Gjest Ut på tur Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Familien skal reise til syden i Mai. To jenter på rundt 18 år, og vi som er rundt 45. Vi vil ikke til Tyrkia, Romania eller Bulgaria. Vi vil ha sol, varme, gode badeforhol og komfort. Bør være rimelig i tillegg. Forslag? Hvor bør vi reise? 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Hvor har dere vært før? Vil dere et nytt sted så se i avisen, snakk med reisebyråene, gå inn på nettet. I mai får dere sikkert rimelige reiser før høysesongen starter. 0 Siter
Gemini Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Selv er jeg svært begeistret for den greske øya Chios. Har reist dit - med det lille charterselskapet Lilleput en rekke ganger. Les og se om det er noe for dere: http://www.lilleput.no PS: De har også noen andre reisemål. Felles for Lilleputs ferier er at de lar voksne folk være voksne, ikke barnehage-mentalitet som gjerne preger de fleste andre charterselskaper. Chios og Lesvos (som også er i Lilleputs katalog) er blant Hellas fem største øyer. Chios (den minste av de to) er på ca 850 km2. Det er med andre ord masse å utforske, og lett å finne fram, så bilturer på egenhånd er topp. En reisehåndbok som man kjøper lokalt (fra Toubis forlag) samt et godt kart er alt man trenger. :-) Spør om det er mer du vil vite! :-) 0 Siter
Gjest @rebecca@ Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Hvor har dere vært før? Vil dere et nytt sted så se i avisen, snakk med reisebyråene, gå inn på nettet. I mai får dere sikkert rimelige reiser før høysesongen starter. Når begynner de å selge billigturer i mai ? Ca hva koster turene da ? 0 Siter
Gjest kizi Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Tyrkia, Romania og Bulgaria er de rimeligste reisemålene når det gjelder shopping. Skal du til Gran Canaria, Mallorca, Rhodos eller Kypros må du betale dyrt er min erfaring. Har hørt at Tunisia er rimelig reisemål, men har ikke vært der. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Når begynner de å selge billigturer i mai ? Ca hva koster turene da ? Jeg vet egentlig ikke når og hvor de selges. Kommer anpå markedet, men høysensongen begynner ikke for midten av juni 0 Siter
Gjest soldier Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Tyrkia, Romania og Bulgaria er de rimeligste reisemålene når det gjelder shopping. Skal du til Gran Canaria, Mallorca, Rhodos eller Kypros må du betale dyrt er min erfaring. Har hørt at Tunisia er rimelig reisemål, men har ikke vært der. Nå spurte vel ikke hun om ethvert drit-dårlig reisemål, bare prisen var lav. Regner ikke med at folk med et minimum av kritisk blikk, reiser til f eks Tyrkia, uansett pris. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Nå spurte vel ikke hun om ethvert drit-dårlig reisemål, bare prisen var lav. Regner ikke med at folk med et minimum av kritisk blikk, reiser til f eks Tyrkia, uansett pris. Vi skal til Tyrkia for 3 gang i år fordi det er paradis på jord. Det er snakk om smak og behag, ikke at man mangler evnen til å ta et kritsik syn på ting. 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Jeg hadde nå reist til Alanya men siden dere ikke vil til Tyrkia så. 0 Siter
Gjest dimi Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Du har jo nevnt at du ikke vil til "billig-landene"! Anbefaler Kreta. Platanias, eller nærmere Chania. 0 Siter
Reg@l Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Vi skal til Agia Napa i august. Ble anbefalt Star Tour's Blue Village Callisto både her inne og av familie som har vært der. Masse skryt. Særlig billig er det vel ikke... 0 Siter
Gjest soldier Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Vi skal til Tyrkia for 3 gang i år fordi det er paradis på jord. Det er snakk om smak og behag, ikke at man mangler evnen til å ta et kritsik syn på ting. Hvis man liker å bli magesjuk pga dårlig mat-hygiene, og hvis man liker frekke og uærlige folk, og hvis man gir faen i om et land behandler sine minoriteter som dyr, så er nok Tyrkia et greit sted og feriere. Men de fleste har jo kommet til en annen konklusjon enn deg, da.... 0 Siter
Gemini Skrevet 12. april 2004 Skrevet 12. april 2004 Selv er jeg svært begeistret for den greske øya Chios. Har reist dit - med det lille charterselskapet Lilleput en rekke ganger. Les og se om det er noe for dere: http://www.lilleput.no PS: De har også noen andre reisemål. Felles for Lilleputs ferier er at de lar voksne folk være voksne, ikke barnehage-mentalitet som gjerne preger de fleste andre charterselskaper. Chios og Lesvos (som også er i Lilleputs katalog) er blant Hellas fem største øyer. Chios (den minste av de to) er på ca 850 km2. Det er med andre ord masse å utforske, og lett å finne fram, så bilturer på egenhånd er topp. En reisehåndbok som man kjøper lokalt (fra Toubis forlag) samt et godt kart er alt man trenger. :-) Spør om det er mer du vil vite! :-) Glemte å si at det er rimeligere å fx gå ut og spise etc. på Chios og Lesvos enn på mer "kommersialiserte" greske øyer der turismen er større. Du kan lese om Chios på http://www.chios.gr/default.htm og http://www.chiosonline.gr/ Og om Lesvos på http://www.lesvos.com/ Det er selvsagt også en haug andre nettsider om disse øyene. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Hvis man liker å bli magesjuk pga dårlig mat-hygiene, og hvis man liker frekke og uærlige folk, og hvis man gir faen i om et land behandler sine minoriteter som dyr, så er nok Tyrkia et greit sted og feriere. Men de fleste har jo kommet til en annen konklusjon enn deg, da.... Ja, de fleste har jo kommet til en annen konklusjon en meg... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=895336 0 Siter
Gjest soldier Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Ja, de fleste har jo kommet til en annen konklusjon en meg... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=895336 Folk tolerer nok mye hvis det er noen lusne kroner å spare. Til og med at deres 14-årige lyshårede datter beføles i skrittet, i foreldrenes ubevoktede øyeblikk. Moral og solidaritet er også til salgs for penger. Søk litt på hva Amnesty sier om Tyrkia. Tyrkia er et typisk engangs-feriemål for veldig mange. "En gang og aldri mer". Det skjønner jeg godt. Godt at det finnes et naboland, som heter Hellas, hvor befolkningen har alminnelig folkeskikk. Det er det verdt å betale litt ekstra for. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Folk tolerer nok mye hvis det er noen lusne kroner å spare. Til og med at deres 14-årige lyshårede datter beføles i skrittet, i foreldrenes ubevoktede øyeblikk. Moral og solidaritet er også til salgs for penger. Søk litt på hva Amnesty sier om Tyrkia. Tyrkia er et typisk engangs-feriemål for veldig mange. "En gang og aldri mer". Det skjønner jeg godt. Godt at det finnes et naboland, som heter Hellas, hvor befolkningen har alminnelig folkeskikk. Det er det verdt å betale litt ekstra for. Hva baserer du resonementet ditt på? Vi som har vært der kjenner oss ikke igjen i din beskrivelse, og vi er ganske mang som har beholdt kontakten etter å ha blitt kjent der nede og som skal treffes igjen for å reise tilbake sammen. Bare det at du er i stand til å si at maten er dårlig viser jo at du ikke har noe kjennskap til landets mattradisjoner. 0 Siter
Gjest bare tyrkia som er billigt Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Hvis du skal ha det billigt så er det kun ett sted å dra til og det er Tyrkia, men dit ville du jo ikke da. De andre stedene er det jo nå blitt såååååå dyrt. 0 Siter
Gjest josefine1 Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Vi skal til Tyrkia for 3 gang i år fordi det er paradis på jord. Det er snakk om smak og behag, ikke at man mangler evnen til å ta et kritsik syn på ting. Vi lengter også tilbake til Tyrkia )))) "solider" har sikkert vært litt uheldig. Tyrkia var ikke verre enn Gran Canaria. 0 Siter
Gjest soldier Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Hva baserer du resonementet ditt på? Vi som har vært der kjenner oss ikke igjen i din beskrivelse, og vi er ganske mang som har beholdt kontakten etter å ha blitt kjent der nede og som skal treffes igjen for å reise tilbake sammen. Bare det at du er i stand til å si at maten er dårlig viser jo at du ikke har noe kjennskap til landets mattradisjoner. Landets mattradisjoner er det vel ikke noe galt med, sånn smaksmessig. Bare så synd at turister lett blir syke. På den ene turen jeg har vært i Tyrkia, så bodde det ca 15 nordmenn på samme hotellet, både barn og voksne. 8 av disse havnet på sykehus, med AMØBER i magen...Restaurantvanene til disse var veldig variert, de hadde alle spist på forskjellige restauranter. Du kan vel heller ikke nekte for at den frekke pågående opptredenen til tyrkerne, er ganske plagsom. Men hovedargumentet mitt mot landet, er likevel myndighetenes behandling av politiske minoriteter. Derfor kommer heller aldri Tyrkia til å bli EU-medlemmer, selv om de ønsker det. OK, sol og varme får man der, men det får man mange steder. Steder der "vertskapet" er noe mer "spiselige" enn tyrkerne. Jeg slutter meg til de som sier "Aldri mer til Tyrkia". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.