Gå til innhold

hvorfor ler man av vaffelpoliti - unnskyld, vektere :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Terakotta
Skrevet

Det er en tendens til å tro at vektere er de som ikke kom inn på politiskolen, de som er ute etter bråk etc. Sånn er det faktisk ikke! Det er sabla strenge regler for å bli vektere. Oppå det igjen så blir selskapene Godkjent av "Sikker Vakt" http://www.sikkervakt.org

Nei, de er ikke politi, men de utfører en viktig jobb, en til tider farlig jobb - og burde respekteres mer enn i dag.

Ørkenvandreren
Skrevet

Kjenner flere vektere selv. Ikke en av de har nevt at de har (hatt) en hemmelig drøm om å være politi.

Bransjen har satt mye inn på skolering det siste 10-året, og det har betalt seg i form av vektere med kompetanse og motivasjon. Ihvertfall her jeg bor, og det firmaet jeg kjenner (Falck).

Gjest Terakotta
Skrevet

Kjenner flere vektere selv. Ikke en av de har nevt at de har (hatt) en hemmelig drøm om å være politi.

Bransjen har satt mye inn på skolering det siste 10-året, og det har betalt seg i form av vektere med kompetanse og motivasjon. Ihvertfall her jeg bor, og det firmaet jeg kjenner (Falck).

Godt å høre! :)

serendipity
Skrevet

Trodde de ble kalt "Tyttebærpoliti" jeg ;-)

(men det var jo ikke poenget)

Gjest Terakotta
Skrevet

det også :)

Skrevet

Det er vel i vekteryrket samme som i andre yrker, hyggelige og mindre hyggelige folk.

Skrevet

Det er vel i vekteryrket samme som i andre yrker, hyggelige og mindre hyggelige folk.

Skrevet

Tyttebærpolitiet er Securitas-vektere. P.g.a de "tyttebærene" de har på skulderen av uniformen.

"........................"

Skrevet

Pøh, de heter smurfepoliti!

Det sier ihvertfall mine tenåringssønner.... (om vekterne på kjøpesenteret).

Pappa Bjørn
Skrevet

Det er vel desverre litt for mange maktsyke tullinger som gjør at hele yrkesgruppen trekkes ned. Sure guttunger som jager folk uten grunn og oppfører seg som om de skulle være fra FBI og alle kundene på senteret kan være Bin Laden i forkledning.

Men jeg har da sett det motsatte også, enkelte som har hatt en vanvittig sans for hvem som stjeler og som har klart å fått ned antallet butikktyverier, som hjelper eldre mennesker ut i drosjen med varene sine og opptrer hyggelig og proffesjonellt. Men det har desverre lett for å komme i skyggen av pubertetsgestapoen.

Gjest epletre
Skrevet

Det er da ikke saa vanskelig aa bli vekter. Har ei venninne som gikk to aar paa videregaaende og to aar i laere og ble Vekter! (hu har ikke no drom om aa bli politi!)

Pappa Bjørn
Skrevet

Det er da ikke saa vanskelig aa bli vekter. Har ei venninne som gikk to aar paa videregaaende og to aar i laere og ble Vekter! (hu har ikke no drom om aa bli politi!)

Eple, dette var den verste til nå altså! Nå må du enten komme hjem eller innstalere norsk explorer og bestille et tastatur!*L*

Gjest epletre
Skrevet

Eple, dette var den verste til nå altså! Nå må du enten komme hjem eller innstalere norsk explorer og bestille et tastatur!*L*

*L* tre maaneder bare:0)

Skrevet

Spiller det noen rolle om det står Politi eller Securitas på uniformen da? Så lenge den sitter godt over rumpa mener jeg... ;o)

Gjest Skammekroken!
Skrevet

Spiller det noen rolle om det står Politi eller Securitas på uniformen da? Så lenge den sitter godt over rumpa mener jeg... ;o)

Lillemus!!!

Gjest Terakotta
Skrevet

Kjøper den! :)

Skrevet

Man ler av vektere fordi enkelte har en tendens til å henge på dem rare navn som vaffelpoliti ;-) Det uttrykket har jeg forøvrig aldri hørt før.

Jeg har jobbet i Securitas som vekter i snart 18 år, og føler meg i det store og hele ikke så veldig ledd av. Jeg har aldri drømt om å bli politi, trives godt med det yrket jeg har.

Det er dessverre sånn at enkelte individer kan ødelegge for mange andre. Og det er ikke til å stikke under en stol at det finnes useriøse vektere, som føler seg store og sterke og tøffe.

Skrevet

Gjelder det meg også? ;-)

Gjest Terakotta
Skrevet

Man ler av vektere fordi enkelte har en tendens til å henge på dem rare navn som vaffelpoliti ;-) Det uttrykket har jeg forøvrig aldri hørt før.

Jeg har jobbet i Securitas som vekter i snart 18 år, og føler meg i det store og hele ikke så veldig ledd av. Jeg har aldri drømt om å bli politi, trives godt med det yrket jeg har.

Det er dessverre sånn at enkelte individer kan ødelegge for mange andre. Og det er ikke til å stikke under en stol at det finnes useriøse vektere, som føler seg store og sterke og tøffe.

:-)

Skrevet

Thi hi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...