Gå til innhold

Hvorfor blir man sulten av øl?

Anbefalte innlegg

Gjest D har jeg alltid lurt på!
Skrevet

Hvorfor blir man så SINNSYKT SULTEN av å drikke en øl eller to?

laguna1365380434
Skrevet

Og hvorfor er kald, feit pizza fra kjøleskapet det som duger aller best?

Og hvorfor går det plutselig an å spise 7/11 pølse(med relish!!) som ellers er uspiselig?

Ølfyse er sært.. En skulle jo tro en ble mett i magen av all væsken. Og at man ikke skulle være interssert i mat som øker sansynligheten for å spy.

Skrevet

kroppen ønsker fet mat pga forbrenningen av alkohol.

det blir nesten det samme som at kroppen sier fra om at den er tørst når væskebalansen er forstyrret og at du trenger mat når energilagrene er tomme. eller at du er trøtt når du trenger søvn.

kroppen er skikkelig flink til å si i fra om hva den trenger......men det er ikke _alltid_ en trenger all den chipsen og sjokoladen en har lyst på da....dessverre

c",)

Gjest selje
Skrevet

Og hvorfor er kald, feit pizza fra kjøleskapet det som duger aller best?

Og hvorfor går det plutselig an å spise 7/11 pølse(med relish!!) som ellers er uspiselig?

Ølfyse er sært.. En skulle jo tro en ble mett i magen av all væsken. Og at man ikke skulle være interssert i mat som øker sansynligheten for å spy.

Jeg har hørt at det er humlen i ølet som virker apetittframkallende.

Skrevet

Alkohol gjør at blodsukkeret synker, og det er gjerne derfor man blir ekstra sulten? I tillegg mister man gjerne en del salter når man drikker mye øl, og får derfor ofte lyst på salt mat som chips etc.

Skrevet

Alkohol gjør at blodsukkeret synker, og det er gjerne derfor man blir ekstra sulten? I tillegg mister man gjerne en del salter når man drikker mye øl, og får derfor ofte lyst på salt mat som chips etc.

Blodsukkeret _stiger_ av alkohol mente du vel :-)

mvh

Gjest raske karbo
Skrevet

mvh

Først stiger det pga alkoholinntaket. Deretter blir det for lavt pga rask insulinutskilling. Det er det lave blodsukkeret som gjør en fort sulten igjen.

Skrevet

Først stiger det pga alkoholinntaket. Deretter blir det for lavt pga rask insulinutskilling. Det er det lave blodsukkeret som gjør en fort sulten igjen.

Blodsukkeret faller selvsagt igjen etter at man ikke har spist og drukket på en stund :-)

mvh

Gjest Matvrak
Skrevet

Er man på pub o.l. så er man vel ofte i nærheten av mat. Kanskje det er en del av forklaringen.

Når jeg er inne i pils nummer sju, og jeg ikke har spist på noen timer, og det lukter pizza fra nabobordet, så bruker jeg ikke lang tid på å bli sulten.

Skrevet

mvh

Nei, det synker faktisk! Det er derfor diabetikere må være nøye med å måle blodsukkeret og justere insulindosen når de har drukket alkohol. Dersom de fortsetter å ta like mye insulin som vanlig, eller dersom de ikke spiser noe i tillegg til å drikke alkohol kan blodsukkeret bli så lavt at de får såkalt føling. :-)

Skrevet

Nei, det synker faktisk! Det er derfor diabetikere må være nøye med å måle blodsukkeret og justere insulindosen når de har drukket alkohol. Dersom de fortsetter å ta like mye insulin som vanlig, eller dersom de ikke spiser noe i tillegg til å drikke alkohol kan blodsukkeret bli så lavt at de får såkalt føling. :-)

Jeg har rett, de har rett, vi har rett begge to :-)

Først stiger det som følge av karbohydrater i alkoholen, deretter faller det fortere enn ved inntak av annen drikke. Derfor er det som du sier lurt og spise en brødskive e.l etter at man har drukket alkohol.

mvh

Gjest raske karbo
Skrevet

Blodsukkeret faller selvsagt igjen etter at man ikke har spist og drukket på en stund :-)

mvh

joda, men fra øl faller det raskere og blir veldig lavt fordi det inneholder raske karbohydrater ;)

Skrevet

joda, men fra øl faller det raskere og blir veldig lavt fordi det inneholder raske karbohydrater ;)

jepp :-)

mvh

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg blir ikke på noen måte sulten av øl.

Jeg får derimot lyst på øl av øl.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...