Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syter ikke Sør. Jeg stiller deg spørsmål som du tydligvis ikke kan/ønsker/vil svare på.

Jeg konfronterer deg med deg selv, og det er lett å se at du finner det ubehagelig.

Jeg forventer ingen ting av deg Sør. Det sluttet jeg med for flere år siden:-)

Men det betyr ikke at jeg vil slutte med å stille deg "de ubehaglige spørsmålene".

Derfor nok en gang:

Hvorfor syter du over at jeg gjør mot deg som du gjør mot andre.

For jeg lurer på hva det er i din (dobbelt)moral som gjør at du mener du ikke skal bli behandlet slik du behandler andre?

*ler*

Din syting er heller patetisk, Goliath.

At du tror du har noen innflytelse på hva jeg skriver er morsomt.

• Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

67

• Sør

55

• Goliath

18

• Flows

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*ler*

Din syting er heller patetisk, Goliath.

At du tror du har noen innflytelse på hva jeg skriver er morsomt.

Jeg verken tror eller forventer at jeg har noen innflytelse på det du skriver.

Men jeg vet at jeg har innflytelse på andres oppfatning av deg her, gjennom de svar (eller mangel på svar) du gir meg på de "vansklige" spørsmålene jeg stiller deg om din oppførsel her.

Ergo blir dine andre innlegg av mindre verdi, uansett hva du skriver. For jeg bidrar til at de andre her blir bedre kjent med den moralen (eller mangel på sådann) som du faktisk utviser her - og vilke menneskelige trekk og holdninger du gir uttrykk for.

Skrevet

Jeg verken tror eller forventer at jeg har noen innflytelse på det du skriver.

Men jeg vet at jeg har innflytelse på andres oppfatning av deg her, gjennom de svar (eller mangel på svar) du gir meg på de "vansklige" spørsmålene jeg stiller deg om din oppførsel her.

Ergo blir dine andre innlegg av mindre verdi, uansett hva du skriver. For jeg bidrar til at de andre her blir bedre kjent med den moralen (eller mangel på sådann) som du faktisk utviser her - og vilke menneskelige trekk og holdninger du gir uttrykk for.

*ler*

Stå gjerne på, Goliath! Du får hvem som helst til å se intelligent ut.

Men slutt med den patetiske sytingen din.

Skrevet

*ler*

Stå gjerne på, Goliath! Du får hvem som helst til å se intelligent ut.

Men slutt med den patetiske sytingen din.

Jeg syter ikke Sør. Jeg stiller deg spørsmål som du tydligvis ikke kan/ønsker/vil svare på.

Jeg konfronterer deg med deg selv, og det er lett å se at du finner det ubehagelig.

Men det betyr ikke at jeg vil slutte med å stille deg "de ubehaglige spørsmålene".

Derfor nok en gang:

For jeg lurer på hva det er i din (dobbelt)moral som gjør at du mener du ikke skal bli behandlet slik du behandler andre?

Skrevet

Derfor nok en gang:

Enda et nytt innlegg om "Sør", istedet for sak.

Skrevet

Enda et nytt innlegg om "Sør", istedet for sak.

Jeg lurer på hva det er i din (dobbelt)moral som gjør at du mener du ikke skal bli behandlet slik du behandler andre?

For øvrig ønsker jeg deg en god kveld Sør. Forsøk å ikke la dette ødelegge for mye av kvelden din.

Og jeg vet at du selvfølgelig vil svare benektende og nedlatende på det, men jeg skrev det likevel - for jeg vet jo at du ikke har for vane å være ærlig om deg selv her:-)

Skrevet

Og alle andre er marxister...

Vi kjenner bortforklaringene dine nå.

Hvem er «vi» da, Sør? Det ser ikke ut til at du har den helt store oppslutningen her.

Nå er vel ikke det poenget heller. Jeg har forsøkt å få deg til å forsvare standpunktene og meningene dine med argumenter som har noe med saken å gjøre, men du stikker hele tiden av og gjømmer deg bort i fjortiss-pjatt. Dette gidder jeg selvsagt ikke i lengden, så jeg poster heller monologer enn å estimere pugget ditt.

Skrevet

Hvem er «vi» da, Sør? Det ser ikke ut til at du har den helt store oppslutningen her.

Nå er vel ikke det poenget heller. Jeg har forsøkt å få deg til å forsvare standpunktene og meningene dine med argumenter som har noe med saken å gjøre, men du stikker hele tiden av og gjømmer deg bort i fjortiss-pjatt. Dette gidder jeg selvsagt ikke i lengden, så jeg poster heller monologer enn å estimere pugget ditt.

Jeg tror han begynner å bli litt sliten nå:-)

Skrevet

Jeg lurer på hva det er i din (dobbelt)moral som gjør at du mener du ikke skal bli behandlet slik du behandler andre?

For øvrig ønsker jeg deg en god kveld Sør. Forsøk å ikke la dette ødelegge for mye av kvelden din.

Og jeg vet at du selvfølgelig vil svare benektende og nedlatende på det, men jeg skrev det likevel - for jeg vet jo at du ikke har for vane å være ærlig om deg selv her:-)

Enda et innlegg om "Sør" istedet for sak.

Skrevet

Jeg tror han begynner å bli litt sliten nå:-)

Han har alltid slått meg på kondis, men jeg vet å sette strek før webmaster får nervesammenbrudd og øvrige dolere drar på seg hemoroider, stressflass og seboreisk eksem.

Nå tar jeg snart påskeferie.

*jeg hørte jubelen*

Skrevet

Enda et innlegg om "Sør" istedet for sak.

:-)

Skrevet

Han har alltid slått meg på kondis, men jeg vet å sette strek før webmaster får nervesammenbrudd og øvrige dolere drar på seg hemoroider, stressflass og seboreisk eksem.

Nå tar jeg snart påskeferie.

*jeg hørte jubelen*

he-he...godt sagt Mr. Kahn.

Ønsker deg en riktig god påskeferie!

Nå tar jeg i hvert fall kvelden herfra, og det er sikkert til manges store glede det også:-)

Logitechmusa
Skrevet

... prøv heller å stå for det du skriver. Hvilke land er det Israel har sjålet fra, hvilke land er det Israel ble opprettet på? Dette må da være barnemat for en som åpenbart synes å vite så mye mer om dette enn jeg?

En som besitter sannheten nok til å gå i rette med meg på denne måten burde vel ikke feige ut når det bærer i herdinga? Og indokterinert - du? Hvordan skulle jeg klare å påvirke en som besitter Sannheten, slik som du åpenbart liker å fremstille deg selv?

Nei, la meg nå få Sannheten om jødene og Israels tilblivelse. Såpass skylder du oss begge når du var så høy i møkkfallet innledningsvis.

Jeg venter i spenning.

Land. Landområder. Kallevaruvil. Det du nå bedriver er et håpløst flisespikkeri rundt begreper.

"Det var ikke noe land der". Neivel, vil det si at der ikke var noen landområder, eller at disse landområdene ikke tilhørte noe land? Du hopper uansett elegant over at det faktisk bodde noen der allerede, og at stadig flere jøder har bosatt seg *utenfor* de landområdene jødene fikk tildelt.

Skrevet

he-he...godt sagt Mr. Kahn.

Ønsker deg en riktig god påskeferie!

Nå tar jeg i hvert fall kvelden herfra, og det er sikkert til manges store glede det også:-)

En god påske ønskes fra oss her i den Kahnske residens. =^)

Skrevet

Land. Landområder. Kallevaruvil. Det du nå bedriver er et håpløst flisespikkeri rundt begreper.

"Det var ikke noe land der". Neivel, vil det si at der ikke var noen landområder, eller at disse landområdene ikke tilhørte noe land? Du hopper uansett elegant over at det faktisk bodde noen der allerede, og at stadig flere jøder har bosatt seg *utenfor* de landområdene jødene fikk tildelt.

Det bodde også jøder der, og Hebron og Jerusalem er faktisk noen av verdens eldste byer i tillegg til å være grunnlagt av jøder. Bare i Judea finner du mer enn 200 jødiske landsbyer og tettsteder som er mer enn 3000 år gamle. Deres eneste beskyttelse er settlerne og IDF.

Hva jeg flisespikker er jeg ikke sikker på, men hvis du er usikker på definisjonen av land vs. stat, så kan jeg forsikre deg om at det aldri har eksistert noen palestinsk stat. Landet som sådan har vært en kasteball mellom forskjellige riker opp gjennom sekelene, romere, bysantere, mamelukker, ottomanere, you name it.

Det er ikke jeg som forfekter etnisk renskning her, det er araberne og deres etterplaprere. Det er de som ønsker et judenrein Judea, noe som er en terminologisk selvmotsigelse.

Gjest neofix
Skrevet

For hadde jeg vært så skrudd som du forsøker å fremstille meg som, så ville det vel vært like greit å holde kjeft og heller la tullingen dure ivei som han ville, eh?

Men nei, selvsagt må vi ut å breke, ikke sant. Ikke nødvendigvis ha noe fornuftig argument, bare en kan breke litt med resten av flokken, så er det liksom greit.

Israel ble ikke opprettet på noe landområde som tilhørte «palestinerne», regionen var inntil 1917 underlagt tyrkisk sultandømme, og hadde vært det de siste 400 år.

Da første verdenskrig brøt ut ble landet erobret av Storbrittania og Frankrike etter tyrkernes aggresjon, og delt inn i noe de kalte mandatområder. 77 prosent av det britiske mandatområdet ble tildelt araberne som en palestinsk stat i 1922, men ble kalt Trans-Jordan, fordi britene ikke ville at det skulle hete Palestina.

Bare 12 prosent av det restrerende «krigsbyttet» som britene rådet over ble tildelt som en jødisk stat, der det også ble lagt ut for ytterligere en palestinsk stat. Jødene sa ja, araberne sa nei, enda de allerede hadde lagt beslag på langt mer enn det som Folkeforbundet og Balfour-erklæringen bygget på.

Israel ble dannet på et landområde som besto av 63 prosent ørken i sør og resten sumper i nord, og var praktisk talt uten bebyggelse, bortsett fra noen ganske få hårdnakkede jøder og et ukjent antall beduiner. Dette var altså «the promised land» som araberne skulle «frigjøre» i 1848, dernest i 1967 og under Yom Kippur i 1973.

Da det ble klart for araberne at Israel ikke kunne slås militært, ble det lansert en ny metode, innarbeidet blant annet i på en hemmelig adresse i Parkveien og på Tostrupkjellern i Oslo, i den såkalte «Kapteinklubben». En forrædersk Oslo-avtale som hittil har kostet rundt 1000 jøder livet bare de siste tre årene.

Jeg forbeholder meg retten til å være kritisk til disse «avtalene» som ikke rekker å tørke før Arafats høyeksplosive politikere setter sine argumenter på jødiske kjøpesentre og skolebusser.

Men siden en ikke kan påpeke denne galskapen uten å bli karakterisert som «skrudd», så får det heller bare stå til. Ihuga PLO-frontere er det ingenting å gjøre med, annet enn å plukke argumentene deres i filler og henge resten til tørk.

Og det er en sann fornøyelse.

Du har et poeng. Jeg skal herved overse deg. :-) For du ER skrudd.

Jeg er ingen PLO-tilhenger. Jeg prøver bare å belyse at det finnes flere sider av denne saken.

Det har blitt begått uretter mot jødene. Og jødene har begått uretter mot andre. Deriblant palestinerne.

Det har blitt begått uretter mot palestinerne. Og palestinerne har begått uretter mot andre. Deriblant jødene.

Og midt oppi dette har FN begått urett mot både jødene og palestinerne, og nå prøver man etter beste evne å skape fred i et område som man selv har bidratt til å skape ufred i.

Så kan du få si hvor mye du vil at du har "jobbet" med dette i 30 år og at hodet ditt ikke er tomt. Kanskje hodet ditt rett og slett er fullt, fullt av det du velger å tro, slik at du ikke har plass til å se at en sak kan ha flere sider.

Gå tilbake til speilet ditt, du. :-)

Skrevet

Du har et poeng. Jeg skal herved overse deg. :-) For du ER skrudd.

Jeg er ingen PLO-tilhenger. Jeg prøver bare å belyse at det finnes flere sider av denne saken.

Det har blitt begått uretter mot jødene. Og jødene har begått uretter mot andre. Deriblant palestinerne.

Det har blitt begått uretter mot palestinerne. Og palestinerne har begått uretter mot andre. Deriblant jødene.

Og midt oppi dette har FN begått urett mot både jødene og palestinerne, og nå prøver man etter beste evne å skape fred i et område som man selv har bidratt til å skape ufred i.

Så kan du få si hvor mye du vil at du har "jobbet" med dette i 30 år og at hodet ditt ikke er tomt. Kanskje hodet ditt rett og slett er fullt, fullt av det du velger å tro, slik at du ikke har plass til å se at en sak kan ha flere sider.

Gå tilbake til speilet ditt, du. :-)

Uretten, som du kaller det, er startet av araberne da de valgte krigens vei i 1948 istedenfor å akseptere delingsmodellen som FN la frem. Den var mer enn fair i arabisk favør.

Israel er på størrelse med Hedemark fylke og utgjør 0,04 prosent av hele Midtøsten, og består av skarve 5,5 millioner jøder. Til overmål var nesten 80 prosent av landet ubeboelig etter dagens standard da jødene ble tildelt det i 1948. Allikevel har de bygget opp et velferdssamfunn, tross mer enn femti år med krig.

For en som har dyptgående detaljkunnskaper om saken, så kan det fortone seg som om folk ikke engang har fullført folkeskolen når de skal debattere dette. De strør om seg med et ordgyteri som bærer vitnesbyrd om null peiling, samtidig som de skal hevde seg ved å kalle folk for skrullinger og det som verre er.

Når det er sagt, de flste som diskuterer Midtøsten har ikke annet enn media og presse å forholde seg til, og der er de politiske føringene allerede lagt gjennom politisk kommisærer som har sin journalistutdannelse etter Frankfurterskolens paradigmer.

Når AKP m/l'eren og medieprofessor Sigurd Allern sitter som leder for den norske journalisthøyskolen, så kan en jo bare tenke seg hvordan dette renner nedover i hierarkiet. Jeg kunne skrevet flere bind om dette.

Men hva hjelper vel det, når folk knapt leser overskriftene.

Gjest neofix
Skrevet

Uretten, som du kaller det, er startet av araberne da de valgte krigens vei i 1948 istedenfor å akseptere delingsmodellen som FN la frem. Den var mer enn fair i arabisk favør.

Israel er på størrelse med Hedemark fylke og utgjør 0,04 prosent av hele Midtøsten, og består av skarve 5,5 millioner jøder. Til overmål var nesten 80 prosent av landet ubeboelig etter dagens standard da jødene ble tildelt det i 1948. Allikevel har de bygget opp et velferdssamfunn, tross mer enn femti år med krig.

For en som har dyptgående detaljkunnskaper om saken, så kan det fortone seg som om folk ikke engang har fullført folkeskolen når de skal debattere dette. De strør om seg med et ordgyteri som bærer vitnesbyrd om null peiling, samtidig som de skal hevde seg ved å kalle folk for skrullinger og det som verre er.

Når det er sagt, de flste som diskuterer Midtøsten har ikke annet enn media og presse å forholde seg til, og der er de politiske føringene allerede lagt gjennom politisk kommisærer som har sin journalistutdannelse etter Frankfurterskolens paradigmer.

Når AKP m/l'eren og medieprofessor Sigurd Allern sitter som leder for den norske journalisthøyskolen, så kan en jo bare tenke seg hvordan dette renner nedover i hierarkiet. Jeg kunne skrevet flere bind om dette.

Men hva hjelper vel det, når folk knapt leser overskriftene.

Du leser nå og tolker som du vil. Oppfatter du det som personangrep at jeg skriver du er skrudd, så deg om det.

Men en ting har du rett i. Jeg argumenterer ikke. Jeg prøver å få deg til å se at saken har flere sider. Samme hvem som etter din mening "startet" så burde det være mulig for deg som Israel-venn å se at også jødene har begått uretter.

Jeg kaster meg ikke inn i noen diskusjon med deg om hvem som begynte, og hvem som var verst. For meg er det en diskusjon på sandkasse-nivå. Det er ikke lov å terrorisere, selv om de andre terroriserte først.

Det som er så synd er at du ser ut til å tro at alle som er ueige med deg er dumme. Jfr. kommentarer om folkeskolen... Hadde du evnet å se at en sak kan ha - ja ikke bare to - men ofte ganske mange sider, så kunne det vært interessant å diskutere med deg.

Men bare tittelen på innlegget ditt viser jo at du sitter på "Sannheten ingen vil høre".

Kanskje du skulle ta deg selv på ordet og skrive mange bind om saken. Så hadde du kanskje hatt noe å henge fingrene i en stund.

Skrevet

Du leser nå og tolker som du vil. Oppfatter du det som personangrep at jeg skriver du er skrudd, så deg om det.

Men en ting har du rett i. Jeg argumenterer ikke. Jeg prøver å få deg til å se at saken har flere sider. Samme hvem som etter din mening "startet" så burde det være mulig for deg som Israel-venn å se at også jødene har begått uretter.

Jeg kaster meg ikke inn i noen diskusjon med deg om hvem som begynte, og hvem som var verst. For meg er det en diskusjon på sandkasse-nivå. Det er ikke lov å terrorisere, selv om de andre terroriserte først.

Det som er så synd er at du ser ut til å tro at alle som er ueige med deg er dumme. Jfr. kommentarer om folkeskolen... Hadde du evnet å se at en sak kan ha - ja ikke bare to - men ofte ganske mange sider, så kunne det vært interessant å diskutere med deg.

Men bare tittelen på innlegget ditt viser jo at du sitter på "Sannheten ingen vil høre".

Kanskje du skulle ta deg selv på ordet og skrive mange bind om saken. Så hadde du kanskje hatt noe å henge fingrene i en stund.

...er at du ikke vil diskutere fordi du ikke er istand til å forsvare arabiske drap på jødiske kvinner og barn. Du er ikke i stand til å forsvare dette som frihetskamp

Du er ikke engang stand til å definere verken friheten eller freden som skal råde i Midtøsten, fordi du åpenbart ikke vet hva det er. Hvis saken har flere sider, så må du også anerkjenne min rett til å representere en av disse sidene, så får du heller representere den andre.

Verre er det ikke.

Gjest neofix
Skrevet

...er at du ikke vil diskutere fordi du ikke er istand til å forsvare arabiske drap på jødiske kvinner og barn. Du er ikke i stand til å forsvare dette som frihetskamp

Du er ikke engang stand til å definere verken friheten eller freden som skal råde i Midtøsten, fordi du åpenbart ikke vet hva det er. Hvis saken har flere sider, så må du også anerkjenne min rett til å representere en av disse sidene, så får du heller representere den andre.

Verre er det ikke.

Mener du at jeg burde forsvart arabiske drap på jødiske kvinner og barn? Mener du med det å si at du forsvarer jødiske drap på arabiske kvinner og barn?

Problemet ditt er det du er inne på i siste avsnitt. Du er ikke interessert i diskusjon, kun å "representere en av disse sidene".

Da har du i allefall tilstått det, at du representerer den ene siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...