Gjest Ikke flyvant Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 Skal ut og fly, og skal mellomlande i Amsterdam. Fikk billettene nå, og ser at det bare er 25 minutter fra landing til neste fly går. Blir ikke det knapt da, selv om en slipper å bale med bagasje? Er ikke reisevant jeg, såd erfor spør jeg de som har erfaring med flybytte. Jeg mener, hvis første fly er litt forsinket, og det skjer vel fort, så kan jo fort det skjære seg! Når det er samme flyselskap og ruten er satt opp etter det, venter de da på de som skal være med flyet? Er jo ikke vi som har lagt opp ruta. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 Jo, det blir i knappeste laget. Du har ingen slingringsmonn. 0 Siter
Sør Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 Hei, 25 minutter er for lite, særlig hvis det andre flyet skal ut av Schengen-området (fordi da må du gjennom pass-kontroll). Det er også meget stor sjanse for at baggasjen din ankommer bestemmelsesstedet 24 etter deg. Hvis du ikke har mulighet til å skifte fly, sørg for at du sitter foran slik at du kommer først ut. Si også fra til flypersonalet, så sier de ifra til det andre flyet at du er på vei. Lykke til! Med vennlig hilsen 0 Siter
Bente831365380491 Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Mener at flyselskapet må betale overnatting og mat osv dersom det skulle bli forsinkelser som fører til at du kommer for sent til neste fly. Hvertfall når det er samme flyselskap. 0 Siter
AAA Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Hei! 25 minutter på Schiphol er for lite. Er reisen inn til Amsterdam og ut fra Amsterdam igjen på samme billett? Da høres det i så fall ut som det har blitt gjort en feil, for det er for kort tid i henhold til reglene som gjelder for såkalt "minimum connecting time" på den flyplassen. Er reisen din delt i to billetter er det enda verre. Da har du uansett ingen rettigheter. Jeg ville tatt kontakt med stedet der du har kjøpt billetten og fått endret på den. Lykke til! MVH 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Hei! 25 minutter på Schiphol er for lite. Er reisen inn til Amsterdam og ut fra Amsterdam igjen på samme billett? Da høres det i så fall ut som det har blitt gjort en feil, for det er for kort tid i henhold til reglene som gjelder for såkalt "minimum connecting time" på den flyplassen. Er reisen din delt i to billetter er det enda verre. Da har du uansett ingen rettigheter. Jeg ville tatt kontakt med stedet der du har kjøpt billetten og fått endret på den. Lykke til! MVH Jeg blingsa, det var 40 minutter, men så mye mer er det vel ikke. Hva er minstetiden da? Det er jo en billett for hvert fly da, men de sitter siftet sammen i et slikt lite hefte. Vet ikke om det regnes som enbillett jeg. 0 Siter
AAA Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Jeg blingsa, det var 40 minutter, men så mye mer er det vel ikke. Hva er minstetiden da? Det er jo en billett for hvert fly da, men de sitter siftet sammen i et slikt lite hefte. Vet ikke om det regnes som enbillett jeg. Hvis det er samme nummeret på billetten du kommer inn til Amsterdam på som det er på den du reiser ut igjen på er det samme billetten. 40 minutter er myyyyye bedre enn 25 minutter, selv om det også er i underkant på Schiphol syns jeg. Det som er vesentlig er om det er innenfor regelverket om "minimum connection time" på denne flyplassen. Er det det, er det flyselskapet som står ansvarlig hvis du eller bagasjen din ikke rekker flyet du er booket på. Om 40 minutter er innenfor regelverket i Amsterdam er jeg mer usikker på.. Jeg trodde det var 45 minutter faktisk. Men er ikke sikker, kan sjekke det imorgen hvis du vil! ) MVH 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Hvis det er samme nummeret på billetten du kommer inn til Amsterdam på som det er på den du reiser ut igjen på er det samme billetten. 40 minutter er myyyyye bedre enn 25 minutter, selv om det også er i underkant på Schiphol syns jeg. Det som er vesentlig er om det er innenfor regelverket om "minimum connection time" på denne flyplassen. Er det det, er det flyselskapet som står ansvarlig hvis du eller bagasjen din ikke rekker flyet du er booket på. Om 40 minutter er innenfor regelverket i Amsterdam er jeg mer usikker på.. Jeg trodde det var 45 minutter faktisk. Men er ikke sikker, kan sjekke det imorgen hvis du vil! ) MVH Hvis billettnummer er det som kalles document number så er det det samme. Takk for all hjelp, men jeg tar en telefon til reisebyrået i dag tror jeg. Vi flyr forøvrig med KLM, hvis det er forskjell på service hos flyselskapene. Jaja, fram kommer vi vel! 0 Siter
Gjest tips Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Hei, vet ikke om du har reist enda, men pakk uansett det viktigste i håndbaggasjen. Med kort tid mht flybytte i Amsterdam, må du regne med forsinket koffert. Da er det greit å ha tannbørste, medisiner og undertøyskift i håndbaggasjen.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.