Gå til innhold

besøk: gjest skulle ABSOLUTT se alle rom

Anbefalte innlegg

Gjest rydder i dag
Skrevet

Og selvsagt var det rot... Jeg ble flau, men gjesten ville absolutt se seg om selv om jeg prøvde å si nei.. Mye rot, og det er det ofte når man har små. Jeg hadde ryddet og vasket stua/bad/gang/kjøkken, og det tok mer enn nok tid. Er jeg hos noen så maser jeg meg ikke til å ha omvisning, til og med på boden!! Hva sier dere?

Gjest linniett
Skrevet

Huff, det har jeg også opplevd. Synes det er rart at man maser seg til det. Sier verten NEI så bør man ta det for et nei.

Noen mennesker er mere frempå enn andre.

Jeg blir også flau, for klart jeg har rot her og der når jeg har små barn. Noe av rotet kaller jeg for privat og finnes ikke interessert i å vise frem for folk.

Skrevet

Jeg har lyst til å se alle rom- hvis noen nettopp har fått ny leilighet eller hus. Men jeg tar fort hintet om "det er ikke så trivelig/ ryddig der inne"- da går jeg pent og føyelig inn til de rom som er ment for kvelden. Er slik en føyelig og forståelsesfull person jeg da. (Jeg syns jeg er det hvertfall...)

Spøk til side- slike gjester som din er sjelden populære- de ville ikke vært det hos meg heller.

Gjest uten signatur
Skrevet

Jeg sier at hos meg har jeg pga lite skapplass bestandig rot på soverom, så disse viser jeg ikke fram. Ferdig med det! Aldri har noen insistert heller, og hadde de gjort det, hadde jeg stilt meg i veien, og sagt at jeg mente alvor.

Akkurat da vi var nyinflyttet såviste jeg folk rundt i alle rom, men det var bare kun en kort periode, og da var det jo også fortsatt ryddig der.

Men noen liker jo å vise fram absolutt alt da. Det hender jo at gjester får se mer enn de er interessert i også. Så en får bare si ifra.

Nå sist jeg var bedt på kaffe til noensom hadde flyttet i ny leilighet, ble jeg vist rundt overalt. Var katta interessert i kleskott, boder, vaskerom mm mm. For meg holdt det med stue og kjøkken, men jeg fulgte da høflig og lydig etter og kommenterte slik somjeg regnet med at vertinnen forventet.

Like lydig får en være hvis vertinna IKKE vil vise fram mer enn oppholdsromma. FÅR da være måte på til oppførsel!

Skrevet

Huff, det har jeg også opplevd. Synes det er rart at man maser seg til det. Sier verten NEI så bør man ta det for et nei.

Noen mennesker er mere frempå enn andre.

Jeg blir også flau, for klart jeg har rot her og der når jeg har små barn. Noe av rotet kaller jeg for privat og finnes ikke interessert i å vise frem for folk.

enig med samtlige (som ikke var uenige i det hele tatt=) Jeg ser gjerne alle rom, men dersom vertinnen /verten antyder at det ikke passer så føyer jeg meg uten et knyst. Da vi flyttet viste jeg rundt alle rom, svigers (av alle) ble tydelig litt beklemt over å se vårt (da tomme) soverom....

Skrevet

Ingen har rett til å se alt hjemme hos noen. Det er noe som heter privatliv. Ikke noe kult å vise fram et soverom med dildoer stikkende fram under senga eller vaskerom fullt med klesvask og rot. Frekt og nysgjerrig å kreve å se alt hos noen når du sier nei. Ville blitt flau på deres vegne.

Skrevet

Det er dårlig Feng Shui å ha det rotete på soverommet. Ødelegger energien i rommet og virker forstyrrende på søvnen.

Pass også på å ha dolokket nede, ellers forsvinner energiene ut av huset gjennom doen.

Gjest tamasin
Skrevet

enig med samtlige (som ikke var uenige i det hele tatt=) Jeg ser gjerne alle rom, men dersom vertinnen /verten antyder at det ikke passer så føyer jeg meg uten et knyst. Da vi flyttet viste jeg rundt alle rom, svigers (av alle) ble tydelig litt beklemt over å se vårt (da tomme) soverom....

Slå denne da: Da jeg var så dum å reise vekk et par dager(for å føde barn, faktisk...), rykket svigers inn og ryddet og vasket i alle kriker og kroker på soverommet mitt/vårt... Aaaarghh...

Gjest mor i juni
Skrevet

Hater sånne folk!! Og samboeren min er av typen som gladelig viser fram. -Han har jo snekra og malt det meste selv, så det er kjekt å vise fram, må vite.

Så når vi får besøk må jeg alltid minne ham om at jeg ikke er noen fan av safari på soverommet...

Gjest ryddedag
Skrevet

Ingen har rett til å se alt hjemme hos noen. Det er noe som heter privatliv. Ikke noe kult å vise fram et soverom med dildoer stikkende fram under senga eller vaskerom fullt med klesvask og rot. Frekt og nysgjerrig å kreve å se alt hos noen når du sier nei. Ville blitt flau på deres vegne.

Noen er altfor freidige... Og det er irriterende. Det er vanlig med noe rot, men man trenger ikke å se inn i alle rom om man er på besøk for første gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...