Gjest Geografijenta ;) Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 Sikkert et dumt spørsmål, men er det noen som vet hvor langt det er fra Lillehammer til Oslo? Jeg tenker i km-avstand, og i timer med f.eks buss? Jeg vurderer å søke meg inn på høhskolen i Lillehammer, er det noen som har erfaringer med leie av hybel/leilighet og andre praktiske ting for en student? Mvh 0 Siter
erin Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 I følge Hunderfossen Familiepark: Det er lett å reise til Hunderfossen Familiepark - like nord for Lillehammer og 2 timer 15 minutter nordover fra Oslo. 0 Siter
Gjest what the... Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 Avstand OSLO-LILLEHAMMER med bil: 2-3 timer Avstand OSLO-LILLEHAMMER med tog: 2 timer http://www.lillehammer.kommune.no/eway/default0.asp?pid=200 http://www.hil.no/ http://sopp.hig.no/lillehammer/forside.html Håper du blir hjelpen med dette:o) 0 Siter
Gjest Kjøtteteren Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 Jeg kjenner ei som studerer på Lillehammer. Hun forteller at boligsituasjonen for studentene der oppe er bedre enn de fleste andre studiesteder i dette landet. Lillehammer har for øvrig 30 frisører. 0 Siter
G-bo Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 Ikke nøl..., begynn på HiL:-) Var ferdig der oppe i fjor etter 3år, og lengter tilbake. Kommer også ifra Oslo, men syntes det var deilig å "prøve noe nytt" og samtidig ikke være altfor lang hjemmefra. HiL har kommet VELDIG godt ut på trivselsundersøkelsene de siste årene(stort sett helt øverst), og det er ikke nevneverdig problematisk å få hybel der oppe.., enten SOPP(studentsamskipnaden) eller privat. Togturen hjem tar kun drøye 2 timer.., men tro meg...: du gidder ikke dra så ofte hjem..., miljøet der oppe er KJEMPEGODT:-) 0 Siter
Gjest Geografijenta ;) Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Avstand OSLO-LILLEHAMMER med bil: 2-3 timer Avstand OSLO-LILLEHAMMER med tog: 2 timer http://www.lillehammer.kommune.no/eway/default0.asp?pid=200 http://www.hil.no/ http://sopp.hig.no/lillehammer/forside.html Håper du blir hjelpen med dette:o) Tusen takk for gode linker! 0 Siter
Gjest Geografijenta ;) Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Jeg kjenner ei som studerer på Lillehammer. Hun forteller at boligsituasjonen for studentene der oppe er bedre enn de fleste andre studiesteder i dette landet. Lillehammer har for øvrig 30 frisører. Kjekt å høre, og takk for svar! 0 Siter
Gjest Geografijenta ;) Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Ikke nøl..., begynn på HiL:-) Var ferdig der oppe i fjor etter 3år, og lengter tilbake. Kommer også ifra Oslo, men syntes det var deilig å "prøve noe nytt" og samtidig ikke være altfor lang hjemmefra. HiL har kommet VELDIG godt ut på trivselsundersøkelsene de siste årene(stort sett helt øverst), og det er ikke nevneverdig problematisk å få hybel der oppe.., enten SOPP(studentsamskipnaden) eller privat. Togturen hjem tar kun drøye 2 timer.., men tro meg...: du gidder ikke dra så ofte hjem..., miljøet der oppe er KJEMPEGODT:-) Å så kjekt å høre! Nå har jeg satt HiL på førsteplass, andreplass og tredjeplass. Hva studerte du? Gratulerer med bachelorgraden da!? Mvh 0 Siter
Gjest anonyme Sara Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Enig med G-bo. Lillehammer er en koselig by og et bra studiested! Veldig bra miljø, gode læringsmuligheter og fleksible lærere. Billig og god middag i kantina om du ikke liker/orker å kokkelere selv. Skolen er ny og fin og studenthyblene er heller ikke gamle. Gode muligheter for fest og moro og friluftsliv/idrett etc. Bli med på fadderordningen når du starter der så får du garantert mange nye venner. Mange ulike studentaktiviteter du kan være med på om du interesserer deg for det. 0 Siter
Gjest Geografijenta ;) Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Enig med G-bo. Lillehammer er en koselig by og et bra studiested! Veldig bra miljø, gode læringsmuligheter og fleksible lærere. Billig og god middag i kantina om du ikke liker/orker å kokkelere selv. Skolen er ny og fin og studenthyblene er heller ikke gamle. Gode muligheter for fest og moro og friluftsliv/idrett etc. Bli med på fadderordningen når du starter der så får du garantert mange nye venner. Mange ulike studentaktiviteter du kan være med på om du interesserer deg for det. Så spennende.... gleder meg nesten allerede jeg! 0 Siter
G-bo Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Å så kjekt å høre! Nå har jeg satt HiL på førsteplass, andreplass og tredjeplass. Hva studerte du? Gratulerer med bachelorgraden da!? Mvh Jeg studerte for å bli barnevernspedagog.., gikk bra selv med et AKTIVT sosialt liv:-), men er nå ute i den virkelige verden igjen:-( Noen tips:Ta aktivt del i fadderuka, og vær aktiv i studentmiljøet. Mange muligheter for "utenomaktiviteter"..., anbefaler å jobbe på "Bingoen",studentenes eget utested, smart hvis du ønsker å være "der det skjer":-) Prøv å få hybel gjennom SOPP, aller helst på "Bakeriet". Det ligger midt i byen, 12min med buss fra skolen..., men dette kan være litt vanskelig første året pga stort press. "Lundebekken" og "Vargstad" er også fine steder, og ligger midt imellom byen og skolen. Ønsker du mest fokus på det faglige kan du også bo på "Storhovet"(ved skolen), men da blir det litt vanskeligere å komme seg til og fra sosiale aktiviteter(som stort sett skjer i byen) Masse lykke til der oppe..., skulle ønske det var meg gitt ;-) 0 Siter
Gjest Geografijenta ;) Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Jeg studerte for å bli barnevernspedagog.., gikk bra selv med et AKTIVT sosialt liv:-), men er nå ute i den virkelige verden igjen:-( Noen tips:Ta aktivt del i fadderuka, og vær aktiv i studentmiljøet. Mange muligheter for "utenomaktiviteter"..., anbefaler å jobbe på "Bingoen",studentenes eget utested, smart hvis du ønsker å være "der det skjer":-) Prøv å få hybel gjennom SOPP, aller helst på "Bakeriet". Det ligger midt i byen, 12min med buss fra skolen..., men dette kan være litt vanskelig første året pga stort press. "Lundebekken" og "Vargstad" er også fine steder, og ligger midt imellom byen og skolen. Ønsker du mest fokus på det faglige kan du også bo på "Storhovet"(ved skolen), men da blir det litt vanskeligere å komme seg til og fra sosiale aktiviteter(som stort sett skjer i byen) Masse lykke til der oppe..., skulle ønske det var meg gitt ;-) Tusen hjertelig for langt og velinformert svar! Gleder meg til å begynne på skole jeg nå! Thanks! 0 Siter
Gjest Jonas P. Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Jeg studerte for å bli barnevernspedagog.., gikk bra selv med et AKTIVT sosialt liv:-), men er nå ute i den virkelige verden igjen:-( Noen tips:Ta aktivt del i fadderuka, og vær aktiv i studentmiljøet. Mange muligheter for "utenomaktiviteter"..., anbefaler å jobbe på "Bingoen",studentenes eget utested, smart hvis du ønsker å være "der det skjer":-) Prøv å få hybel gjennom SOPP, aller helst på "Bakeriet". Det ligger midt i byen, 12min med buss fra skolen..., men dette kan være litt vanskelig første året pga stort press. "Lundebekken" og "Vargstad" er også fine steder, og ligger midt imellom byen og skolen. Ønsker du mest fokus på det faglige kan du også bo på "Storhovet"(ved skolen), men da blir det litt vanskeligere å komme seg til og fra sosiale aktiviteter(som stort sett skjer i byen) Masse lykke til der oppe..., skulle ønske det var meg gitt ;-) Hvordan er det å være barnevernspedagog? Det kunne jeg oxo ha tenkt meg, men er det ikke veldig vanskelig å få jobb i dag? 0 Siter
G-bo Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Hvordan er det å være barnevernspedagog? Det kunne jeg oxo ha tenkt meg, men er det ikke veldig vanskelig å få jobb i dag? Jeg trives godt som bv.ped, og jobbet også på institusjon før jeg begynte på HiL. Det kan være litt trøblette å få jobb slik situasjonen er nå, men ettersom bransjen er "overbefolket av damer" og mange av barna/ungdommene vi jobber med sårt trenger "guttekontakt" stiller vi ganske sterkt..., selv kan jeg "velge og vrake" i jobber:-) Som bv.ped trenger man ikke nødvendigvis jobbe på bv.kontor,det er jo her de fleste brenner seg ut desverre, uhyre spennende, men MASSE jobb og lite økonomiske middler:-( Selv har jeg jobbet på flere institusjoner og trives best med dette..., her kan det også være turnusarbeid for de som liker dette..., selv jobber jeg 4døgn, har 7døgn fri, jobber 3døgn, 7døgn fri osv...trives strålende med dette:-) Hvis du er nysgjerrig på om denne bransjen er noe for deg råder jeg deg til å ringe rundt til institusjoner i nærheten, og hør om du kan jobbe litt som ekstravakt.., ganske stort behov for gutter..., så det går nok greit:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.