Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk å kjøre over 70 mil for å sitte i ei hytte langt fanivold inne på fjellet i snøstorm! Og attpåtil kose seg omtrent ihjel! Javisst går det an, i det rette selskapet.

Jeg slapp heldigvis å gå på ski - hurra - hytte-eiern hadde leid tre ATV'ere, en 90-kubikk og en 250-kubikk som vi kunne leke oss med på «ækra» isteden.

Grunnen til at jeg deler dette med DOL er fordi jeg bare er nødt til å skryte litt av Plutten vår på 7 år, som slang seg på 90-kubikkeren og raste avsted som om hun aldri skulle gjort noe annet i hele sitt liv.

Far sjøl, som hadde kommet seg etter det første sjokket, fikk sitte på en runde, uten annet å holde seg i enn et videokamera. Katastrofen (som bare rammet meg) er behørig festet til tape. Far røk på raua av ATV'n i siste sving til Pluttens frydefulle hyl og ble liggende på ryggkulen i ei snøfonn, mørbanka fra hæla til nakken.

Etter en stund ble visst 90-kubikkeren for tam, så vår lille Turbo-Guri slang seg på 250-kubikkeren isteden og spant bortover isen som en villmann. Så hva skal jeg med en gutt, som har verdens tøffeste jente? Nå skal jeg kikke inn til henne, hviske godnatt i øret hennes, og i natt kommer tannfeen med belønningen for en liten melketann som nesten ble med pizzaen til bunns idag.

Åh, forresten, i tilefelle noen ikke vet hva en ATV er, og hva det står for, så er det all terrain vehicle. Den ser sånn ut:

http://www.bdj-imports.com/pages/customer_files/items/Atv-Assortiment/Magna250.jpg

Ha en fin uke, alle sammen.

Gjest -også mamma
Skrevet

Men mr. Kahn- et hyggelig innlegg med masse skryt av super-girl. Og uten masse samfunnskritikk (Hvem i all verden er det som lar ei lita jente får kjøre noe sånt???- he he he, ta hensyn til miljøet og freden i naturen osv osv).

Supert at du har hatt en flott påske. Det har ikke jeg, men samma det.

Gjest Terakotta
Skrevet

:-)

Ja det var tidenes påske! Fritt for mobiltelefoner og alt - for dekning var det ikke, verken på NetCom eller Telenor. Skikkelig uvant deilig!

Kult at de måtte ut og starte aggregatet for å se Dagsrevyen! :)

Du glemte å fortelle at JEG også kjørte ATV, såh!! :)

Skrevet

he-he....høres ut til at dere har hatt en super påske.

Og nå vet du vel hva du må ut med i julegave senere i år? Når de yngre får smaken på "motorsport" så kan det være vanskelig å få de "avvent" igjen:-)

Skrevet

Men mr. Kahn- et hyggelig innlegg med masse skryt av super-girl. Og uten masse samfunnskritikk (Hvem i all verden er det som lar ei lita jente får kjøre noe sånt???- he he he, ta hensyn til miljøet og freden i naturen osv osv).

Supert at du har hatt en flott påske. Det har ikke jeg, men samma det.

Plutten behersket dette på en betryggende måte, og miljøet tok ikke mer skade av dette enn om en traktor skulle brukt et par timer til å pløye jordet.

Alt vel og Guds fred.

Skrevet

Ja det var tidenes påske! Fritt for mobiltelefoner og alt - for dekning var det ikke, verken på NetCom eller Telenor. Skikkelig uvant deilig!

Jeg regnet med at du ville benytte enhver anledning til å fortelle om kjøreturen selv.

Skrevet

he-he....høres ut til at dere har hatt en super påske.

Og nå vet du vel hva du må ut med i julegave senere i år? Når de yngre får smaken på "motorsport" så kan det være vanskelig å få de "avvent" igjen:-)

Den lille frøkna er ganske jordnær, så hun vet nok at det ikke er hensiktsmessig å sette opp en ATV på ønskelisten. Hennes farmor derimot, kan finne på de merkeligste ting, så jeg er på vakt.

Skrevet

Der ser du hvor gøy det er med noe som har motor og 2 eller 4 hjul! :-)

Gjest Terakotta
Skrevet

Der ser du hvor gøy det er med noe som har motor og 2 eller 4 hjul! :-)

Javisst! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...