Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som er skummelt er jo at disse guttene vokser opp med de holdningene du nå forteller om.

Og disse guttene er selvfølgelig ikke unike. I Oslo ser man dette i samtlige bydeler hvor det bor et stort antall innvandrere.

Sånn går det når integreringspolitikken har slått så til de grader feil at man enkelte steder, på bakgrunn av religion og rase, betrakter hverandre som fiender.

I løpet av vår tid får vi nok se resultatet av en mislykket integrering, og jeg ville veddet mye penger på at det vi kommer til å få se ikke blir pent.

Jeg synes de er små til å ha slike holdninger. De eldste er kanskje 10 år. Jeg begynner å lure på om jeg skal la ham fortsette på den katolske skolen og leke med fredelige filipinere. Det er jo en helt annen verden enn den virkeligheten han møter nå. Skremmende er det.

Skrevet

Det har virkelig forandret seg siden de andre var små. Jeg synes nesten de andre virker litt hatske. Før var de bare litt nedlatende.

Jeg kan bekrefte at det er den veien det går. Jeg jobber i skolen og er sjokkert over den tonen elevene bruker overfor hverandre og overfor oss lærere. Hva skal vi gjøre alle sammen?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg synes de er små til å ha slike holdninger. De eldste er kanskje 10 år. Jeg begynner å lure på om jeg skal la ham fortsette på den katolske skolen og leke med fredelige filipinere. Det er jo en helt annen verden enn den virkeligheten han møter nå. Skremmende er det.

Men man kan jo heller ikke skjule virkeligheten for dem.

Ja, det er rart at 10 åringer har disse holdningene, men det skyldes selvsagt de voksne, samt eldre gutter.

Skrevet

Jeg kan bekrefte at det er den veien det går. Jeg jobber i skolen og er sjokkert over den tonen elevene bruker overfor hverandre og overfor oss lærere. Hva skal vi gjøre alle sammen?

Jeg vet ikke. Minstemann har ingen fordommer og leker med hvem som helst

Skrevet

Ja, det er rart at 10 åringer har disse holdningene, men det skyldes selvsagt de voksne, samt eldre gutter.

Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og hva jeg skal si til ungen.

Men det blir kanskje bedre når de andre ungene kommer hjem fra påskeferie og det blir flere norske unger.

Jeg trodde ikke jeg kunne bli sjokka over slike ting lenger jeg men det ble jeg.

Skrevet

Jeg vet ikke. Minstemann har ingen fordommer og leker med hvem som helst

De fleste har ingen fordommer, og leker med hvem som helst. Så kommer innflytelse fra samfunnet og bang...........

Skrevet

Det skyldes hele samfunnet, og er et sammensatt problem

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og hva jeg skal si til ungen.

Men det blir kanskje bedre når de andre ungene kommer hjem fra påskeferie og det blir flere norske unger.

Jeg trodde ikke jeg kunne bli sjokka over slike ting lenger jeg men det ble jeg.

Klart man blir sjokka over den slags.

De holdninger du beskriver er skremmende uansett om de kommer fra barn eller voksne.

Ekstra ille er det selvsagt når jeg over leser at sønnen din fikk juling av 3 stykker.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det skyldes hele samfunnet, og er et sammensatt problem

Det har du selvsagt rett i.

Skrevet

De fleste har ingen fordommer, og leker med hvem som helst. Så kommer innflytelse fra samfunnet og bang...........

Men hva sier jeg nå? Jeg vet rett og slett ikke.

Skrevet

Klart man blir sjokka over den slags.

De holdninger du beskriver er skremmende uansett om de kommer fra barn eller voksne.

Ekstra ille er det selvsagt når jeg over leser at sønnen din fikk juling av 3 stykker.

Er muskler det eneste de respekterer slik at løsningen er et selvforsvarskurs? Det er for kjipt hvis det skal være slik.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er muskler det eneste de respekterer slik at løsningen er et selvforsvarskurs? Det er for kjipt hvis det skal være slik.

Selvforsvar er godt å kunne uansett. Ikke for å slåss, men for å lære å bruke kroppen sin. Det er utrolig god trening, så hva med å la sønnen din starte med en eller annen form for kampsport?

Vel og merke hvis han har lyst, og det må selvfølgelig ikke være for å banke noen.

Men den rette innstillinga lærer han nok på treninga.

Skrevet

Selvforsvar er godt å kunne uansett. Ikke for å slåss, men for å lære å bruke kroppen sin. Det er utrolig god trening, så hva med å la sønnen din starte med en eller annen form for kampsport?

Vel og merke hvis han har lyst, og det må selvfølgelig ikke være for å banke noen.

Men den rette innstillinga lærer han nok på treninga.

Nå skjønner jeg hvorfor det er gratis kurs i gamle Oslo og på Grünerløkka.

Skrevet

Men hva sier jeg nå? Jeg vet rett og slett ikke.

Bruk din overbevisning, og sunn fornuft. Noe bedre råd kan jeg ikke gi deg. Dette er utfordringen med dagens samfunn og den er ikke lett. 'I never promised you a rosen garden'.

Skrevet

Nå skjønner jeg hvorfor det er gratis kurs i gamle Oslo og på Grünerløkka.

Mange barn på skolen går på et eller annet Takfundu nei ikke spør meg?

Skrevet

Mange barn på skolen går på et eller annet Takfundu nei ikke spør meg?

Taikwando?

Det er gratis selvforsvarskurs her, judo, tror jeg. Må spørre venninna mi om det, datteren hennes gikk der nemlig.

Skrevet

Taikwando?

Det er gratis selvforsvarskurs her, judo, tror jeg. Må spørre venninna mi om det, datteren hennes gikk der nemlig.

Det er sunt for barn og anbefales..........uten at jeg vet nøyaktig hva det går utpå.

Skrevet

Det er sunt for barn og anbefales..........uten at jeg vet nøyaktig hva det går utpå.

Da prøver vi det til høsten. Han skal snart reise til faren og der er det ikke en eneste utlending, bortsett fra samboeren til faren da :o)

Skrevet

Da prøver vi det til høsten. Han skal snart reise til faren og der er det ikke en eneste utlending, bortsett fra samboeren til faren da :o)

Det er en definisjon hvem som er utlendinger, er jeg det f.eks :)

Skrevet

Det er en definisjon hvem som er utlendinger, er jeg det f.eks :)

Du er i hvert fall ikke ytlending og du kan vel leke med minstemann siden du ikke er muslim :o). Det er ikke en eneste muslim dit minstemannen skal og bare en buddist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...