Gå til innhold

Klump i armhulen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra igår til idag, altså fra natt til dag, har jeg fått en klump som BULER ut i armhulen min???? Når jeg tar på den er den veldig lite vond... Bare litt øm liksom.. Vet ikke hva jeg skal tro!!! Har nettopp kommet hem med min nye sønn for 3 dager siden. Kan det ha noe med amminga å gjøre? Jeg ammer og pumper hver tredje time. Men er forferdelig ØM! I begge brystene. Driver og smører meg med en krem som visst skal hjelp. Føler ikke den gjør det men vi prøver... NOensom vet hva den klumpen kan være???

Skrevet

Aner ikke. Klump i armhulen er uansett anbefalt at legen ser på, med tanke på cancer.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har selv opplevd å ha en slik klump i armhulen. Den var litt øm i noen dager før den plutselig forsvant helt. For min del tror jeg det kan ha vært en fettkul e.l.

Skrevet

Dersom du har fått en diger klump over natta er det ikkje usannsynleg at det er ein melkekjertel som ikkje får tømt seg skikkeleg. Viss det blir meir tilstopping vil det bli meir vondt. Dersom dieteknikken til babyen ikkje er heilt bra, kan det både medvirke til sårhet og at brystet ikkje blir tømt så godt som det skal.

Det er mange ting som kan føre til kuler både i armhola og brystet. Du må no uansett sjå an utviklinga litt. Det er ikkje lett å vere "nybakt ammer", altså. Håpar det rettar seg snart. Viss det blir verre får du kontakte ammepoliklinikk/lege/jordmor.

Skrevet

Dersom du har fått en diger klump over natta er det ikkje usannsynleg at det er ein melkekjertel som ikkje får tømt seg skikkeleg. Viss det blir meir tilstopping vil det bli meir vondt. Dersom dieteknikken til babyen ikkje er heilt bra, kan det både medvirke til sårhet og at brystet ikkje blir tømt så godt som det skal.

Det er mange ting som kan føre til kuler både i armhola og brystet. Du må no uansett sjå an utviklinga litt. Det er ikkje lett å vere "nybakt ammer", altså. Håpar det rettar seg snart. Viss det blir verre får du kontakte ammepoliklinikk/lege/jordmor.

Tusen hjertelig takk for dette svaret. Jeg tror det samme. At det er en kjertel. Var hos jordmor idag og ho sa det samme. Så jeg ser det ann og hvis ikke den har gått vekk om 6 uker, snakker jeg om det til legen. Altså på 6 ukerskontrollen. :) Du får ha en riktig fin påske og en fin dag videre :)

MVH

Skrevet

Tusen hjertelig takk for dette svaret. Jeg tror det samme. At det er en kjertel. Var hos jordmor idag og ho sa det samme. Så jeg ser det ann og hvis ikke den har gått vekk om 6 uker, snakker jeg om det til legen. Altså på 6 ukerskontrollen. :) Du får ha en riktig fin påske og en fin dag videre :)

MVH

Same til deg, og lykke til vidare med det lille nurket. (Glemte visst å seie gratulerer i stad...)

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...