Gå til innhold

Særfradram ved rehabiliteringspenger?

Anbefalte innlegg

Gjest Må få med seg det en kan
Skrevet

Fikk beskjed om at jeg får særfradrag på selvangivelsen når jeg får tidsbegrenset uføretrygd.

Det jeg lurer på da er om jeg også skulle hatt det på rehabiliteringspenger. For disse to ytelsene mener jeg at jeg ble jeg forklart hadde lik beregning.

Gjest herligt
Skrevet

Skulle likt å få meg en særfradram selv jeg.

Gjest Må få med seg det en kan
Skrevet

Skulle likt å få meg en særfradram selv jeg.

hehe...!

Ja, i kveld kunne jeg trengt en slik særfradram også! Sikkert sterke saker!

dette er mitt nick
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at man ikke får det på rehabiliteringspenger (har akkurat hatt rehab.penger i 4 år). Jeg trodde faktisk heller ikke man fikk det på tidsbegrenset uførestønad, men der kan nok jeg ha tatt feil..

Gjest hollas
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at man ikke får det på rehabiliteringspenger (har akkurat hatt rehab.penger i 4 år). Jeg trodde faktisk heller ikke man fikk det på tidsbegrenset uførestønad, men der kan nok jeg ha tatt feil..

Hmm..trodde det bare var mulig å få rehabliteringspenger i 1 år jeg.

Skrevet

Før var det halv særfradrag for rehab men det ble det slutt med. Uansett så hadde det gått automatisk med ligningen hvis du hadde 100 % rehab.

dette er mitt nick
Skrevet

Det er nye regler nå. Du kan visst få det i opp til max 2 år (2. året må vurderes spesielt). Før nå nylig var det ihvertfall sånn at de vurderte det fra person til person. Jeg vet om mennesker som har gått fram og tilbake mellom rehabilitering og attføring i rundt 10 år!

Gjest Tristelin@
Skrevet

Det er etter de nye reglene det! Som trådde i kraft ved nyttår.

Tidligere kunne en ha rehab. i flere år. Så sant det var mulighet for bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...