Gå til innhold

Hvor mye gir tanter i konfirmasjonsgave?

Anbefalte innlegg

Gjest iiiohh88
Skrevet

Har ikke peiling hvor mye jeg skal gi. Er gift og har ikke dårlig råd.

Skrevet

Gi det du har lyst til du. Av min onkel- vi er ganske nær, fikk jeg to tusen kr da jeg konfirmerte meg. Av en annen tante som jeg ikke har _så_ mye kontakt med, fikk jeg fem hundre. Men det spiller vel ikke så stor rolle hvor mye du gir vel. Har aldri hengt meg oppi beløp og at noen gir mindre enn andre. Men det er meg da.

Hvis du legger deg på rundt 1000-lappen er du godt berget OG veldig generøs!

Gjest malun
Skrevet

Gi det du har lyst til du. Av min onkel- vi er ganske nær, fikk jeg to tusen kr da jeg konfirmerte meg. Av en annen tante som jeg ikke har _så_ mye kontakt med, fikk jeg fem hundre. Men det spiller vel ikke så stor rolle hvor mye du gir vel. Har aldri hengt meg oppi beløp og at noen gir mindre enn andre. Men det er meg da.

Jeg synes ikke det er nødvendig av en tante med dårlig råd å gi 1000 kroner i konfirmasjonsgave.

Gjest tantepose
Skrevet

Mine fire barn er godt utrustet med tanter og onkler siden både min mann og jeg kommer fra store søskenflokker.

De to som er konfirmert (01-03) har fått fra 400 til 1000, de som har vært fadrer har gitt mest.

Vi har lagt oss på 500 til våre nieser og nevøer, det er det vi kan klare,

så gi hva du har råd til, eller kjøp en gave, det kan du spare litt på iallfall.

Skrevet

Jeg er også gift, men vi har veldig dårlig råd. Har ikke så mye kontakt med tantebarnet mitt og jeg ga 500kroner. Mine brødre ga ingenting. Nevøen min ble kjempeglad for de 500 og mora hans syns det var en bra gave.

Gjest malun
Skrevet

Oi, så litt feil - synes det sto at hun hadde dårlig råd.

Skrevet

Vi gir 1000-2000. Har 5 tantebarn og det er mange år mellom hver så vi overlever alltids økonomisk.

Skrevet

Jeg syns det avhenger litt av hvor mange tantebarn du har, og hvor mange taner/onkler konfirmanten har. Jeg har full forståelse for at jeg ikke fikk mer enn 200 kr av tantene mine, men siden jeg har 10 tanter blir det like mye som om 2 stk ville gitt 1000 kr.

Men rent prinsipielt er jeg mot pengegaver til konfirmasjon.

Skrevet

Hadde ikke så mange tante å onkler, men med de jeg har fikk jeg bibel, med gullskrift, øredobber, smykker og sånt... da var jeg ikke så gla for det, ville jo ha penger, men idag så er det de eneste minnene foruten om bunaden som jeg fikk av mormor (20000) og søljene... så idag er jeg gla for at jeg ikke fikk penger isedenfor:)

Skjønner ikke alltid HVORFOR PENGER er den eneste gaven.... var ikke det før!

Skrevet

Kjøp heller presang. Pengene forsvinner på byen til CDer og andre bruksting dagen etterpå.

Gjest tante22
Skrevet

jeg har åtte tantebarn... og tre av de er allerede konfirmert, jeg har gitt dem 500,- ... men så har jeg å vært alene om gaven, visst jeg er sammen med noen neste gang så dobler vi gaven....

Skrevet

Mine tantebarn har fått håndmalt treskrin til bunadsølvet, med samme mønster som bunaden. Til nå har det blitt ètt med motiv fra Kystdrakten og tre til Nordlandsbunad. Har ni tanteunger totalt.

Gavene har vært populære, jeg slipper å tenke på pengeverdi (det er 15 år mellom den eldste og yngste) og jeg slipper å være så jævla kreativ hver eneste gang :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...