Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skålder tomater og får av skinnet?

Fortsetter under...

Skrevet

Det enkleste er å kjøpe en boks hermetiske, hele tomater. ;) Det har jeg begynt med etter noen ganger med skålding, det blir som regel minst like godt i maten, det. :)

Men til det du spurte om:

Legg tomatene i en gryte med kokende vann, og la dem ligge der noen få minutter. Syns jeg husker at jeg skrudde av plata imens, så det ikke fosskokte akkurat.

Så tar du dem ut av gryta en etter en, og skreller av skinnet som løsner ganske så lett etter skåldinga.

Skrevet

Det enkleste er å kjøpe en boks hermetiske, hele tomater. ;) Det har jeg begynt med etter noen ganger med skålding, det blir som regel minst like godt i maten, det. :)

Men til det du spurte om:

Legg tomatene i en gryte med kokende vann, og la dem ligge der noen få minutter. Syns jeg husker at jeg skrudde av plata imens, så det ikke fosskokte akkurat.

Så tar du dem ut av gryta en etter en, og skreller av skinnet som løsner ganske så lett etter skåldinga.

Takk for svaret! :o)

Pleier å kjøpe boksetomat jeg også, men jeg har noen tomater liggende som begynner å bli ganske overmodne. Tenkte å lage pizza, men orker ikke skall i sausen.

Skrevet

Litt sent ute for i dag, men til neste gang; skjær et lite kryss i bunnen av tomaten. Da begynner skallet å rulle av av seg selv, og du får en flik det er lett å få tak i for å dra av resten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...