Gå til innhold

Oppfordring til brukere


Gjest min ærlige mening

Anbefalte innlegg

Prøver jeg å fokusere på at det finnes evt kan finnes en utvei ut av det håpløse.

Blir ihverfall ikke noe bedre av å forsone meg med at livet er et meningsløst helvete som jeg ønsker meg vekk fra...

Det er flott at det finnes et slikt nettsted som dette at mennesker kan hjelpe hverandre, men vi må også prøve å "hjelpe oss selv" til et bedre liv.

Og det er veldig fint, men hva når selve PROBLEMET (sykdommen) nettopp er at man IKKE kan "fokusere på at det finnes evt kan finnes en utvei ut av det håpløse."

For det er rimelig å anta at det er situasjonen til de fleste som skriver slike innlegg som du refererer til.

Hvis de hadde klart å tro at "livet er egentlig ganske OK" så hadde de jo ikke skrevet slike innlegg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    10

  • Sør

    8

  • cathlin

    6

  • Mistera

    4

Mest aktive i denne tråden

Nei, jeg skammer meg over min psykiske lidelse og vil alldeles ikke kjennes igjen. Jeg skriver ikke noen av innleggene hun/han henviser til, men forstår dem som gjør det.

Hvorfor skal man skamme seg mer over en psykisk lidelse enn en fysisk lidelse?

Skjemmes du hvis du brekker foten?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke forsøke å svare på en mer konstruktiv måte? Hvorfor er det viktig for deg å kunne skrive om din fortvielse usensurert - (noe jeg forestiller meg er ganske viktig for deg)?

Det er fordi jeg er en ond hensynsløs og ekkel umenneskelig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest din ærlige meninger

Hvorfor skal man skamme seg mer over en psykisk lidelse enn en fysisk lidelse?

Skjemmes du hvis du brekker foten?

Med vennlig hilsen

Sier ikke at man skal skamme seg. Men jeg gjør det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min ærlige mening

Ofte er det de som selv har slitt mye med selvdestruktive tanker som plages mest av innlegg preget av destruktivitet og aggresjon. Dersom man selv har måttet "ta seg sammen" og velge en ikke-destruktiv vei, så kan det virke provoserende at andre tillater seg å ikke ta slike valg.

Allikevel tror jeg en del av innleggene du beskriver kan være starten for noen til å se seg selv tydeligere, og gradvis velge noe annerledes. Forhåpentligvis kan de få tilbakemeldinger her som kan dytte i "riktig" retning.

Jeg synes innlegget ditt er ok - selv om jeg ikke er enig med deg:-)

Jeg mener faktisk ikke at brukere ikke skal skrive negative innlegg i det hele tatt. Slike innlegg hører hjemme her. Men synes det kan bli for "mye av det gode" "hakk i plata". Etterlyser at brukere tenker igjennom litt mer hva de skriver. Helt ok at de skriver slik de gjør, men kan man også tilføye noe..? Finnes det en utveg? Hva tror jeg vil være til reddning og hjelp for meg selv? etc.

Forstår at det ikke alltid er lett når man har det som mørkest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi jeg er en ond hensynsløs og ekkel umenneskelig person.

Hold opp cathlin! Tror ikke engang hovedinnlegget siktet til dine innlegg, fordi de sjelden inneholder noen form for trusler om selvdestruktivitet. Innleggene dine er som regel spennende å lese, nettopp fordi de er så direkte og ærlige.

Synes det er trist at du tar dette innlegget som direkte kritikk av deg. Det er plass for dine innlegg på dette forumet - men det er også plass for innlegg som setter spørsmålstegn med hvordan forumet blir brukt.

Pust dypt og slapp av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener faktisk ikke at brukere ikke skal skrive negative innlegg i det hele tatt. Slike innlegg hører hjemme her. Men synes det kan bli for "mye av det gode" "hakk i plata". Etterlyser at brukere tenker igjennom litt mer hva de skriver. Helt ok at de skriver slik de gjør, men kan man også tilføye noe..? Finnes det en utveg? Hva tror jeg vil være til reddning og hjelp for meg selv? etc.

Forstår at det ikke alltid er lett når man har det som mørkest.

Jeg liker mangfoldigheten her inne, jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man skamme seg mer over en psykisk lidelse enn en fysisk lidelse?

Skjemmes du hvis du brekker foten?

Med vennlig hilsen

Det er vel fortsatt greiere å brekke foten enn å ha en psykisk lidelse...

Det er forskjell på det ideelle og det reelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fortsatt greiere å brekke foten enn å ha en psykisk lidelse...

Det er forskjell på det ideelle og det reelle.

Man kunne jo skamme seg over at man har vært ute på ski i kulden, og attpåtil brukket foten. Det ville jeg synes var pinlig! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi jeg er en ond hensynsløs og ekkel umenneskelig person.

Også har du spinat mellom tennene!

Vi liker deg likevel! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristelin@

Det er en tid for alt!

Noen ganger er det beste å få ut litt damp. Mest negativt.

Andre ganger kan en støtte andre.

Det går opp og ned. Det er det som er psykiske problemer.

Når du ikke skjønner det så har du ikke vært DER. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold opp cathlin! Tror ikke engang hovedinnlegget siktet til dine innlegg, fordi de sjelden inneholder noen form for trusler om selvdestruktivitet. Innleggene dine er som regel spennende å lese, nettopp fordi de er så direkte og ærlige.

Synes det er trist at du tar dette innlegget som direkte kritikk av deg. Det er plass for dine innlegg på dette forumet - men det er også plass for innlegg som setter spørsmålstegn med hvordan forumet blir brukt.

Pust dypt og slapp av!

Oppfattet.

*går rolig bort fra tastauret setter på håndjern og hører rettighetene bli lest opp i det fjerne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfattet.

*går rolig bort fra tastauret setter på håndjern og hører rettighetene bli lest opp i det fjerne*

*fjerner spinat og håndjern*

;-)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en tid for alt!

Noen ganger er det beste å få ut litt damp. Mest negativt.

Andre ganger kan en støtte andre.

Det går opp og ned. Det er det som er psykiske problemer.

Når du ikke skjønner det så har du ikke vært DER. Tror jeg.

Jeg synes det er dumt å antyde at folk ikke har personlig erfaring fordi de har en annen oppfatning av hva som er konstruktiv bruk av forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi jeg er en ond hensynsløs og ekkel umenneskelig person.

Jeg synes frosken hadde et veldig godt spørsmål. Min ærlige mening lærer ikke noe av dette svaret ditt, h*n får bare bekreftet sine fordommer og misforståelser.

Hvis du kunne tenke deg å svare uspydig selv om h*n var frekk, tankeløs og usensitiv, så ville det vært veldig nyttig, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min ærlige mening

Det er en tid for alt!

Noen ganger er det beste å få ut litt damp. Mest negativt.

Andre ganger kan en støtte andre.

Det går opp og ned. Det er det som er psykiske problemer.

Når du ikke skjønner det så har du ikke vært DER. Tror jeg.

Jeg synes det blir nokså trist at man skal bli stemplet som at man "ikke skjønner" fordi man setter spørsmålstegn ved bruken her inne.

Har du lest hva jeg har skrevet?

Hva vet vel du om meg? At jeg ikke skjønner?? Synes egentlig det er nokså frekt å komme med en slik beskrivelse fordi jeg sier hva jeg synes. Hva som er min mening.

Dette er litt om mitt liv. Jeg vokste opp med mor med alkohol problemer og store psykiske problemer. For 10 år siden tok hun livet sitt.Jeg er enebarn og har slitt inni helvetes mye selv. Tvangsinnlagt flere ganger. Vært psykotisk. Prøvd å begå selvmord. Har psykistriske diagnoser. Kjenner ikke min egen far. Men min stefar seksuelt misbrukte meg som barn.

Joda. Skjønner at det kan være og se mørkt ut. Men vet også at livet er kort og at man må prøve å finne en vei ut i frihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min ærlige mening

Jeg synes det er dumt å antyde at folk ikke har personlig erfaring fordi de har en annen oppfatning av hva som er konstruktiv bruk av forumet.

Ble litt såra over det ja. Vil helst ha meg frabedt en slik karakteristikk etter alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg lurer på:

Har du i det meste av ditt liv hatt lov til å si ifra når noe gjør vondt? eller har du vært så heldig å alltid ha nok krefter til å komme deg videre på egen hånd på en eller annen måte?

Ikke alle er så heldige. Noen blir faktisk syke av å aldri ha fått lov å si au. Da er første skritt i bedringen å tørre nettopp å si au.

Hvis man leser deg litt vrangvillig, kan man si at du synes skrikende fødende kvinner oppfører seg hensynsløst og upassende, de burde slutte å skrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min ærlige mening

Det er en ting jeg lurer på:

Har du i det meste av ditt liv hatt lov til å si ifra når noe gjør vondt? eller har du vært så heldig å alltid ha nok krefter til å komme deg videre på egen hånd på en eller annen måte?

Ikke alle er så heldige. Noen blir faktisk syke av å aldri ha fått lov å si au. Da er første skritt i bedringen å tørre nettopp å si au.

Hvis man leser deg litt vrangvillig, kan man si at du synes skrikende fødende kvinner oppfører seg hensynsløst og upassende, de burde slutte å skrike.

Jeg lurer virkelig på hvem som har mest fordommer her ;)

Vet du, fødende kvinner kommer til et punkt der de må lukke igjen munnen og bruke kreftene sine til å presse UT barnet.;)

Et nytt liv. Men før den tid så er det noen som skriker grusomt andre holder det mer inni seg. Begge deler er like naturlige. Det ene er ikke bedre enn det andre. Slik er vi mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver jeg å fokusere på at det finnes evt kan finnes en utvei ut av det håpløse.

Blir ihverfall ikke noe bedre av å forsone meg med at livet er et meningsløst helvete som jeg ønsker meg vekk fra...

Det er flott at det finnes et slikt nettsted som dette at mennesker kan hjelpe hverandre, men vi må også prøve å "hjelpe oss selv" til et bedre liv.

Beklager, jeg mistet nettopp hodet i gulvet. Har du lest "lykkeformelen" av Stefan Klein? Den støtter innlegget ditt. Prøv den.

*siste tastetrykk før tvangstrøyen kommer på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...