Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

67

• Sør

55

• Goliath

18

• Flows

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

De har selv sagt nei flere ganger.

Dermed regner jeg med på ha den beste støtten jeg kan ønske meg; nemlig fra araberne selv.

Men palestinerne vil ha sin egen stat - totalt uavhengig av hva arabere, kinesere og folk fra Kautokeino måtte mene om det.

Skrevet

Du har ikke gitt tilfredsstillende svar. Du vrir deg unna.

*ler*

Det var intet i veien med svaret, annet enn at du ikke likte det.

Skrevet

Hvilke beviser er det mot Sharon som ikke det er så mye mer av mot Arafat?

Sharon er kjent personlig ansvarlig for drapet på 1700 uskyldige sivile.

I øyeblikket er han ansvarlig for en ulovlig okkupasjon, og terroriseringen av hundretusenvis av uskyldige.

Gjest pasa21
Skrevet

Sitter her og undrer meg over hvordan det det er mulig

å se så ensidig på en sak...

Skrevet

Enig, men regn med at flere (kanskje de fleste,) av nickene her nok tilhører samme person.

-----

Orient House er, i tillegg til å være hjemmet til Feisal Husseini, PLO's hovedkvarter i Jerusalem og administrasjonssenter for palestinerne i Øst-Jerusalem.

Fant følgende tilståelse på hjemmesiden til Orient House.

Utdrag av artikkel, bla et godt stykke nedover:

http://www.orienthouse.org/about/Articles/jpost.html

On January 1,1946, the family set off once again, this time to Egypt, to be welcomed by King Farouk. In Cairo they would meet up with their uncle, the grand mufti, who had traveled to Syria and to Germany, where he had aligned himself with the fascists and signed an agreement with Adolf Hitler to provide Arab soldiers to fight for the Nazi cause. Haj Amin was highly respected by the Arabs for his leadership in Moslem affairs, and even more so for his avowal to destroy any Zionist state. Together with Hitler and Mussolini, he was certain he could carry out his plans and eliminate the Jews living in Palestine.

Rasismen sitter like sterkt i palistina-terroristene og deres papegøyer nå.

Skrevet

Enig, men regn med at flere (kanskje de fleste,) av nickene her nok tilhører samme person.

-----

Orient House er, i tillegg til å være hjemmet til Feisal Husseini, PLO's hovedkvarter i Jerusalem og administrasjonssenter for palestinerne i Øst-Jerusalem.

On January 1,1946, the family set off once again, this time to Egypt, to be welcomed by King Farouk. In Cairo they would meet up with their uncle, the grand mufti, who had traveled to Syria and to Germany, where he had aligned himself with the fascists and signed an agreement with Adolf Hitler to provide Arab soldiers to fight for the Nazi cause. Haj Amin was highly respected by the Arabs for his leadership in Moslem affairs, and even more so for his avowal to destroy any Zionist state. Together with Hitler and Mussolini, he was certain he could carry out his plans and eliminate the Jews living in Palestine.

"Enig, men regn med at flere (kanskje de fleste,) av nickene her nok tilhører samme person."

Og paranoiaen blomstrer videre...

Skrevet

-----

Du skriver: "January 1,1946,"

Og relevansen til år 2004 var..??

Ikke det?

Skrevet

«-Faktisk virker de med en smule sympatier for palestinernes problem i sitt okkuperte land mer villige til å se at det er feil på begge sider...-»

Her finnes det undersøkelser og meningsmålinger på begge sider som taler klart i mot det du sier. Det finnes nesten ikke en eneste muslimsk araber som anerkjenner Israels rett til å eksistere I DET HELE TATT, og spesielt ikke i rabiate organisasjoener som PLO/Fatah, Hamas, Islamic Jihad osv. osv.

Gid det bare var naivitet som motiverte slike uttalelser som det du presterer her.

Dette har du ikke belegg for å påstå

Skrevet

Så du har altså ingen forklaring på det? Ikke engang litt flau over å oppdage at PLO ble dannet for å frigjøre noe som enda ikke var okkupert?

Er ikke dette et klart bevis på at samtlige araberne ønsker staten Israel utslettet, og at dette også kan bevises gjennom PLOs charter av 1968, Fatahs Lov og Etappeplanen?

Du sitter i sausfatet, far, innrøm det og gå å legg deg nedpå litt. Det har sikkert vært en hard tørn. ;^)

Denne kunnskapen tror jeg du har fra svært farget hold. Opprettelsen av PLO er en mye mer komplisert prossess enn det du hevder.

Skrevet

Dette har du ikke belegg for å påstå

Hei Biffalo,

Nå må du ikke plage ham med fakta! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det finnes vel ingen objektiv sannhet, rent filosofsk sett. Jeg ser at du er veldig selektiv i hvor du henter din kunnskap. Det finnes en rekke andre kilder med like høy troverdighet om dine som forteller historien med andre nyanser og med andre mulige fornuftige konklusjoner. Etter mange og lange opphold i regionen vet jeg at synet på konflikten er mye mer nyansert enn du hevder både blant jøder og palestinere. Har en mistanke om at det bor en aldri så liten kverulant i deg....

Skrevet

Sharon er kjent personlig ansvarlig for drapet på 1700 uskyldige sivile.

I øyeblikket er han ansvarlig for en ulovlig okkupasjon, og terroriseringen av hundretusenvis av uskyldige.

Det er bortimot 1000 mer enn det som faktisk ble drept i Sabra og Shatilla, men pytt, hvem bryr seg vel om slike detaljer når en skal lyve stort?

Jeg registrerer at du enda ikke tør å gå inn i en debatt om realitetene, men fortsetter å servere propagandapugg og innlærte utenatlekser fra røde kafeer og reaksjonære partiprogram.

Skrevet

Sitter her og undrer meg over hvordan det det er mulig

å se så ensidig på en sak...

Bruk heller tiden til å se saken litt fra mitt ståsted, kanskje du kan få litt andre perspektiver.

Skrevet

-----

Takk for det. Joda, jeg kjenner til den nære og sære forbindelsen mellom nazistene og Arafats onkel. Faktum er at Husseini hadde sin egen SS-divisjon; Handschar, som sto for 90 prosent av jødeutryddelsen i øst-Europa og drap på 1,5 millioner serbere.

Ikke rart at serberne hater muslimer.

Så det er ikke første gangen at araberne er involvert i forsøk på utryddelse av jøder.

Skrevet

Denne kunnskapen tror jeg du har fra svært farget hold. Opprettelsen av PLO er en mye mer komplisert prossess enn det du hevder.

Du må gjerne dosere i den anledning. Jeg er mer enn villig til å lese din mening om hvordan og hvorfor PLO ble dannet.

Inntil du kommer med noe motsvar til det jeg hittil har sagt, så regner jeg meg som uimotsagt.

Skrevet

Det finnes vel ingen objektiv sannhet, rent filosofsk sett. Jeg ser at du er veldig selektiv i hvor du henter din kunnskap. Det finnes en rekke andre kilder med like høy troverdighet om dine som forteller historien med andre nyanser og med andre mulige fornuftige konklusjoner. Etter mange og lange opphold i regionen vet jeg at synet på konflikten er mye mer nyansert enn du hevder både blant jøder og palestinere. Har en mistanke om at det bor en aldri så liten kverulant i deg....

Uinteressant og usaklig. Ingen kommentar.

Skrevet

Med andre ord - du har ikke svar.

Skrevet

Med andre ord - du har ikke svar.

DU har ikke svar. Derfor vrir du deg unna med sarkasme og utflukter, som du alltid har gjort når du har vaset deg inn i ditt eget garn.

Her er spørsmålene du stadig flykter fra

1: Hvorfor ble PLO dannet i 1964, tre år før denne såkalte okkupasjonen?

2: Hvorfor vil Arafat repatriere 4 millioner arabere til Israel hvis målet er en palestinsk stat?

Kom med en troverdig redegjørelse, eller stå til spott og spe.

Igjen!

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det var verken uinteressant eller usaklig, du er patetisk i ditt forsøk på å unngå ny lærdom! (Jada, det siste her er både uinteressant og usaklig).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...