Freya Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skålder tomater og får av skinnet? 0 Siter
amber sun Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 Det enkleste er å kjøpe en boks hermetiske, hele tomater. Det har jeg begynt med etter noen ganger med skålding, det blir som regel minst like godt i maten, det. Men til det du spurte om: Legg tomatene i en gryte med kokende vann, og la dem ligge der noen få minutter. Syns jeg husker at jeg skrudde av plata imens, så det ikke fosskokte akkurat. Så tar du dem ut av gryta en etter en, og skreller av skinnet som løsner ganske så lett etter skåldinga. 0 Siter
Freya Skrevet 11. april 2004 Forfatter Skrevet 11. april 2004 Det enkleste er å kjøpe en boks hermetiske, hele tomater. Det har jeg begynt med etter noen ganger med skålding, det blir som regel minst like godt i maten, det. Men til det du spurte om: Legg tomatene i en gryte med kokende vann, og la dem ligge der noen få minutter. Syns jeg husker at jeg skrudde av plata imens, så det ikke fosskokte akkurat. Så tar du dem ut av gryta en etter en, og skreller av skinnet som løsner ganske så lett etter skåldinga. Takk for svaret! ) Pleier å kjøpe boksetomat jeg også, men jeg har noen tomater liggende som begynner å bli ganske overmodne. Tenkte å lage pizza, men orker ikke skall i sausen. 0 Siter
nynne Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 Litt sent ute for i dag, men til neste gang; skjær et lite kryss i bunnen av tomaten. Da begynner skallet å rulle av av seg selv, og du får en flik det er lett å få tak i for å dra av resten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.