Gå til innhold

Ord delings feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere kan med handa på hjertet si at dere kjenner igjen en orddelingsfeil når dere ser en?

Fortsetter under...

Gjest blame
Skrevet

Den overskrifta der reagerte jeg på iallfall! :)

Skrevet

Jeg.

Vet ikke helt hva jeg synes ser verst ut, orddelingsfeil eller apostrof-feil. Ikke nok med at folk skriver katten's og hunden's, i det siste har jeg til og med sett en del tilfeller av katt'en og hund'en.

Men det som forårsaker de verste smertevridningene er nok når jeg ser folk skrive ting som "Ord Deling Feil".

Kan jeg få lov å grille dem med flammekaster? Væææærsåsnill'a?

Skrevet

Jeg.

Vet ikke helt hva jeg synes ser verst ut, orddelingsfeil eller apostrof-feil. Ikke nok med at folk skriver katten's og hunden's, i det siste har jeg til og med sett en del tilfeller av katt'en og hund'en.

Men det som forårsaker de verste smertevridningene er nok når jeg ser folk skrive ting som "Ord Deling Feil".

OK :)

Bare hvis jeg får være med på grillpartyet, altså :)

*medlem i AMO*

Skrevet

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg IKKE kjenner igjen ord delings feil...

Annonse

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg IKKE kjenner igjen ord delings feil...

Ha! Der så jeg en!

Skrevet

JEG!!!

Reklame i avisa for en ukes tid tilbake: Lenestol, hvile stol, kontorstol. Er det mulig?

Men her får jeg jo ikke lov til å henge alle som deler ord i hytt og gevær...

Skrevet

JEG!!!

Reklame i avisa for en ukes tid tilbake: Lenestol, hvile stol, kontorstol. Er det mulig?

Men her får jeg jo ikke lov til å henge alle som deler ord i hytt og gevær...

Det går jo greit da å disse dem som ikke klarer å skrive, spes når dem er proffe (avisa)

Når det kommer til personer som har problemer med dette( de med dysleksi ol) så blir det ren skjer mobbing....

På en måte som om jeg skulle berynnt å mobbe andre her inne fordi de sier de veier så og så mye...

Men for all del... bare mobb!

Skrevet

Det går jo greit da å disse dem som ikke klarer å skrive, spes når dem er proffe (avisa)

Når det kommer til personer som har problemer med dette( de med dysleksi ol) så blir det ren skjer mobbing....

På en måte som om jeg skulle berynnt å mobbe andre her inne fordi de sier de veier så og så mye...

Men for all del... bare mobb!

Det er jo derfor jeg ikke gjør det kjære deg :)

Men noen ganger forandrer betydningen seg ganske mye. F.eks er det forskjell på tusen lapper og tusenlapper. Når man har som jobb å pirke på feil andre gjør så er det vanskelig å ikke tenke over det ellers. Men det er lenge siden jeg har kommentert skrivefeil eller orddelingsfeil på nett!

Skrevet

Men noen ganger forandrer betydningen seg ganske mye. F.eks er det forskjell på tusen lapper og tusenlapper. Når man har som jobb å pirke på feil andre gjør så er det vanskelig å ikke tenke over det ellers. Men det er lenge siden jeg har kommentert skrivefeil eller orddelingsfeil på nett!

Mine favoritter er lamme lår og sløyd lærer :)

Gjest malun
Skrevet

Garantert!

En av mine favoritter er lamme koteletter. ;o)

Gjest malun
Skrevet

Jeg.

Åh, det er en grillfest jeg gjerne spleiser på!

Annonse

Gjest Daisy
Skrevet

Du glemte komma:

pirke på feil andre gjør så er det vanskelig

pirke på feil andre gjør, så er det vanskelig

*s*

Hva jobber du med?

Skrevet

Eg plar venlegvis ikkje bomme i den kategorien av grammatikken, nei.

Skrevet

Du glemte komma:

pirke på feil andre gjør så er det vanskelig

pirke på feil andre gjør, så er det vanskelig

*s*

Hva jobber du med?

Jeg må innrømme jeg er dårlig på komma. Husker noen av reglene, men ikke alle.

Bente831365380491
Skrevet

det spørs litt om hvordan feilen er, men tror at jeg vil kjenne igjen feiler ganske raskt.

Noe av det jeg legger merke til, er i avisene, der de deler ordene på de merkeligste måter.

Gjest mor i juni
Skrevet

*hånda på hjertet*

Som citoyen reagerer jeg også på genitivs-S, det irriterer meg grenseløst. Og når folk konsekvent sier/skriver DE istedet for DEM... (med unntak av dialekter der dette muntlig er standard, selvsagt)

AArrrgghh!! :-) Men jeg holder kjeft, asså.

Gjest mor i juni
Skrevet

..nå ble jeg plutselig veldig usikker på om det heter 'istedet for'. Har jeg gjort meg skyldig i en ord delings feil der kanskje?

*hånda synker langsomt ned i fanget*

laguna1365380434
Skrevet

Jeg skriver gresselig mange orddelings feil! Og jeg ser de stort sett etter på, men da er det for jo forsent.

Det må være en slags hjernefeil, da jeg kan være troende til å skrive ting som etter tid og etter på.. Jaggu ikke langt unna at jeg skriver hvor for og hvor dan også..:-o

De mindre grove florerer. men jeg kjenner dem igjen og kan dem(stort sett). Mulig jeg er en slurv, da i tillegg til å ha ordelingshjernefeil...;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...