Gå til innhold

Jeg er så kjempeflink!

Anbefalte innlegg

Gjest what the...
Skrevet

Ingen unger,nei.. Bare katt..

Jeg er helt imponert over dere med unger.. Jeg hadde ikke klart å gjøre noe hadde jeg hatt unger, jeg har vært barnevakt fra tid til annen, og det er jo steike umulig å kombinere med noe annet..:-o

Og etter på er jeg bare sliten og kokt og vil ikke annet enn å sove eller være matt forann TV.

Å passe unger er mer slitsomt en tre dager på rad på byen..Som sagt, jeg er imponert over dere som driver med slikt til daglig.

Og når du har levert ungene og kan se på tv eller sove,så må vi fortsette om natten også:o)

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

17

• Dorthe

5

• Sør

2

• Pappa Bjørn

2

Skrevet

Imponerende! Jeg gjorde en ålright innsats i heimen her om dagen, men nå er det like rotete igjen. Jeg trenger en hushjelp!

Gjest uten signatur
Skrevet

Du får skaffe deg hjelp. Jeg har ei som kommer to ganger i uka og da er huset strøkent etterpå. Det gir en like god følelse som når man har gjort det sjøl.

Hun kommer i morgen og i dag er huset mitt bomba.

Jeg er nylig uføretrygdet og har ikke råd til hjelp i huset dessverre. Siden jeg har mann boende sammen med meg, er det vel forventet at han gjør alt sammen. Men han har jo jobb,og alt det andre som jeg ikke klarer nå i tillegg til det, så det hangler og går.

En får vel ikke hjemmehjelp så lenge en har enten mann eller voksne barn boende hjemme vel?

laguna1365380434
Skrevet

Jada jada.

Kom mindreverdighetskompleks!!!

*S* Jeg så jo når jeg hadde sendt det at innlegget hadde ett ørlite snev av klyse;)

Skrevet

*S* Jeg så jo når jeg hadde sendt det at innlegget hadde ett ørlite snev av klyse;)

Pøh. Bare barnematen i forhold til hvordan MITT innlegg ville sett ut!!

*briske*

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Imponerende! Jeg gjorde en ålright innsats i heimen her om dagen, men nå er det like rotete igjen. Jeg trenger en hushjelp!

Sånn er det her også.. Jeg regner med at det tar max til tirsdag-onsdagish så er det like ille igjen.. Jeg er et fryktelig skippertaksmenneske og lar det skli veldig ut..

Men det vil jeg ikke tenke over nå!

:-)

Gjest uten signatur
Skrevet

Ingen unger,nei.. Bare katt..

Jeg er helt imponert over dere med unger.. Jeg hadde ikke klart å gjøre noe hadde jeg hatt unger, jeg har vært barnevakt fra tid til annen, og det er jo steike umulig å kombinere med noe annet..:-o

Og etter på er jeg bare sliten og kokt og vil ikke annet enn å sove eller være matt forann TV.

Å passe unger er mer slitsomt en tre dager på rad på byen..Som sagt, jeg er imponert over dere som driver med slikt til daglig.

SÅ ille er det ikke med unger da! Det blir en vane og en får sine måter å gjøre ting på. En må jo prioritere.

Jeg fikk gjort det jeg skulle da ungene var små jeg, for da var jeg frisk og hadde mye krefter. Kommer jo an på hvor store krav en har til hva en skal ha gjort da forresten! Jeg har aldri vært avhengig av strøkent hus, men orker heller ikke ha det bomba.

Skrevet

Jeg er nylig uføretrygdet og har ikke råd til hjelp i huset dessverre. Siden jeg har mann boende sammen med meg, er det vel forventet at han gjør alt sammen. Men han har jo jobb,og alt det andre som jeg ikke klarer nå i tillegg til det, så det hangler og går.

En får vel ikke hjemmehjelp så lenge en har enten mann eller voksne barn boende hjemme vel?

Du får i hvert fall ikke hjelp hvis du ikke søker og det verste svaret du kan få er nei og da er du like langt som i dag :o) Jeg strevde litt for da jeg søkte hadde jeg begge de store ungene hjemme.

Det kommer an på hvor fysisk dårlig du er. Du kan jo søke om personlig assistent.

Hjemmehjelper gjør jo ingenting. Vasker kun gulv og bad og kan til nød handle. Det er ikke tingen hvis du trenger hjelp til rydding og andre ting. Jeg kjenner folk med både mann og barn som har assistent.

Skrevet

Nå er det mulig jeg ikke er huslig i det hele tatt.. men tulipaner på sengetøyet? Dør ikke de grøsselig fort da? Og er ikke det litt upraktisk med grønske på magen når du sover;P ??

laguna1365380434
Skrevet

Nå er det mulig jeg ikke er huslig i det hele tatt.. men tulipaner på sengetøyet? Dør ikke de grøsselig fort da? Og er ikke det litt upraktisk med grønske på magen når du sover;P ??

*s*

:-P !

Pappa Bjørn
Skrevet

Du er velkommen til ¨fortsette hjemme hos meg. Jeg har gjordt flere krampaktige forsøk, men jeg har en 4-åring som roter ut 5 ting for hver jeg rydder bort, vleter 5 glass hver gang jeg har tørket opp osv.

Hvor mye tar du i timen?*L*

Gjest uten signatur
Skrevet

Du får i hvert fall ikke hjelp hvis du ikke søker og det verste svaret du kan få er nei og da er du like langt som i dag :o) Jeg strevde litt for da jeg søkte hadde jeg begge de store ungene hjemme.

Det kommer an på hvor fysisk dårlig du er. Du kan jo søke om personlig assistent.

Hjemmehjelper gjør jo ingenting. Vasker kun gulv og bad og kan til nød handle. Det er ikke tingen hvis du trenger hjelp til rydding og andre ting. Jeg kjenner folk med både mann og barn som har assistent.

Nå er jeg dessverre så 'uheldig' at jeg i tillegg til psykiske vansker (selvfølgelig etter år i 'mølla') har en sykdom som ikke vises. Så folk må tro meg på mitt ord om at jeg ikke fungerer pga trøtthet, smerter osv osv. Men ingen kan se det, og det virker som de egentlig ikke tror på at plagene mine er så store som de er. Verken venninner eller familie. De sier de skjønner og tror, men røper seg i neste nå ved ting de sier.

Så at jeg har fått uføretrygd tør jeg nesten ikke nevne. Og i tillegg å skulle si atjeg fikkhjelp i huset, det hadde jeg rett og slett ikke tørt. Hadde ikke taklet reaksjonene og baksnakkelsene. 'Å sitte på kafe eller biblioteket det orker'a, men å gjøre litt hjemme det er visst vanskelig.' Synes jeg hører koret. Orker ikke utsette meg for det. Trist men sant.

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Du er velkommen til ¨fortsette hjemme hos meg. Jeg har gjordt flere krampaktige forsøk, men jeg har en 4-åring som roter ut 5 ting for hver jeg rydder bort, vleter 5 glass hver gang jeg har tørket opp osv.

Hvor mye tar du i timen?*L*

Vel,jeg har en kjæreste som fungerer litt etter samme mønster..;)

Det er et absolutt must at slike er ute og leker mens arbeidet utføres, sef.

Ellers er jeg faktisk helt usedvanlig billig.. I går mottok jeg en stk. cola og lovnad om pils,samt godord.

Jeg gjør mye for nevnte;-)

Gjest mor i juni
Skrevet

Jeg har vasket vinduer i dag jeg. Og lå anpusten på sofaen og spiste potetgull i en time etterpå.

*fornøyd*

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har vasket vinduer i dag jeg. Og lå anpusten på sofaen og spiste potetgull i en time etterpå.

*fornøyd*

Grattis! Digg å ha unnagjort..:-)

Men vinduer er noe herk(som jeg forøvrig da ikke har tatt) Jeg får dem aldri rene. Jeg har prøvd hvertfall tre forskjellige måter, og striper blir det uansett.

Særlig når jeg tror jeg faktisk har fått til og så ser dem fra en litt annen vinkel..:-/

Gjest mor i juni
Skrevet

Grattis! Digg å ha unnagjort..:-)

Men vinduer er noe herk(som jeg forøvrig da ikke har tatt) Jeg får dem aldri rene. Jeg har prøvd hvertfall tre forskjellige måter, og striper blir det uansett.

Særlig når jeg tror jeg faktisk har fått til og så ser dem fra en litt annen vinkel..:-/

Tips; Vask dem med Zalo og en dæsj salmiakk. Så skraper du av med en nal, og tørker med avispapir til slutt.

Ingen striper!

Nå følte jeg meg som en skikkelig husmor, du.. :-)

laguna1365380434
Skrevet

Tips; Vask dem med Zalo og en dæsj salmiakk. Så skraper du av med en nal, og tørker med avispapir til slutt.

Ingen striper!

Nå følte jeg meg som en skikkelig husmor, du.. :-)

Takker! Prøves ut neste gang ånden kommer over meg..

Jepp, gjett om jeg føler meg husmor nå da, først lage skrytetråd om husarbeid, for så å diskutere vindusvask..;-)

Men det er jo kjekt og vite slikt også, så igjen takk&takk..

Gjest uten signatur
Skrevet

Jeg nyter det,jeg! Men huffda, for deg.. Hva har skjedd?

Kan du ikke få noen til å gi deg en håndsrekning kanskje?

Om du har det sånn permanent(at kroppen har streika..) kan du vel kanskje få en hjemmehjelp?

God bedring da! Håper det går fint! :-)

Jeg får skryte litt jeg også da. hehe...

Har gått to turer i dag. Korte, men dog.

Har skiftet sengetøy på to senger. Reiv av og la på. Orket ikke støvsuge.

Det var stort sett det. Men alt er bedre enn noe.

Og nå skal jeg ta meg et glass vin! Som belønning. For nå er jeg helt knekt. Skal ikke mye til. Men frisk luft, mosjon og rent sengetøy må en ha av og til enten en tåler arbeidet med det eller ikke.

Skål!

Pappa Bjørn
Skrevet

Vel,jeg har en kjæreste som fungerer litt etter samme mønster..;)

Det er et absolutt must at slike er ute og leker mens arbeidet utføres, sef.

Ellers er jeg faktisk helt usedvanlig billig.. I går mottok jeg en stk. cola og lovnad om pils,samt godord.

Jeg gjør mye for nevnte;-)

Her skal du få nuss på kinnet og god mat etterpå i tillegg. Velkommen skal du være!*L*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...