Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg diskuterer på et amerikansk forum og hva betyr egentlig dette

how come you don't believe in a supteme being?

Hva betyr subteme?

Skrevet

Antagelig er det en skrivefeil. Regner med at det egentlig skal stå:

"how come you don't believe in a supReme being?" (ikke "supteme")

(Hvorfor tror du ikke på noen form for høyere makt?)

Skrevet

Antagelig er det en skrivefeil. Regner med at det egentlig skal stå:

"how come you don't believe in a supReme being?" (ikke "supteme")

(Hvorfor tror du ikke på noen form for høyere makt?)

OK, det var det jeg kanskje regnet med. Diskuterer med en som tydeligvis er jehovas vitne og er helt gærn når det gjelder politikk. Bushfan til tusen. Og jeg må provosere litt da :o)

Skrevet

OK, det var det jeg kanskje regnet med. Diskuterer med en som tydeligvis er jehovas vitne og er helt gærn når det gjelder politikk. Bushfan til tusen. Og jeg må provosere litt da :o)

Hehe - stå på :o)

Skrevet

Hehe - stå på :o)

Ja, og så suveren jeg er til å diskutere på engelsk. Men det er moro da. Og så er de våkne når dol sover :o)

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Rart, jeg trodde JV skulle holde seg unna alt innen politikk, samfunnsliv og annet verdslig som tar fokuset vekk fra religionen? Men det gjelder kanskje ikke i USA?

Gjest Tristelin@
Skrevet

hehe... Pass på at du ikke er identifiserbar da, Dorthe! I disse tider er det ikke godt å vite hva som kan komme i postkassa når en diskuterer internasjonal politikk vet du!

Skrevet

Hvor kom du inn på et amerikansk forum hvor du diskuterer politikk?

Gjest En som vet litt om det
Skrevet

Jehovas Vitners medlemmer deltar ikke i partipolitisk virksomhet.

Når man ikke er "av denne verden", innebærer det også en fornektelse av en lang rekke samfunnsmessige aktiviteter. Ved siden av partipolitisk virksomhet innebærer det å ikke hilse flagget, ikke delta i arbeidstaker- eller arbeidsgiverorganisasjoner e.l.

Man prioriterer sin arbeidsinnsats ved å drive dør-til-dør-evangelisering, ettersom dette tjener "Guds rike". Å utbre Guds rike er den egentlige oppgave.

Av samme grunn nekter man konsekvent militærtjeneste, og i prinsippet også siviltjeneste, selv om man da "dømmes" til opphold på en av sivilarbeidsleirene.

Og dette gjelder alle i Jehovas Vitner og i alle land:o)

Skrevet

Hvilket forum er du på, Dorthe? Selv slenger jeg innom TLC av og til.

Skrevet

Yahoo har en mengde fora. Men pass deg for å bevege deg inn på såkalte sjekkerom. Mye rart der, gitt ;o)

http://chat.yahoo.com/

Har ikke vært der på evigheter.

Skrevet

Rart, jeg trodde JV skulle holde seg unna alt innen politikk, samfunnsliv og annet verdslig som tar fokuset vekk fra religionen? Men det gjelder kanskje ikke i USA?

Han er i hvert fall ganske politisk engasjert men plutselig begynte han å blande inn Jehova. Noe slikt som Jehova har 13 navn og Jesus Kristus er det 12. Jeg har aldri hørt det før.

Skrevet

hehe... Pass på at du ikke er identifiserbar da, Dorthe! I disse tider er det ikke godt å vite hva som kan komme i postkassa når en diskuterer internasjonal politikk vet du!

Hehe, jeg heter Dorthe der også jeg. Like greit, jeg er ganske vant til det navnet :o)

Skrevet

Det er egentlig et sykdomsforum men det blir diskutert alt mulig der, akkurat som på dol.

Skrevet

Jehovas Vitners medlemmer deltar ikke i partipolitisk virksomhet.

Når man ikke er "av denne verden", innebærer det også en fornektelse av en lang rekke samfunnsmessige aktiviteter. Ved siden av partipolitisk virksomhet innebærer det å ikke hilse flagget, ikke delta i arbeidstaker- eller arbeidsgiverorganisasjoner e.l.

Man prioriterer sin arbeidsinnsats ved å drive dør-til-dør-evangelisering, ettersom dette tjener "Guds rike". Å utbre Guds rike er den egentlige oppgave.

Av samme grunn nekter man konsekvent militærtjeneste, og i prinsippet også siviltjeneste, selv om man da "dømmes" til opphold på en av sivilarbeidsleirene.

Og dette gjelder alle i Jehovas Vitner og i alle land:o)

Dette har jeg ikke greie på men jeg synes han har så idiotiske meninger at jeg må krangle litt.

Skrevet

Hvilket forum er du på, Dorthe? Selv slenger jeg innom TLC av og til.

Bare to andre nordmenn der jeg er og det er egentlig et sykdomsforum, men de har jo så utrolig teite meninger om sex og politikk at jeg må krangle litt innimellom.

Skrevet

Bare to andre nordmenn der jeg er og det er egentlig et sykdomsforum, men de har jo så utrolig teite meninger om sex og politikk at jeg må krangle litt innimellom.

I know. Jeg er blitt utestengt tre ganger fra TLC. :knegg:

Skrevet

Sånn som her med andre ord?

Skrevet

Sånn som her med andre ord?

Og det er jo nettopp det du har sagt i et annet innlegg her...

Skrevet

I know. Jeg er blitt utestengt tre ganger fra TLC. :knegg:

Jeg er ikke overrasket nei. Jeg visste at de var teite men dog. Her er gud og jesus og bush i samme forening altså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...