Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, hvordan forklare 7-åringen min at de andre litt større ungene ikke tilater kompisen hans å leke med ham fordi han ikke er muslim. Akkurat nå er alle de norske ungene på ferie og minstemann leker så fint med en liten marokkaner. Men marokkaneren får ikke lov å leke med minstemann fordi han ikke er muslim.

Det endte med at minstemannen skrek i sinne til de andre at de var noen jævlige koranfaener :o( og kom opp å gråt og er kjempelei seg. Hvordan fikse dette? Jeg har prøvd å snakke med ungene men de sier bare at de kan ikke leke med ikke-muslimer.

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Da må dere konvertere:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Rasisme er ikke bra, selv om det foregår den veien du beskriver. Altså den andre veien.

Å snakke med disse barnene på 7 år fungerer nok heller dårlig. De har tross alt sin holdning fra noen. Meget mulig sine foreldre. Altså burde du kanskje snakke med dem.

F.eks. foreldrene til denne gutten på 7 år som din sønn lekte så godt sammen med.

Det skader i hvert fall ikke å prøve.

Skrevet

Da må dere konvertere:-)

Vi konverterer ingen steder nei.

Skrevet

Rasisme er ikke bra, selv om det foregår den veien du beskriver. Altså den andre veien.

Å snakke med disse barnene på 7 år fungerer nok heller dårlig. De har tross alt sin holdning fra noen. Meget mulig sine foreldre. Altså burde du kanskje snakke med dem.

F.eks. foreldrene til denne gutten på 7 år som din sønn lekte så godt sammen med.

Det skader i hvert fall ikke å prøve.

Marokkaneren har allerede fått kjeft av foreldrene sine fordi han ikke leker med minstemann men tør ikke likevel når de store ser det. Huff, det her er krise altså. Vi har akkurat flytta og minstemann var så happy fordi det var så mange barn her.

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Vi konverterer ingen steder nei.

Jeg tror ikke at du forsto at det var en spøk;-)

Skrevet

Jeg tror ikke at du forsto at det var en spøk;-)

Jo jeg gjorde det men jeg er lei meg og irritert og sinna på de større guttene. Fa.. ta dem altså. Hvorfor kunne de ikke la de små leke i fred og glemme religionskrig.

Beklager hvis jeg hørtes skarp ut

Skrevet

Sånn er livet og virkeligheten. Da jeg var ti år sloss jeg med steinkasting før presidentvalget. Min kandidat vant.

Prøv å trøste ditt barn, og få han til å forstå dine ståsteder og synspunkter. Du kan ikke oppdra andre barn enn dine egne.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Marokkaneren har allerede fått kjeft av foreldrene sine fordi han ikke leker med minstemann men tør ikke likevel når de store ser det. Huff, det her er krise altså. Vi har akkurat flytta og minstemann var så happy fordi det var så mange barn her.

Det er nok ikke så lett å vite hva man skal gjøre.

Du kan jo forsøke å snakke til de store barnene, men de er vel så innprentet i galskap at det ikke fungerer.

Skrevet

Sånn er livet og virkeligheten. Da jeg var ti år sloss jeg med steinkasting før presidentvalget. Min kandidat vant.

Prøv å trøste ditt barn, og få han til å forstå dine ståsteder og synspunkter. Du kan ikke oppdra andre barn enn dine egne.

Jeg har prøvd å forklare at noen tror på Gud og noen på Allah og det er ikke så stor forskjell. Og at man skal respektere andres tro. Og at man kan være venner uansett. Jeg skal se om jeg får snakket med de andre ungene i morgen.

Skrevet

Det er nok ikke så lett å vite hva man skal gjøre.

Du kan jo forsøke å snakke til de store barnene, men de er vel så innprentet i galskap at det ikke fungerer.

Jeg har jo litt erfaring fra de andre var små men de lekte mest med de andre norske ungene. Minstemann er bare vant med "brune" barn fra barnehagen og leker best med dem vanligvis.

Jeg synes det er krise hvis det blir USA - Irak i bakgården her altså.

Skrevet

Jeg har prøvd å forklare at noen tror på Gud og noen på Allah og det er ikke så stor forskjell. Og at man skal respektere andres tro. Og at man kan være venner uansett. Jeg skal se om jeg får snakket med de andre ungene i morgen.

Mere kan du ikke gjøre. Jeg ville kanskje prøvd å forklare at Gud og Allah er samme fenomen, men at menneskene har forskjellige måter å nærme seg det på.

Skrevet

Mere kan du ikke gjøre. Jeg ville kanskje prøvd å forklare at Gud og Allah er samme fenomen, men at menneskene har forskjellige måter å nærme seg det på.

Det hjalp jo litt at mamman til den marokkanske kompisen var sinna også da. Hun var nok enig i at religionskrig i bakgården ikke er løsningen på verdensproblemene.

Skrevet

Det hjalp jo litt at mamman til den marokkanske kompisen var sinna også da. Hun var nok enig i at religionskrig i bakgården ikke er løsningen på verdensproblemene.

Nei alle voksne kan være enige i det, men sånn er barn. De viser ingen nåde, og i dag er barn så utrolig tøffe.

Skrevet

Nei alle voksne kan være enige i det, men sånn er barn. De viser ingen nåde, og i dag er barn så utrolig tøffe.

Min er ikke så tøff han og så går han på så streng skole så han har lært at det ikke er lov å ta igjen. Vend det andre kinnet til osv. Kanskje ikke så bra i virkelighetens verden.

Skrevet

Min er ikke så tøff han og så går han på så streng skole så han har lært at det ikke er lov å ta igjen. Vend det andre kinnet til osv. Kanskje ikke så bra i virkelighetens verden.

Det er det riktige også i dagens samfunn. Vi kan ikke ha det sånn at alle tar fysisk igjen.

Skrevet

Det er det riktige også i dagens samfunn. Vi kan ikke ha det sånn at alle tar fysisk igjen.

I utgangspunktet er jeg enig men det er ikke godt å se tre stykker som slår og sparker ham når han ligger nede.

Nå har vi blitt enige om at når de blir uvenner skal han komme opp med en gang før noen slår.

Skrevet

I utgangspunktet er jeg enig men det er ikke godt å se tre stykker som slår og sparker ham når han ligger nede.

Nå har vi blitt enige om at når de blir uvenner skal han komme opp med en gang før noen slår.

Det høres bra ut. Selvfølgelig er det ikke greit at han ligger nede mens de andre slår og sparker. Du verden hvilken vei går dette.

Skrevet

Det høres bra ut. Selvfølgelig er det ikke greit at han ligger nede mens de andre slår og sparker. Du verden hvilken vei går dette.

Det har virkelig forandret seg siden de andre var små. Jeg synes nesten de andre virker litt hatske. Før var de bare litt nedlatende.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det har virkelig forandret seg siden de andre var små. Jeg synes nesten de andre virker litt hatske. Før var de bare litt nedlatende.

Det som er skummelt er jo at disse guttene vokser opp med de holdningene du nå forteller om.

Og disse guttene er selvfølgelig ikke unike. I Oslo ser man dette i samtlige bydeler hvor det bor et stort antall innvandrere.

Sånn går det når integreringspolitikken har slått så til de grader feil at man enkelte steder, på bakgrunn av religion og rase, betrakter hverandre som fiender.

I løpet av vår tid får vi nok se resultatet av en mislykket integrering, og jeg ville veddet mye penger på at det vi kommer til å få se ikke blir pent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...