Gjest -har d så vondt Skrevet 4. januar 2001 Del Skrevet 4. januar 2001 Hei Håper Dr. Dahl og andre med erfaring kan svare meg. Jeg er ei jente i midten av 20-årene som til tider er veldig sjalu. Det gjør grusomt vondt å ha det slik. Av og til er jeg det jeg vil kalle sykelig sjalu, men holder for det meste tankene for meg selv. Så for de som vil svare at det gjør vondt for den som er ilag med noen som er sjalu også, så vil jeg bare si at det er jeg fullstendig klar over. Men det er ikke den tilbakemeldingen jeg trenger akkurat nå. Jeg sliter nok med dårlig samvittighet itillegg. For 90 % av hele sjalusiproblemet går bare utover meg, og det er jeg som sliter med alle tankene. Jeg er fremdeles sjalu pga en fest typen var på i jula...Som jeg ikke var på. Selvsagt ble han pent og pyntlig kryssforhørt dagen etter, så jeg kan danne meg et bilde av hvem som var der, hvor mange jenter, om han pratet med dem osv. Samtidig har jeg hatt en uskyldig prat med ei av venninnene mine som var der, for å "samkjøre" historiene...Uten at hun fattet mistanke selvsagt...( Hun er en av de få venninnene mine jeg ikke er sjalu på...) Nå innbiller jeg meg at de begge holder noe tilbake. Ser for meg at han allikevell har vært utro med ei av de andre som var der...Tankene gnager og jeg tror jeg blir sprø...Jeg kjenner min grense iforhold til å prate om dette med han. Han takler at jeg spør en gang, tar jeg det opp flere ganger så blir han forståelig nok irritert....Men her jeg sitter langt på natt med alle disse vonde tankene har jeg aller mest lyst å vekke han å "få ut alle mine sinte tanker og følelser"...Vet ikke om jeg innbiller meg at han kanskje da villa blitt så sint at han innrømte at han har gjort noe??! Uff, jeg vet alt dette er temmelig sykt og sprøtt...Ingen som ikke har hatt det på samme måte, kan skjønne hvor vondt det gjør--- Hvorfor gjør jeg dette mot meg selv? Det fører jo kun til at jeg får det vondt.......Hjelp meg.....Går det i det hele tatt ann å bli kurert? Jeg kan jo alltids håpe... Hilsen ei som 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14200-sjaulsi-dr-dahl/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. januar 2001 Del Skrevet 4. januar 2001 Det finnes hjelp å få for dette. Best bevis for effekt har kognitiv terapi. Du kan få dette både på psykiatriske poliklinikker og hos privatpraktiserende spesialister. Du må få henvisning fra din allmennpraktiserende lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14200-sjaulsi-dr-dahl/#findComment-68238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.