nok minst 30 kg for mye, dessverre, men har aldri merket at hverken hud eller hår er fett, heller tvert imot altså.

Og la gå, jeg har en hormonell diagnose, men har aldri hørt at fedme som skyldes dette ikke fører til samme plager som andres fedme. Selv om min overvekt nok er verre å bli kvitt kan jeg få samme plagene, eller hva?

Gjest Naturbarn
Skrevet

Såvidt meg bekjent er det ingen sammenheng med at dersom man er overvektig så har man fet hud...

Huden er det organet som sist får tilført næringsstoffer, deriblant fett. Dersom man har tørr hud, kan det hende at enkelte vitale organer ikke får tilført det fettet de trenger for å fungere optimalt.

Det er viktig å få i seg nok essensielle fettsyrer for å holde huden myk og "normal".

Huden mister fett først og er det siste organet som får tilført fett.

Se ellers http://www.udoerasmus.com/

Gjest what the...
Skrevet

Fedme fører til helseproblemer som vi andre skattebetalere er med på å betale for:-(

Det er selvsagt noen som er uforskyldt i sin egen livssituasjon, men jeg tror de aller fleste ikke tar godt nok vare på seg selv...

Jeg oppfatter fortsatt at det er "tabu" å snakke om at folk er feite,men det er liksom greit å slenge ut en kommentar når folk er tynne!?

Jeg har ikke vært overvektig, så jeg vet ikke hvor mye det sårer å evt få høre at man er feit, men jeg kan jammen skrive under på at det IKKE er kjekt å høre det motsatte heller!!!!

Noen er født tynne, andre har anlegg for å legge mer på seg, vi er forskjellige. Det viktigste er hvordan kroppen fungerer på innsiden!

Ei fyldig dame som trener og spiser bra mat er f.eks. mye sunnere enn ei flis som bare ligger på sofaen og røyker!

"Fedme fører til helseproblemer som vi andre skattebetalere er med på å betale for:-("

Og de som trener mye,får

skader som vi skattebetalere må betale for.

Kunne ikke la være å pirke borti dette:o)

Gjest BeenThere
Skrevet

Såvidt meg bekjent er det ingen sammenheng med at dersom man er overvektig så har man fet hud...

Huden er det organet som sist får tilført næringsstoffer, deriblant fett. Dersom man har tørr hud, kan det hende at enkelte vitale organer ikke får tilført det fettet de trenger for å fungere optimalt.

Det er viktig å få i seg nok essensielle fettsyrer for å holde huden myk og "normal".

Huden mister fett først og er det siste organet som får tilført fett.

Se ellers http://www.udoerasmus.com/

Det er sikkert helt riktig det, men med mye overskuddsfett blir det mye ekstra fett til hud og hår.

Når organer osv har tatt sitt, og det enda er igjen masse fett, da blir det også skilt ut masse fett i huden og håret=fet hud og hår.

Det forklarer fremdeles hvorfor fete mennesker er mer fettete, de inntar masse overskuddsfett!

Gjest svarsvares
Skrevet

Samme unntak gjelder i så fall for meg. Jeg har plagsomt tørr hud. Veier nok minst 30 kg for mye, dessverre, men har aldri merket at hverken hud eller hår er fett, heller tvert imot altså.

Og la gå, jeg har en hormonell diagnose, men har aldri hørt at fedme som skyldes dette ikke fører til samme plager som andres fedme. Selv om min overvekt nok er verre å bli kvitt kan jeg få samme plagene, eller hva?

Nei, faktisk ikke!Om du har en hormonlidelse så er dette høyst sannsynlig årsaken til din tørre hud+hår.Mange hormondiagnoser sørger for uttørking av hud og hår, da du ikke nyttegjør deg stoffene på normal måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...